• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

VIDEOBRANSJEN

Nå kommer Jakten på Berlusconi

Country Manager Jon Einar Sivertsen hos Fox-Paramount Home Entertainment tror Jakten på Berlusconi vil selge helt OK på fysisk videogram.
Nå kommer Jakten på Berlusconi
John Berge
18. november 2014

Etter en opphetet lanseringsdebatt og påfølgende kinoflopp, er det snart klart for videolansering av Jakten på Berlusconi – både fysisk og digitalt.

Det bekrefter Country Manager Jon Einar Sivertsen hos Fox-Paramount Home Entertainment, som har satt tittelen klar for lansering 8. desember 2014.

Dagen før, søndag 7. desember, får filmen også SVOD-premiere hos TV Sumo.

– Vi har vurdert at det ikke er praktisk med søndagslansering, men for de butikkene som har søndagsåpent vil vi tillate at handelen begynner å selge den fra denne søndagen, sier Sivertsen.

Jakten på Berlusconi skulle egentlig ha premiere fredag 5. september til søndag 7. september – i 48 timer – helgen før kinolanseringen 12. september – hos TV Sumo.

Men beskjeden fra kinoer som Fram Kino i Bodø og SF Kino-kjeden om at filmen ikke ville bli satt opp på deres kinoer hvis denne testen ble gjennomført, gjorde at distribusjonsselskapet Euforia Film stanset det hele.

TV 2 Sumo vil nå fra søndag 7. desember 2014 vise Jakten på Berlusconi i en periode på to måneder.

– Utfordringen med lanseringen av Jakten på Berlusconi er at debatten handlet om vinduer og bransje, fremfor filmen, sier Sivertsen til VIDEOMAGASINET.

– Publikum er ikke interessert i vinduer og bransje. De er interessert i en god film.

Jakten på Berlusconi ble sett av i overkant av 21.000 på norske kinoer.

– Flere selskap kutter ut fysisk videogramutgivelser av norske filmer. Men ikke dere?

– Vi har også kuttet fysiske utgivelser, men ikke norske. BD blir dyrt i store opplag, men dette er en Tarantino-aktig rå komedie som kan fungere for BD-publikum. Vi må nok selge minst 3.000-4.000 for at det skal lønne seg å utgi en fysisk video, og selge 6.000-7.000 før det gir et meningsfylt bidrag til produsenten.

Relaterte sakerBlu-rayDVDKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
VIDEOBRANSJEN
18. november 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerBlu-rayDVDKino
  • Ny norsk film på VOD før kino 02.09.2014
  • Kinokjeder satser på VOD 21.01.2014
  • «Nymphomaniac» får premiere på VOD 07.12.2013
  • Kinosjefene om Berlusconi 11.09.2014
  • Fram Kino setter ikke opp Berlusconi 04.09.2014
  • Euforia: VOD gir bare småpenger 22.10.2014
  • SF Kino ga Euforia tre timers frist 07.09.2014
  • – Euforia er kjempeinnovative 03.09.2014
  • Euforia: – Har snakket med kinoene 02.09.2014
  • Euforia Film hos Netflix 04.12.2013

Siste saker fra VIDEOBRANSJEN

Slutt på videogram-registrering hos Medietilsynet

John Berge11. januar 2022
Les mer

Nolan mener Tenet-lanseringen brukes som unnskyldning av studioene

Gitte Johannessen6. november 2020
Les mer

Kun tre butikker blir igjen i Platekompaniet

admin22. juli 2019
Les mer

Spåmannen Kim fikk helt rett

John Berge1. november 2018
Les mer

Klart for Norges største videobutikk i Filmens hus

John Berge17. september 2017
Les mer

Fysisk video gir fortsatt mer inntekter enn strømming

John Berge22. juli 2017
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Nye Tolkien-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON6. juni 2023
  • Det lages en ny Gladiator-film
    FILMPRODUKSJON5. juni 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: R.M.N
    ANMELDELSE8. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • Trailer: Oppenheimer
    TRAILER9. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Nye Tolkien-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON6. juni 2023
  • Det lages en ny Gladiator-film
    FILMPRODUKSJON5. juni 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Scanbox faser ut norsk salgsavdeling
Tror videogramavgiften forsvinner