
Mandag 22. juni starter Film & Kinos felles sommerkinokampanje, men det blir uten landets største kinokjede – Nordisk Film Kino.
De er i år for første gang ikke med. De har sin egen kampanje, med nesten likt navn.
– Film & Kinos kampanje blir veldig generell, mens vi ønsker å ha en kampanje som er mer salgsutløsende og relatert til hver enkelt kino, sier salgs- og markedssdirektør Espen Pedersen i Nordisk Film Kino til KINOMAGASINET.
Han forteller at kjeden i i 2014 var med på den digitale delen av Film & Kino-kampanjen, men at de dropper det i år.
– Overfor publikum kan det bli rotete, når den ene kampanjen heter Sommerkino – altså vår, mens den andre kalles Kinosommer, sier Pedersen.
– Er dere ikke fornøyd med Film & Kinos kampanje?
– Den er bra for å løfte ut filmene generelt, men kampanjen deres lider under minskede budsjetter i Film & Kino. Derfor har vi sett behov for å styrke arbeidet om sommeren for å trekke folk inn til kinohusene, sier Pedersen.
Han forteller om bruk av mye eget materiell, både fysisk og digitalt. Det går på alt fra nettsidene, app, kiosk og aktiviteter på badestrender.
– Vi skal møte folk på strendene i Oslo og i andre byer og gi ut popcornbøtter og skrapelodd med flotte premier. Vi har et samarbeid med Flavo og Coca-Cola. Vi bruker Google Ads. I tillegg er det et mulig samarbeid med Dagbladet. Vi kjører egne reklamebudskap egne skjermer, og er på alle viktige sosiale medier, som Snapchat, Facebook og Twitter. Vi er kort sagt mye mer ute og henvender oss direkte til publikum, sier salg- og markedssjefen.
Markedsrådgiver Monique Sjøberg i Film & Kino sier i en kort kommentar at hun synes det «hadde vært fint om alle var med på en felles sommerkinokampanje».
Les mer om Film & Kinos Sommerkino i en egen artikkel her på KM.

Facebook
RSS