• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

NATO med nye retningslinjer

Illustrasjonsfoto: John Berge, KINOMAGASINET ©
NATO med nye retningslinjer
John Berge
30. januar 2014

Interesseorganisjonen for amerikanske kinoeiere, NATO (National Association of Theater Owners), har gitt Hollywod-studioene nye retningslinjer.

NATO rapporterer om retningslinjene på sin egen nettside, som beskrives som «frivillige». Reglene går på hvordan studioene bør legge opp sin markedsføring av filmer hos kinoene-

Blant de nye NATO-reglene finner man regler for hvor lenge trailerne bør være (maks to minutter – som er 30 sekunder kortere enn dagens norm) og at trailere ikke bør vises for kommende filmer, tidligere enn 150 dager før premieren.

Reklamemateriell (standees, postere etc.) bør ikke settes frem i lobbyområdene mer enn 120 dager i forkant av premieren.

Ifølge The Hollywood Reporter (THR) er retningslinjene kommet på plass «i et forsøk på å gi kinoeierne mer kontroll over hvordan Hollywood-filmene markedsføres inne på kinoene sine. Kinoeierne føler at trailerne ofte er for lange og at de forteller for mye om innholdet i filmene. Dette får de ofte klager på fra publikum.»

Inkludert ordinære reklamefilmer og sju til åtte trailere i forkant av kinovisninger, estimerer det amerikanske fagbladet at det ofte kan ta 20 minutter før selve filmen starter, dvs fra det tidspunktet som står på kinobilletten.

THR antyder at selv om retningslinjene er frivillige, så frykter studioene at enkelte kjeder vil boikotte filmene deres om studioene ikke følger retningslinjene.

Reglene trer i kraft fra 1. oktober 2014 og det skal være to unntak fra reglene per år, per studio.

Her er noen av reglene oppsummert (på engelsk)

All movie trailers under two minutes.

Trailers shouldn’t run more than 150 days in advance.

Other material shouldn’t be displayed more than 120 days in advance.

Theaters would have two exemptions to those above three points, but even the exempt trailers can’t be over 3 minutes.

Any behind the scenes footage or extended trailers would have to be individually negotiated.

Trailers will be rating appropriate to the feature they’re playing with.

Trailer can’t have “third party brands or endorsements.”

Trailers can’t include anything that “encourages mobile phone use during the show,” such as Internet URLs.

The standards should apply to films released after October.

What’s unclear is how strict theaters will be about these guidelines. Will they simply not run trailers that are released too early, are too long, or have some kind of social media connection? Don’t all trailers now have a Twitter link or something at the end?

Les om alle reglene her: NATO In-Theater Marketing Guidelines 1.7.14

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
30. januar 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Opplevelsesfilmer skal vekke kinofølelsen
NKF-lederen liker NATO-forslagene