• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

Markedssjef Christer Solberg hos Media Direct Norge (MDN). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Nei takk til mer kinoreklame i 2022
admin
20. oktober 2022

Media Direct Norge (MDN) har besluttet å sette sluttstrek for salg av kinoreklame ut året.

Årsaken er at salgsselskapet har solgt ut det som er tilgjengelig av reklametid for inneværende år.

I stedet skal MDN nå ha fokus på neste års salg av kinoreklame.

– Vi har valgt å stenge salget av kinoreklame for 2022, og konsentrere oss om neste år. Etterspørselen er mildt sagt god, og vi har dessverre et begrenset reklamescript på 20 minutter. Til tross for et sterkt økende kinobesøk nå i høst, har vi ikke kapasitet til å vise mer reklame i år. Heldigvis ligger vi over estimatene våre på antall besøkende i oktober måned, og pila peker definitivt riktig vei. Vi går inn i en førjulsperiode med mange gode filmer på menyen, noe som lover godt for kinobesøket fremover, sier markedssjef Christer Solberg hos Media Direct Norge i en pressemelding.

Christer Solberg innrømmer at det har vært et variabelt år etter pandemien.

– En del filmer har oppnådd veldig gode besøkstall, enkelte andre har overrasket oss negativt med skuffende tall. Det har vært utfordrende å estimere beholdningen av varelageret, men nå kommer stadig flere og mer attraktive filmer. Han tror på et sterkt 2023 i kino-Norge.

– Det er all grunn til å tro at 2023 blir veldig bra. Mulig vi var i overkant positive etter den fantastiske avslutning på fjoråret. Nedstengingen rett før jul førte nok til at det har tatt noe lengre tid enn forventet å få tilbake kinobesøket til normalen. Det norske folk ser nå ut til å være klare for sterke kino-opplevelser, både med norske og internasjonale filmer for store og små, sier Solberg.

Den siste tiden har «Krigsseileren» vært en vinner i norske kinosaler, men også grøsseren «Smile» ser ut til å ha truffet en nerve hos ungdommen. Film line-up-en ut året beskrives av Solberg som ««knallsterk»: Black Panther: Wakanda Forever, Avatar: The Way of Water og Kampen om Narvik blir nok de største publikumsdragerne. I tillegg kommer det en rekke familiefilmer bla. Teddybjørnens Jul, Pus med støvler og Folk og Røvere i Kardemomme by.

– Det ligger an til en sterk avslutning på året – og totalt tror vi på rundt 9,2 millioner solgte kinobilletter i 2022. Starten på året var litt svak, men nå tar kinobesøket seg godt opp, sier Christer Solberg.

2023 ser ut til å bli året hvor Hollywood endelig er tilbake etter pandemien. En rekke blockbustere finner veien til norske kinoer neste år. Babylon med Brad Pitt og Margot Robbie kommer allerede i januar. Videre utover året følger filmer som; Fast and Furious 10, Mission: Impossible – Dead Reckoning – Part One, Indiana Jones 5, Spider-Man Across theSpider-Verse, The Hunger Games, Dune Part 2 og Aquaman and the Lost Kingdom.

Etter årets ni første måneder hadde kino en reklameoppgang fra tilsvarende måneder i 2021 på 195,8 prosent, ifølge Mediebarometeret til Mediebyråforeningen. Det høye prosent-tallet kan forklares i tøffe pandemi-konsekvenser for norske kinoer i 2021.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
20. oktober 2022
admin kinomagasinet

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye Lord of the Rings-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON26. februar 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Generasjonsskifte hos Sundlings