
Nylig ble Nordisk Film Kino Awards arrangert for andre gang i Norge.
Utdelingen skjedde 18. januar 2016 på Kino Victoria i Oslo.
Det er andre gang arrangementet finner sted. Den første utdelingen skjedde 1. desember 2014. (Les om denne her.)
– Nordisk Film Kino Awards er en prisfest hvor vi hedrer de ansatte og deler ut en rekke priser basert på resultater og innsats i 2015, forteller salgs- og markedssjef Espen L. Pedersen til KINOMAGASINET.
Her følger oversikt over prisvinnere og beskrivelser fra juryen.
Årets ansatt: Sandra Paulsen Storhaug fra Verdal Kino.
Årets ansatt beskrives av sine ledere og kollegaer som ydmyk, varm, sprudlende, positiv, livlig, glad, hjelpsom, smiler ofte og ler godt. Den ansatte er en god ambassadør for Nordisk Film Kino. Hun gir uttrykk for å være stolt av å jobbe hos oss og har flere ganger uttrykt at hun er veldig glad for å være en del av våres team.
Årets kino: Klingenberg Kino i Oslo
Årets kino er den gjeveste prisen som deles ut til en kino. For å være nominert til årets kino må kinoen levere svært gode økonomiske resultater, den må være god på verving til Kinopluss, den må være dyktig på service og gjesteopplevelse.
Årets Salgsavdeling: Hønefoss
Årets salgsavdeling har en sterk økning i snittsalget fra året før, i tillegg til bra salg av kampanjeprodukter og økning i antall Kinoplussmedlemmer.
Årets Leder: Hussein Hussein
Årets Leder er et forbilde for andre, både når det gjelder å lede mennesker, og å skape samhold og engasjement. Årets Leder bryr seg virkelig om medarbeiderne sine, og er ikke bare en leder, men også en god kollega og støttespiller for de som jobber med og for han. Årets Leder er meget resultatorientert og er flink til å bruke både hodet og hjertet. Årets leder er godt likt internt og av eksterne samarbeidspartnere, og samarbeider godt på tvers av organisasjonen. Årets leder har i tillegg et meget godt blikk for detaljer.
Årets markedsaktivitet: The Hunger Games – Mockingjay Part 2 på Colosseum Kino i Oslo
Avdelingen som har gjennomført årets markedsaktivitet er svært flinke til å lage arrangementer på alle de store filmene. De bruker mye tid og energi på å planlegge alle detaljer, og alle ansatte er med. Det er ikke bare pynting av lokalene, men også kostymer og makeup av de ansatte. Foajeen var pyntet med flamme-pynt som de ansatte selv hadde laget, kubbelys i forksjellige farger og sørget for en fantastisk stemning for publikum.
Årets Gjesteopplevelse: Verdal Kino
Kino oppleves som en ute av hjemmet-opplevelse og gjennom godt arbeid kan vi sørge for at vi gjør det lille ekstra for at gjestene våre skal få en så god kinoopplevelse som mulig. Prisen for den beste gjesteopplevelsen baserer seg på Mystery shopper resultatene for 2015. Kinohuset som får prisen har oppnådd 100 % score ved 10 av 12 målinger i året som gikk, samt at de har fått suveren service hele 3 ganger.
Årets kinogjest: Collette White Bjørklund
Årets kinogjest trives på kino. Hun besøker oss ofte, og vi er glade for å ha dedikerte gjester som henne. I 2015 besøkte hun oss 21 ganger og så blant annet The Hunger Games: Mockingjay Part 2, Spectre, Maze Runner: Ildprøven og Mission: Impossible – Rogue Nation. Årets kinogjest trives best på Norges største kino Colosseum, men besøker også gjerne andre av kinoene i Oslo.
KINOMAGASINET var ikke invitert til å være tilstede under Nordisk Film Cinema Awards, men har fått tilsendt informasjon og bilder i etterkant.
Facebook
RSS