• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
    • Anmeldelse: Utama
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

HURTIGSPOLING

Med is i magen og en isbjørn i logoen

Carl Henrik Eilertsen er personal og markedssjef hos Drammen Kino AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Med is i magen og en isbjørn i logoen
John Berge
19. mars 2015

Med selvtillit, is i magen, logisk sans og yr.no kommer man langt. Og byråene må komme på banen og promotere produktene sine i Atmos og 4K! Bli bedre kjent med den frittalende personal og markedssjef Carl Henrik Eilertsen i Drammen Kino AS.

Navn: Carl Henrik Eilertsen
Alder: 32
Stilling: Personal og markedssjef, Drammen Kino AS
Tid i bransjen: 7 år.

– Fortell oss litt om din utdannings- og yrkesbakgrunn og hvordan du havnet i bransjen!

– Jeg har master i filmvitenskap fra Københavns Universitet og fagbrev i kinoteknikk. Besøkt og gjestet 50 filmfestivaler verden over. Også som filmdommer. Var med å bygge opp Drammen Filmklubb.

– Hvilken film er den beste du har sett?

– Den er fra 1987 og regissert av John McTiernan. Predator.

– Hvor mange filmer ser du i uken?

– Etter å ha passert 5000 filmer i 2007 sluttet jeg å loggføre.

– Hva gjør du for å reklamere for film på kino?

– Film er ferskvare i lys av mediets tilgjengelig. Kinobillettsalget har den sterkeste posisjonen. Det må vi kjempe for, på tvers av bransjen. Netflix er ufarlig, men dagens markedspress derfra vil åpne for retenkning hos studioene og formidlere. Herfra vil det gi kompromisser og hybridlanseringer med tiden. April 2015 er Oslo på banen med HBO Nordic. Tommel opp! En film har høyest markedsverdi sekundet før den er tilgjengelig. På lik linje som spenningsmomentet hos Hitchcock. Å se film er å promotere film. Å gå på kino er begge deler.

– Hva er fordelen og minus med kino og det samme med hjemmekino?

– Fordelen er formatet og den sosiale arenaen. Ulempen er uvitende kinoetikette. Kinoene har ansvar for å lære forelde og ungdom å gå på kino gjennom service. Ingen ting er mer fatalt enn «Dette blir siste gang».

– Favorittskuespillerne dine?

– Schwarzenegger.

– Hvilke filmer ser du mest frem til i 2015?

– Det må nesten bli Terminator Genisys. Hver gang. Alltid.

– Hvilke utfordringer står kinobransjen overfor?

– Kinobransjen i sin helhet må sørge for å ha ferskvaren ferskest. Tidsvindu og ferskhet er utfordringer. Ivareta magien, men også forbrukeren. Byråene må komme på banen og promotere produktene sine i Atmos og 4K. Det er en døgnflue vi alle bør seile på. Det koster ei krone å tjene to kroner. Fler saler gir synlighet og tilgjengelighet. Tilpasset lokal forankring og barnefamilier er grunnleggende, ukentlige verdier som heller ikke må forsømmes. Setemangel i november og desember bør ikke være overlevelsesgrunnlag i storbyene. Ja til kinoklubb, fordelsprogram og nyhetsbrev.

– Hva kjennetegner ditt firma?

– En balanserende isbjørn.

– Hvem imponerer deg mest i den norske kinobransjen og hvorfor?

– I disse dager er det pågangsmotet. Opprustningen til publikums gunst. Og det hele faller utelukkende på produktene kinoene får inn og hvor mye spiller inn. Ellers må jeg nevne Steinar Johansen. Sjefen. Alltid våken og gjennomtenkt målrettet. Ikke minst full av inspirerende historier fra videobransjens glansdager.

– Har du/dere planer om å investere i Dolby Atmos?

– På sikt ser det ut til. Men Atmos trenger en «vehicle» som Avatar var for digital 3D.

– Hva er din beste egenskap i jobben din?

– Selvtillit og is i magen. Kundene, de kommer. Lytt til logikk, forhåndssalg og yr.no.

– Hva synes du om KINOMAGASINET.no (bransjenettstedet) og KINOMAGASINET (forbrukerutgaven – print/trykt magasin)?

– KM holder meg oppdatert. Dekker aktuelt bransjestoff og er tidlig ute med relevante kinoartikler.

Relaterte saker
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
HURTIGSPOLING
19. mars 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte saker

Siste saker fra HURTIGSPOLING

En filmnerd ser fremover

John Berge13. juni 2022
Les mer

Var lite interessert i kinofilm. Men forelsket seg i kinojobben. Nå er han vikariende kinosjef.

John Berge5. juni 2021
Les mer

David var best av over 100 søkere. Møt den nye kinosjefen hos ODEON Lillestrøm.

John Berge4. mai 2021
Les mer

Johanne Anderssens sitt første år som kinosjef ble HELT annerledes enn hun hadde sett for seg

John Berge14. januar 2021
Les mer

Ble mer selvsikker av å få ansvaret som kinosjef

John Berge3. november 2020
Les mer

Charlotte om de første ukene som ODEONs nye programsjef

John Berge1. februar 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • 15 toppfilmer fra 2022 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER29. desember 2022
  • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    JB FORLAG7. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • zelma says:

    Waiting patiently for you to come home and fuck me!…

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Ania Johansen stortrives i fremoverlente Fox
Filmelskeren Morten Ørmen