• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Nå kan du snart spille på kino

MOBILSPILL-LANSERINGEN kommer høsten 2016. Her er seniorrådgiver Gunnar Holm-Lintermann og adm. direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge (MDN) klar til spill og moro. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no
Nå kan du snart spille på kino
John Berge
2. september 2016

OSLO: I oktober 2016 lanseres Kinospillet hos Nordisk Film Kino-kinoene landet rundt. Applikasjonen kan allerede nå lastes ned fra App Store og Google Play.

Nyansatt seniorrådgiver Gunnar Holm-Lintermann i Media Direct Norge (MDN) – opprinnelig fra Danmark – ble nylig engasjert av kinoreklameselskapet for å tilrettelegge for den norske lanseringen.

Kinospillet er bygd etter mønster fra Danmark, hvor MDNs søsterselskap – Egmont-eide Dansk reklamefilm – i et par år har hatt suksess med akkurat det samme.

Gunnar Holm-Lintermann forklarer:

– De som allerede sitter i kinosalen er overrepresenterte med bruk av Facebook og andre sosiale medier og er ofte først ute med ny teknologi. De sitter med mobilen i hånden når de går med kino. Så hvordan bruker vi det? Da utvikler vi et spill, hvor mobilen kommuniserer med det som skjer på lerrettet.

– Så hvordan fungerer det i praksis?

– Vi minner kinogjestene om applikasjonen tidlig i reklamevisningen. Etter en stund kommer Kinospillet opp. Vi kan gjøre hva som helst. Det kan være en quiz eller som de gamle arkadespillene. Det skal være intuitivt, så man skjønner det på kort tid.

– Og hvor kommer annonsørene inn?

– Annonsøren er en del av spillet.

I Danmark har velkjente merkenavn som McDonalds, Coca Cola og SAS vært med, samt flere store danske varemerker.

– Det er premier. Det er opp til annonsørene hva slags premiesystem man velger.

– Hva erfaringene fra Danmark?

– Der er det ca. 25.000 bruker pr. måned som spiller det. Og det øker. Men alle i salen får med seg opplevelsen.

MDN sier det har vært en stor fordel å bruke den danske plattformen for spillet. Dermed slipper man forhåpentligvis mange av barnesykdommene.

– Vi starter i Norge med første annonsør og spill medio oktober. Vi håper det blir en stor kjent merkevare, sier adm. direktør Ronny Lieblein i MDN til KINOMAGASINET.

KINOMAGASINET.no Adm. direktør Ronny Lieblein og seniorrådgiver Gunnar Holm-Lintermann i Media Direct Norge (MDN). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no
Relaterte sakerTeknologi
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
2. september 2016
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerTeknologi
  • Effektiv kinofagdag i regi av MDN og CAPA 01.09.2016
  • MDN og CAPA inviterer til kinofagdag 28.06.2016
  • MDN valgte Advertising Accord 24.02.2016
  • Ny avtale mellom KA og MDN 12.11.2015
  • MDN og CAPA samler reklamebransjen 04.08.2015
  • MDN og CAPA i felles front 03.06.2015
  • MDN gir Røde Kors gratis kinoreklame 29.04.2015
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • Fortsatt vekst for kinoreklame 07.03.2016
  • Ekstremvekst for kinoreklame 25.09.2015
  • Leserinnlegg: Kinoreklame på offensiven 29.06.2015
  • Kinoreklame vekker oppsikt 13.06.2014
  • Samkjører kinoreklame i seks land 02.05.2014
  • Fra minst til størst innen kinoreklame 27.02.2014
  • Irriterende kinoreklame i fokus 22.09.2013

Siste saker fra KINODRIFT

– Vi vet ikke når vi kan åpne igjen

John Berge25. april 2023
Les mer

Vil kun selge til de som skal drive kino videre

John Berge13. april 2023
Les mer

Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak

admin21. mars 2023
Les mer

Kinogiganten ODEON inntar Bodø

John Berge19. desember 2022
Les mer

ODEON med «pop up»-stunt hos Oslo City

John Berge9. desember 2022
Les mer

ODEON kino mister Sarpsborg kino. Erkekonkurrenten overtar

John Berge30. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Heng på – Stallone tar en ny «Cliffhanger»
    FILMPRODUKSJON2. mai 2023
  • Fort & farlig: Fast & Furious 10
    FILMOMTALE12. mai 2023
  • Anmeldelse: Guardians of the Galaxy Vol. 3
    ANMELDELSE2. mai 2023
  • Viva El Duderino! Et kjært tilbakeblikk på The Big Lebowski
    FILMHISTORIKK15. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Brygga Kino får nytt liv med kinogründerne
Nykommere lærte om kinobransjen