• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

NFK med egen kinosommer-kampanje

KINOSOMMER? NEI, SOMMERKINO: Nordisk Film Kino (NFK) markedsfører sin egen Sommerkino-kampanje. Her utenfor Ringen Kino i Oslo, torsdag 19. juni 2015. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
NFK med egen kinosommer-kampanje
John Berge
John Berge
22. juni 2015

Mandag 22. juni starter Film & Kinos felles sommerkinokampanje, men det blir uten landets største kinokjede – Nordisk Film Kino.

De er i år for første gang ikke med. De har sin egen kampanje, med nesten likt navn.

– Film & Kinos kampanje blir veldig generell, mens vi ønsker å ha en kampanje som er mer salgsutløsende og relatert til hver enkelt kino, sier salgs- og markedssdirektør Espen Pedersen i Nordisk Film Kino til KINOMAGASINET.

Han forteller at kjeden i i 2014 var med på den digitale delen av Film & Kino-kampanjen, men at de dropper det i år.

– Overfor publikum kan det bli rotete, når den ene kampanjen heter Sommerkino – altså vår, mens den andre kalles Kinosommer, sier Pedersen.

– Er dere ikke fornøyd med Film & Kinos kampanje?

– Den er bra for å løfte ut filmene generelt, men kampanjen deres lider under minskede budsjetter i Film & Kino. Derfor har vi sett behov for å styrke arbeidet om sommeren for å trekke folk inn til kinohusene, sier Pedersen.

Han forteller om bruk av mye eget materiell, både fysisk og digitalt. Det går på alt fra nettsidene, app, kiosk og aktiviteter på badestrender.

– Vi skal møte folk på strendene i Oslo og i andre byer og gi ut popcornbøtter og skrapelodd med flotte premier. Vi har et samarbeid med Flavo og Coca-Cola. Vi bruker Google Ads. I tillegg er det et mulig samarbeid med Dagbladet. Vi kjører egne reklamebudskap egne skjermer, og er på alle viktige sosiale medier, som Snapchat, Facebook og Twitter. Vi er kort sagt mye mer ute og henvender oss direkte til publikum, sier salg- og markedssjefen.

Markedsrådgiver Monique Sjøberg i Film & Kino sier i en kort kommentar at hun synes det «hadde vært fint om alle var med på en felles sommerkinokampanje».

Les mer om Film & Kinos Sommerkino i en egen artikkel her på KM.

SOMMERKINO: Nordisk Film Kino (NFK) markedsfører sin egen Sommerkino-kampanje. Her utenfor Ringen Kino i Oslo Salgs- og markedssdirektør Espen Pedersen i Nordisk Film Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
22. juni 2015
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Slik blir Film & Kinos «Kinosommer»-kampanje 21.06.2015
  • Dårligste kinosommer på tolv år 03.08.2014
  • Kinosjefene om kinosommeren 25.07.2014
  • Hollywood fortviler over kinosommeren 23.07.2014
  • Kinosjefene frykter en svak kinosommer 27.05.2014
  • «Kinosommeren manglet de store høydene» 28.08.2013
  • SF Kino fornøyd med kinosommeren 10.07.2013
  • Slik er kinosommeren i Oslo 08.07.2013

Siste saker fra KINODRIFT

Kortvarig kinodrift i Vanvikan

John Berge25. februar 2021
Les mer

452.000 kroner til seks kinoer

admin24. februar 2021
Les mer

Politikerne sier ja til ny å bygge ny kommunal kino og utvide den gamle

John Berge23. februar 2021
Les mer

Kommunelegen i Drammen mener det er «ingen god idé» at kinoen åpnet igjen

John Berge20. februar 2021
Les mer

Kinoansatte på Østlandet gleder seg over å være i gang igjen

John Berge20. februar 2021
Les mer

Norges eldste kino får konkurrent

John Berge21. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021
  • Nå lover Amazon Prime Video å blir bedre for norske kunder
    VOD (KLIKKEFILM)2. mars 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021
  • Nå lover Amazon Prime Video å blir bedre for norske kunder
    VOD (KLIKKEFILM)2. mars 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Slik blir Film & Kinos «Kinosommer»-kampanje
Mannsterk delegasjon til CineEurope