• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
    • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

VOD (KLIKKEFILM)

Nå blir Paramount+ mye større og får nytt navn

Den offisielle logoen for SkyShowtime.
Nå blir Paramount+ mye større og får nytt navn
John Berge
18. august 2021

Comcast Corporation og ViacomCBS Inc. samler kreftene og skal lansere en ny strømmetjeneste som får mye mer innhold enn deres separate Peacock og Paramount+.

Dette gjør de for å kunne stå sterkere i konkurransen med strømmegiganter som Netflix, Disney+, Amazon Prime Video, og øvrige mindre aktører, som for eksempel HBO Max.

Ifølge CNBC.com har NBCUniversals Peacock 42 millioner amerikanske abonnenter – hvorav flertallet ikke er betalende – mens ViacomCBSs Paramount+ skal ha et sted mellom 35-40 millioner abonnenter. Her inngår også flere i pakker med strømmeabonnement hos lineær & kabel-TV-leverandører.

Det ble kjent allerede i juli 2021 at de to selskapene var i samtaler om å slå sammen sine strømmetjenester, og onsdag 18. august 2021, ble det offentliggjort.

De inngår et «partnerskap for å lansere en helt ny abonnementbasert strømmetjeneste (SVOD) i mer enn 20 europeiske territorier som vil nå 90 millioner hjem.»

Tjenesten skal hete SkyShowtime og vil ha innhold som filmer og originalserier fra NBCUniversal, Sky og ViacomCBS sine merkevarer, inkludert titler fra SHOWTIME, Nickelodeon, Paramount Pictures, Paramount+ Originals, Sky Studios, NBCUniversal, Universal Pictures og Peacock.

I en pressemelding heter det at «tjenestens enorme tilbud vil dekke alle sjangre og kategorier – inkludert dramaer, barn og familie, kjente franchiser og merkevarer, premierefilmer, lokalt innhold, dokumentarer og mye mer.»

SkyShowtime rulles ut i mer enn 20 markeder inkludert Spania, Portugal, Norden, Nederland, Sentral- og Øst-Europa i 2022.

«Med lanseringen av SkyShowtime er vi unikt posisjonert for å utnytte vårt globale innhold til å skape et kraftig strømmetilbud, raskt og i stor skala, med en smart og strategisk investering», sier Raffaele Annecchino, President & Chief Executive Officer i ViacomCBS Networks International. «Som et supplement til vårt nylig annonserte partnerskap mellom Paramount+ og Sky i Storbritannia, Italia og Tyskland, representerer SkyShowtime en enorm mulighet til å akselerere vår markedsekspansjon og bygge en ledende posisjon i strømmemarkedet i Europa.»

«Vår nye strømmetjeneste SkyShowtime vil kombinere det beste fra USA og Europa med ikoniske merkevarer og underholdning i verdensklasse for millioner av forbrukere i mer enn 20 nye markeder,» sier Dana Strong, Group Chief Executive for Sky. «I kjølevannet av nyheten om at Peacock kommer på Sky, gir dette partnerskapet en innovativ tilnærming til raskt å skalere internasjonalt og tjene penger på innhold. Med utgangspunkt i styrken til den utrolige programmeringen fra NBCUniversal, Sky og ViacomCBS, og drevet av Peacocks plattformteknologi, vil SkyShowtime gi en virkelig omfattende lineup for hele familien og en sterk merkekjennskap i disse regionene.»

LES OGSÅ:

Ny Mark Wahlberg-film rett på Paramount+

Paramount utsetter fremtiden enda en gang

Paramount+ vil koste 69 kroner

Nå krymper også Paramount kinovinduet

Paramount+ til Norge 25. mars 2021

Nå blir det pluss også fra Paramount

 

Relaterte sakerForsidenVOD
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
VOD (KLIKKEFILM)
18. august 2021
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsidenVOD

Siste saker fra VOD (KLIKKEFILM)

Slik blir Marvel-året 2023

Matias Kjølstad7. februar 2023
Les mer

Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix

John Berge26. januar 2023
Les mer

Nå er SkyShowtime her og tjenesten er «grisebillig»

John Berge22. september 2022
Les mer

Paramount+ slo på stortromma og inviterte til norsk kinopremiere på sin nye storsatsing, The Offer

Anne Helen Houg28. april 2022
Les mer

Rekordmange strømmefilmpremierer i 2020 og 2021

John Berge12. april 2022
Les mer

Lover å restaurere nærmere 350 norske filmklassikere

admin17. mars 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Pur film-magi fra Sam: Empire of Light
    ANMELDELSE20. februar 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • 20 år med elleve norske filmer som solgte over 500.000 kinobilletter
    STATISTIKK21. februar 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Dexter har fått nytt blod
Being James Bond-dokumentar hos Apple TV