• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

NFK med egen kinosommer-kampanje

KINOSOMMER? NEI, SOMMERKINO: Nordisk Film Kino (NFK) markedsfører sin egen Sommerkino-kampanje. Her utenfor Ringen Kino i Oslo, torsdag 19. juni 2015. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
NFK med egen kinosommer-kampanje
John Berge
22. juni 2015

Mandag 22. juni starter Film & Kinos felles sommerkinokampanje, men det blir uten landets største kinokjede – Nordisk Film Kino.

De er i år for første gang ikke med. De har sin egen kampanje, med nesten likt navn.

– Film & Kinos kampanje blir veldig generell, mens vi ønsker å ha en kampanje som er mer salgsutløsende og relatert til hver enkelt kino, sier salgs- og markedssdirektør Espen Pedersen i Nordisk Film Kino til KINOMAGASINET.

Han forteller at kjeden i i 2014 var med på den digitale delen av Film & Kino-kampanjen, men at de dropper det i år.

– Overfor publikum kan det bli rotete, når den ene kampanjen heter Sommerkino – altså vår, mens den andre kalles Kinosommer, sier Pedersen.

– Er dere ikke fornøyd med Film & Kinos kampanje?

– Den er bra for å løfte ut filmene generelt, men kampanjen deres lider under minskede budsjetter i Film & Kino. Derfor har vi sett behov for å styrke arbeidet om sommeren for å trekke folk inn til kinohusene, sier Pedersen.

Han forteller om bruk av mye eget materiell, både fysisk og digitalt. Det går på alt fra nettsidene, app, kiosk og aktiviteter på badestrender.

– Vi skal møte folk på strendene i Oslo og i andre byer og gi ut popcornbøtter og skrapelodd med flotte premier. Vi har et samarbeid med Flavo og Coca-Cola. Vi bruker Google Ads. I tillegg er det et mulig samarbeid med Dagbladet. Vi kjører egne reklamebudskap egne skjermer, og er på alle viktige sosiale medier, som Snapchat, Facebook og Twitter. Vi er kort sagt mye mer ute og henvender oss direkte til publikum, sier salg- og markedssjefen.

Markedsrådgiver Monique Sjøberg i Film & Kino sier i en kort kommentar at hun synes det «hadde vært fint om alle var med på en felles sommerkinokampanje».

Les mer om Film & Kinos Sommerkino i en egen artikkel her på KM.

SOMMERKINO: Nordisk Film Kino (NFK) markedsfører sin egen Sommerkino-kampanje. Her utenfor Ringen Kino i Oslo Salgs- og markedssdirektør Espen Pedersen i Nordisk Film Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
22. juni 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Slik blir Film & Kinos «Kinosommer»-kampanje 21.06.2015
  • Dårligste kinosommer på tolv år 03.08.2014
  • Kinosjefene om kinosommeren 25.07.2014
  • Hollywood fortviler over kinosommeren 23.07.2014
  • Kinosjefene frykter en svak kinosommer 27.05.2014
  • «Kinosommeren manglet de store høydene» 28.08.2013
  • SF Kino fornøyd med kinosommeren 10.07.2013
  • Slik er kinosommeren i Oslo 08.07.2013

Siste saker fra KINODRIFT

Kinogiganten ODEON inntar Bodø

John Berge19. desember 2022
Les mer

ODEON med «pop up»-stunt hos Oslo City

John Berge9. desember 2022
Les mer

ODEON kino mister Sarpsborg kino. Erkekonkurrenten overtar

John Berge30. november 2022
Les mer

Dette unge paret og mange andre fikk kinokvelden i Asker ødelagt. Det meldes om mye bråk på kinoer landet rundt

John Berge8. november 2022
Les mer

Slik blir nye Edda kino

John Berge21. september 2022
Les mer

Kinogigantene kjemper om Sarpsborg kino

John Berge21. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Slik blir Film & Kinos «Kinosommer»-kampanje
Mannsterk delegasjon til CineEurope