• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

VOD (KLIKKEFILM)

Nettkino med Telenor-avtale: Los Bando første film ut, kun fem uker etter kinopremieren

Nettkino med Telenor-avtale: Los Bando første film ut, kun fem uker etter kinopremieren
Per Mork
22. mars 2018

Prøveprosjektet Nettkino, hvor enkelte norske filmer kommer hos strømmetjenesten så snart de er ferdigviste hos norske kinoer, blir nå også lansert hos tjenesten T-We.

Det er kunder av Canal Digital Kabel og Telenor som har T-We tilgjengelig.

Canal Digital Kabel er eneste TV-distributør i det norske markedet som tilbyr tjenesten i det tre måneder lange kinovinduet på dekoder.

– Folk ønsker å se filmen mens den er fersk. Stadig oftere rekker de ikke se filmen på kino før den tas av plakaten. Derfor ble Nettkino etablert. For oss er samarbeidet med Telenor sentralt for å løfte Nettkino ytterligere. Vi får et større utstillingsvindu med distribusjon til 546.000 TV-seere og kan utvikle oss raskere i samarbeid med Telenor, sier Elisabeth Sjaastad, prosjektleder for Nettkino.

– 90 prosent av alle som vil se en film på kino, gjør det i løpet av de seks første ukene. Dermed er det et restpublikum på ti prosent som av ulike grunner ikke har fått se den på kino. Det er derfor vi har lagt oss på rundt seks uker; da spiser man ikke av kinopublikummet, sier Sjaastad videre.

– Vi ønsker å gi publikum et mangfold av innhold, og norsk film er mest populært. I fjor var «Kongens Nei» og «Børning» blant de mest sette titlene i T-We. Nettkino blir en viktig samarbeidspartner for å levere gode seeropplevelser. Samtidig er det veldig gledelig at vi kan synliggjøre de gode norske filmene som produseres, sier Birgit Bjørnsen, leder for TV og bredbånd i Telenor og Canal Digital Kabel.

Filmene i T-We prises som en kinobillett, men hele familien kan se filmen på samme billett. I første omgang vil filmene som tilbys som Nettkino i T-We være de som får kort tid på kino, eller som ikke vises på alle kinoer.

– Publikum kan dermed få lovlig tilgang til å se filmer når kinoene uansett er i ferd med å ta dem av plakaten. Vi ønsker at kinoene og teknologien skal leve lykkelige sammen. Film er ferskvare og Nettkino skal være et supplement til kinoen – og på ingen måte en erstatning, forklarer Sjaastad.

Den første filmen som legges ut som Nettkino i T-We er familiefilmen Los Bando, fra 23. mars. Filmen hadde kinopremiere 16. februar og ble sett av 26.800 personer pr. 22. mars 2018.

Filmen lanseres forøvrig som fysisk videogram fra 18. april 2018 (på Blu-ray og DVD).

Q2-2018: Mis. Label med norsk «feel-good» og sterke actionfilmer

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
VOD (KLIKKEFILM)
22. mars 2018
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte sakerForsiden
  • Fra NM i rock til Filmfestivalen i Berlin for Los Bando 17.01.2018
  • Ny trailer for Los Bando: Rock’n roll road movie 15.12.2017

Siste saker fra VOD (KLIKKEFILM)

Slik blir Marvel-året 2023

Matias Kjølstad7. februar 2023
Les mer

Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix

John Berge26. januar 2023
Les mer

Nå er SkyShowtime her og tjenesten er «grisebillig»

John Berge22. september 2022
Les mer

Paramount+ slo på stortromma og inviterte til norsk kinopremiere på sin nye storsatsing, The Offer

Anne Helen Houg28. april 2022
Les mer

Rekordmange strømmefilmpremierer i 2020 og 2021

John Berge12. april 2022
Les mer

Lover å restaurere nærmere 350 norske filmklassikere

admin17. mars 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Films of Norway søker investorer og utvider tjenesten fra USA til andre engelskspråklige land
Netflix leder an med rekordmange nominasjoner til Emmy 2018