• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

VIDEOBRANSJEN

Nå kommer Jakten på Berlusconi

Country Manager Jon Einar Sivertsen hos Fox-Paramount Home Entertainment tror Jakten på Berlusconi vil selge helt OK på fysisk videogram.
Nå kommer Jakten på Berlusconi
John Berge
John Berge
18. november 2014

Etter en opphetet lanseringsdebatt og påfølgende kinoflopp, er det snart klart for videolansering av Jakten på Berlusconi – både fysisk og digitalt.

Det bekrefter Country Manager Jon Einar Sivertsen hos Fox-Paramount Home Entertainment, som har satt tittelen klar for lansering 8. desember 2014.

Dagen før, søndag 7. desember, får filmen også SVOD-premiere hos TV Sumo.

– Vi har vurdert at det ikke er praktisk med søndagslansering, men for de butikkene som har søndagsåpent vil vi tillate at handelen begynner å selge den fra denne søndagen, sier Sivertsen.

Jakten på Berlusconi skulle egentlig ha premiere fredag 5. september til søndag 7. september – i 48 timer – helgen før kinolanseringen 12. september – hos TV Sumo.

Men beskjeden fra kinoer som Fram Kino i Bodø og SF Kino-kjeden om at filmen ikke ville bli satt opp på deres kinoer hvis denne testen ble gjennomført, gjorde at distribusjonsselskapet Euforia Film stanset det hele.

TV 2 Sumo vil nå fra søndag 7. desember 2014 vise Jakten på Berlusconi i en periode på to måneder.

– Utfordringen med lanseringen av Jakten på Berlusconi er at debatten handlet om vinduer og bransje, fremfor filmen, sier Sivertsen til VIDEOMAGASINET.

– Publikum er ikke interessert i vinduer og bransje. De er interessert i en god film.

Jakten på Berlusconi ble sett av i overkant av 21.000 på norske kinoer.

– Flere selskap kutter ut fysisk videogramutgivelser av norske filmer. Men ikke dere?

– Vi har også kuttet fysiske utgivelser, men ikke norske. BD blir dyrt i store opplag, men dette er en Tarantino-aktig rå komedie som kan fungere for BD-publikum. Vi må nok selge minst 3.000-4.000 for at det skal lønne seg å utgi en fysisk video, og selge 6.000-7.000 før det gir et meningsfylt bidrag til produsenten.

Relaterte sakerBlu-rayDVDKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
VIDEOBRANSJEN
18. november 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerBlu-rayDVDKino
  • Ny norsk film på VOD før kino 02.09.2014
  • Kinokjeder satser på VOD 21.01.2014
  • «Nymphomaniac» får premiere på VOD 07.12.2013
  • Kinosjefene om Berlusconi 11.09.2014
  • Fram Kino setter ikke opp Berlusconi 04.09.2014
  • Euforia: VOD gir bare småpenger 22.10.2014
  • SF Kino ga Euforia tre timers frist 07.09.2014
  • – Euforia er kjempeinnovative 03.09.2014
  • Euforia: – Har snakket med kinoene 02.09.2014
  • Euforia Film hos Netflix 04.12.2013

Siste saker fra VIDEOBRANSJEN

Nolan mener Tenet-lanseringen brukes som unnskyldning av studioene

Gitte Johannessen6. november 2020
Les mer

Kun tre butikker blir igjen i Platekompaniet

admin22. juli 2019
Les mer

Spåmannen Kim fikk helt rett

John Berge1. november 2018
Les mer

Klart for Norges største videobutikk i Filmens hus

John Berge17. september 2017
Les mer

Fysisk video gir fortsatt mer inntekter enn strømming

John Berge22. juli 2017
Les mer

SF Norge vant mot eks-ansatt

John Berge9. januar 2017
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021
  • Nå lover Amazon Prime Video å blir bedre for norske kunder
    VOD (KLIKKEFILM)2. mars 2021
  • Golden Globe-vinnerne 2021 – Posthum pris til Chadwick Boseman
    PRISUTDELING1. mars 2021
  • Bond-filmen skal nå kinolanseres den siste dagen i september 2021
    FILMLANSERING26. februar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021
  • Nå lover Amazon Prime Video å blir bedre for norske kunder
    VOD (KLIKKEFILM)2. mars 2021
  • Golden Globe-vinnerne 2021 – Posthum pris til Chadwick Boseman
    PRISUTDELING1. mars 2021
  • Bond-filmen skal nå kinolanseres den siste dagen i september 2021
    FILMLANSERING26. februar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Scanbox faser ut norsk salgsavdeling
Tror videogramavgiften forsvinner