• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Black Phone
    • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    • Anmeldelse: Filmtyven
    • Anmeldelse: Men
    • Anmeldelse: Eiffel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

HURTIGSPOLING

Locations markedssjef: «Kinoene må tenke nytt»

Christian Heger er markedssjef hos Location. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Locations markedssjef: «Kinoene må tenke nytt»
John Berge
8. oktober 2013

Navn: Christian Heger
Alder: 28 år
Stilling: Markedssjef hos Location
Tid i bransjen: Siden 01.05.13

Fortell oss litt om din utdannings- og yrkesbakgrunn og hvordan du havnet i bransjen?

– Jeg har bachelor i Markedskommunikasjon fra BI, med spesialisering i merkevareledelse og kampanjeplanlegging. Jobbet tre år som markedsrådgiver i Posisjon i Trondheim, der jeg jobbet tett mot Location. Begynte som markedssjef for Location i mai 2013.

Hvilken film er den beste du har sett?

– Gudfaren.

Hvor mange filmer ser du i uken?

– Jeg ser en til tre filmer i uken.

Hva gjør du for å promotere film?

– Gjennom jobben har vi filmkampanjer i kioskene, på nett og på våre facebook-sider. De ansatte kler seg ut til premierer, vi har egne film-popcornbegere, plakater og trailere på skjermene. Privat tar jeg med meg venner på kino og skryter hemningsløst av gode filmopplevelser.

Foretrekker du å se en film på kino, BD eller DVD i hjemmekinoen eller et VOD-tilbud?

– Jeg foretrekker kino så klart! Film er aller best på kino, det er en helt annen stemning i salen.

Foretrekker du 3D på kino eller i hjemmekinoen, eller ikke i det hele tatt?

– Personlig synes jeg det er mer behagelig med 2D, men for den rette filmen kan en god 3D-film være en utrolig opplevelse. Jeg fikk se Gravity på siste filmtreff, det var virkelig en film som har brukt 3D på en perfekt måte.

Hva er fordelen og minus med kino og det samme med hjemmekino?

– Fordelen med kino er opplevelsen, stemningen og selvfølgelig kvalitet på lyd og bilde. Det er noe mer ved det å se film på kino, å dele spenningen/latteren e.l. med mange andre. Fordelen hjemme er at du kan pause, stoppe, se når du vil – samt at det er veldig mange serier som kun går på TV.

Hvem er favorittregissørene dine?

– Quentin Tarantino, Coppola, Guy Ritchie og Soderbergh – det er så mange å ta av.

Favorittskuespillerne?

– Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Gosling, Depp, Gandolfini og Kevin Spacey.

Hvor drar du helst på ferie?

– På hytta med familien er en favoritt, gjerne der jeg kan stå på ski.

Hvilke filmer ser du mest frem til i resten av 2013?

– Gleder meg til Gåten Ragnarok, Jul i Flåklypa. The Wolf of Wall Street og Hobbiten.

Har du sett årets beste film allerede?


– World War Z og Django var helt utrolige, men har veldig troen på filmene som kommer også – så veldig vanskelig å si!


Hvilke utfordringer står kinobransjen overfor i disse dager?

– Utfordringen er at film er lettere tilgjengelig for alle gjennom iTunes, Netflix, nedlasting o.l. Kinoene må tenke nytt for å dyrke kino-opplevelsen og hva som inngår i en komplett kinoopplevelse og levere dette med høy kvalitet. Jeg mener kinoen kan være en flott arena for alt fra sport, konserter, serier osv.

Hva kjennetegner ditt firma?

– Dyktige og positive folk som liker å tenke nytt og ha det gøy på jobb!

Hva er ditt beste kinominne/opplevelse i hele livet?

– Ringenes Herre: Atter en Konge-premiere da Viggo Mortensen kom og sang etter et allerede flott show i forkant!

Hvilken kino/sal er din favorittkino gjennom tidene?

– Sal 1 på Colosseum er noe for seg selv.

Hva synes du om KINOMAGASINET?

– Flotte nyhetsbrev, rask oppdatering og gode artikler med bilder. Det er veldig relevant for alle i bransjen å få et heldekkende magasin som oppdaterer om nyheter fra hele landet. 



Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
HURTIGSPOLING
8. oktober 2013
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Location jobber med fremtidens kino 18.08.2013
  • Dette er Fremtidens Kino 30.09.2013

Siste saker fra HURTIGSPOLING

En filmnerd ser fremover

John Berge13. juni 2022
Les mer

Var lite interessert i kinofilm. Men forelsket seg i kinojobben. Nå er han vikariende kinosjef.

John Berge5. juni 2021
Les mer

David var best av over 100 søkere. Møt den nye kinosjefen hos ODEON Lillestrøm.

John Berge4. mai 2021
Les mer

Johanne Anderssens sitt første år som kinosjef ble HELT annerledes enn hun hadde sett for seg

John Berge14. januar 2021
Les mer

Ble mer selvsikker av å få ansvaret som kinosjef

John Berge3. november 2020
Les mer

Charlotte om de første ukene som ODEONs nye programsjef

John Berge1. februar 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Lenge å vente til neste Bond-film
    FILMPRODUKSJON30. juni 2022
  • Kevin Costner skal gi oss filmer vi aldri har sett maken til
    FILMPRODUKSJON27. juni 2022
  • 70 år med sang i regnet
    FILMHISTORIKK24. juni 2022
  • Tingen fra en annen verden runder 40 år
    FILMJUBILEUM23. juni 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet skrekk Netflix spenning Star Wars thriller superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022
  • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    ANMELDELSE8. juni 2022
  • Kinoalliansen har startet kinoteknisk selskap
    KINOBRANSJEN3. juni 2022
  • Nå skal kinofilmdistributørene selv sette aldersgrensene
    KINOBRANSJEN10. juni 2022
  • Lenge å vente til neste Bond-film
    FILMPRODUKSJON30. juni 2022
  • Kevin Costner skal gi oss filmer vi aldri har sett maken til
    FILMPRODUKSJON27. juni 2022
  • 70 år med sang i regnet
    FILMHISTORIKK24. juni 2022
  • Tingen fra en annen verden runder 40 år
    FILMJUBILEUM23. juni 2022
  • How to Pay For College Essays Online – Fusion Personnel says:

    […] do to deter fraud? Schools need to change their…

  • Pay For a Paper and Improve Your Grades - בית ספר זרקור says:

    […] fatigue. The lack of water can result in anxiety,…

  • How to Pay For College Essays Online - Corbet Naturecraft says:

    […] cost of college https://kinomagasinet.no/who-can-write-my-essay-for-me/ essays is very similar to…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

«Vi kan ikke tro at filmen selger seg selv»
Forkjemper for alternativt innhold