• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

VOD (KLIKKEFILM)

Netflix når snart 100 millioner brukere

Netflix-sjef Reed Hastings er godt fornøyd med populariteten til streaming-giganten.
Netflix når snart 100 millioner brukere
Fredrik Olsen Hagstrøm
Fredrik Olsen Hagstrøm
2. mars 2017

Mer enn halvparten av brukerne er et resultat av selskapets internasjonale ekspansjon.

Netflix-sjef Reed Hastings uttalte nylig at online-streaming tjenesten snart vil runde 100 millioner kunder over hele verden, og halvparten av disse skal komme fra internasjonale markeder.

På Mobile World Congress i Barcelona snakket Hastings om hvordan selskapet har lært å tilpasse seg etter sin enorme ekspansjon i 130 land.

– Vi er opptatt av å samle verdens beste innhold. Vi har et meget stort utvalg som er helt fantastisk, uttrykte Hastings med henvisning til den den kommende spanskspråklige Cable Girls og den brasilianske thrilleren 3 %, som skal hatt stor suksess i USA, Tyskland og Spania.

Den brasilianske Netflix serien 3% (2016) gjør det svært godt på den populære strømme-tjenesten.

Hastings understreket at selskapet har mye å lære med hensyn til grensesnitt og kodebehandling for å følge med i utviklingen, men presiserte at de hadde lært så mye fra verden ellers når det gjelder å tilpasse seg ulike teknologier.

Netflix har investert i flere kodeker for å optimalisere videokodingen til å bruke en brøkdel av båndbredden, og har snakket med mobilleverandører som ønsker å tilby en bedre opplevelse slik at forbrukerne kan se videoer med mindre dataforbruk.

Ideen om å lansere hele TV-serier samtidig er ifølge Hastings er den største endringen Netflix har tilføyd markedet. Dette gjør at abonnentene kan prøve ut nytt innhold til en lav månedspris.
Det som er det utrolige med teknologien er at den er vanskelig å forutsi. Vi vil kunne tilpasse oss dersom den virtuelle virkeligheten skulle ta av. Vi mennesker forsøker heller å lære og tilpasse oss produktene enn å forplikte oss til dem. Nøkkelen er å opprettholde kreativiteten og fleksibiliteten. Jeg kan ikke få sagt dette godt nok, dette er bare begynnelsen, sier Hastings.

Mobilbransjens største arrangement, GSM Mobile World Congress, går av stabelen 27. februar til 2. mars 2017. I år er det forventet mer enn 100.000 deltakere, og de fleste av dem ledere på øverste hylle.

Relaterte saker
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
VOD (KLIKKEFILM)
2. mars 2017
Fredrik Olsen Hagstrøm
Fredrik Olsen Hagstrøm

Journalist for KINOMAGASINET og IT/Tele-ekspert på dagtid.

Relaterte saker

Siste saker fra VOD (KLIKKEFILM)

Nå lover Amazon Prime Video å blir bedre for norske kunder

John Berge2. mars 2021
Les mer

Ny Disney-film direkte på Disney+ samme dag som på norske kinoer

John Berge25. februar 2021
Les mer

Paramount+ vil koste 69 kroner

admin25. februar 2021
Les mer

Nå er Star i gang hos Disney+

John Berge23. februar 2021
Les mer

Disney+ størst først i 2026

John Berge16. februar 2021
Les mer

Sumo blir til Play

John Berge15. februar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021
  • Nå lover Amazon Prime Video å blir bedre for norske kunder
    VOD (KLIKKEFILM)2. mars 2021
  • Golden Globe-vinnerne 2021 – Posthum pris til Chadwick Boseman
    PRISUTDELING1. mars 2021
  • Bond-filmen skal nå kinolanseres den siste dagen i september 2021
    FILMLANSERING26. februar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021
  • Nå lover Amazon Prime Video å blir bedre for norske kunder
    VOD (KLIKKEFILM)2. mars 2021
  • Golden Globe-vinnerne 2021 – Posthum pris til Chadwick Boseman
    PRISUTDELING1. mars 2021
  • Bond-filmen skal nå kinolanseres den siste dagen i september 2021
    FILMLANSERING26. februar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Verdens største kinokjede åpen for vindusendringer
J. J. Abrams tror kinovinduet blir fjernet