
OSLO, VIKA KINO: – Hos kinoene har vi den største visningflaten, med best teknologi innen lyd og bilde, og vi har hatt en fantastisk vekst de siste årene. Derfor feirer vi de beste reklamefilmene med denne kåringen.
Det fortalte Gunnar Holm-Lintermann, senior kinorådgiver hos Media Direct Norge (MDN).
Han var vert for den tredje Gullfilmen-utdelingen som skjedde i regi av MDN og CAPA Kinoreklame, i 2018 for tredje år på rad.
Det ble Tine med sitt varemerke Norvegia – og deres reklamebyrå TRY – som vant Gullfilmen 2017 med reklamefilmen «Fisketur».
Prisen er kinoreklame til en verdi av en halv million kroner.
Holm-Lintermann kunne også røpe at kinoreklameselskapene MDN OG CAPA i løpet av 2018 skal komme med et nytt og større konsept med flere priskategorier, og han lovte en stor prisutdelingsfest.
– Vi har nå gjennomført Gullfilmen-prisen i tre år. Det har vært en kjempesuksess og spennende å være med på.
– Som de sier i USA: «Go big or go home». MDN og CAPA går ikke noen steder, sa han videre til latter fra salen, som var fylt av bransjefolk.
– Nå gleder vi oss til et nytt kinoår med verdens beste innhold. Det ligger an til et knallår på norske kinoer i 2018, sa filmeksperten, som innledningsvis understreket at han har «verdens beste jobb» ettersom han blir betalt for å se filmer på kino og jobber med å utarbeide estimater på kinofilmene, i samarbeid med kollega Linn Barholt hos konkurrenten CAPA Kinoreklame.
Les om vinneren fra 2017 her:
Les om vinneren fra 2016 her:
Les om vinneren fra 2015 her:
Facebook
RSS