
SoMe (Sosiale medier) går ikke av moten med det første, og nå skal Candy People Norway gyve løs på dette med enda større iherdighet.
I den anledning har selskapet, med base i Trondheim, ansatt en egen person som skal jobbe kun med nett og sosiale medier for – som Instagram og Facebook.
Den nyansatte får også ansvaret for den nye og mer moderne nettsiden til selskapet, som lanseres høsten 2018.
Tora Lukkassen Olsen (23) er den som er ansatt i stillingen som «SoMe-koordinator» for Candy People Norway.
Hun blir dermed en del av et stadig større, men fortsatt lite team bestående av daglig leder Tommy Wikmark og selgerne Bjørnar Hoem og Ingunn Westerbø.

Tora Lukkassen Olsen. Foto: Candy People Norway.
Tora Lukkassen Olsen starter til høsten på sin masterutdannelse innenfor mediekommunikasjon og informasjonsteknologi og vil utdanne seg ferdig mens hun jobber for Candy People Norway.
Tora har akkurat avsluttet sin bachelor i kreativ markedskommunikasjon, med toppkarakterer.
Tommy Wikmark beskriver Tora som en analytisk og kreativ kvinne med mye pågangsmot.
– Vi er veldig glade for å få henne på laget. Vi i Candy People har god erfaring med sosiale medier og i Sverige hvor vi har en egen avdeling, ledet av Peggie Tran, hvor vi er blant de beste innenfor vår bransje på sosiale medier. Vi kan blant annet fortelle om over 300.000 følgere i sosiale medier på våre plattformer, samt 100 tilknyttede «ambassadører». Så akkurat nå går vi i Norge på skole for å lære hemmelighetene fra våre kollegaer i Sverige, forteller Wikmark.
– Hva er bakgrunnen for denne satsingen?
– Sosiale medier er meget viktig. Vi gjør dette for å styrke våre produkter – og også kinoene som salgskanaler. Vi satser mye på kino og kommer til å relatere salgskonkurranser og aktiviteter opp mot kino. Allerede nå har vi får første konkurranse ute på Instagram, på vår helt splitter nye instagramside.

Selskapets Facebook-side pr. 21.06.2018.
Wikmark oppfordrer alle kinoene som selger produkter fra Candy People å like og følge dem på Instagram.
Han sier at Facebook-siden deres, som pr. nå har kun i underkant av 1.000 følgere, også skal rustes betraktelig opp.
I Sverige har selskapet over 16.000 følgere på Facebook.
– Vi kjører en offensiv også via vår Facebook-side utover høsten og legger i disse dager aktivitetsplan og et årshjul med aktiviteter vi skal gjennomføre, sier Wikmark.
Candy People-sjefen oppsummerer at målene med satsingen blant annet er:
– Øke salget hos våre kunder
– Sikre gjenkjøp av varene
– Minne kundene på bestselgervarene
– Få ut budskap om nyheter
– Spre informasjon om kampanjer og gode tilbud
– Delta og vinn! Hyppige konkurranser med mye digg godteri

Selskapets nye Instagram-side pr. 21.06.2018.
Facebook
RSS