
TRONDHEIM: Location besøkte 220 kinoer i 2013, fortalte selskapet under Den norske kinokonferansen.
– Alle kinoer får et besøk minimum per år. Målet målet med besøk fra regionsjefene er relasjonsbygging, veiledning og fortelle hva Location kan bistå med. Målsetningen er økt omsetning og økt bunnlinje, sa Oddvar Engan, kjedesjef i Location. Videre:
– Den største ombygningen i 2013 var i Bergen. Vi er veldig godt fornøyd med ombyggingen av Bergen kino. Vi har en 15-20 % snittsalgsøkning, samt at vi har satt flere dagsrekorder, så noe er gjort riktig. Alle har ikke mulighet til å bygge ny stor kiosk fra A til Å, men det kan lages enkeltmoduler eller salgsutløsende enheter for å gjøre kiosken mer selgende og inspirerende, fortalte Engan i foredraget.
Location bistår også med salgs- og serviceopplæring, som kan tilrettelegges for alle som vil investere i sine ansatte.
– Det er ingen vitenskap å bygge stor flott kiosk, men hvis man ikke har de rette folkene å jobbe der, er mye bortkastet. De må være kremmere og selger, serviceinnstilt og ha de rette holdningene. Da blir det resultater. Kiosk er og blir en viktig inntektskilde for kinoen.
Location kjører aktiviteter hver dag, og gjerne med populære produkter.
Markedssjef Christian Heger tok for seg aktivitetene med Coca Cola, som det ble gjort flere spennende ting ila. 2013.
– Vi startet året med å lansere drikke for + 10 kroner. Når du kjøper en popcornmeny, får du med drikke for 10 kroner. Det er Norges beste drikketilbud. I februar kjørte vi på med Valentinesmeny. Å kjøre kampanjer i påske, jul osv. er viktig da folk går mye på kino, sa Heger.
Location og Coca Cola kjørte også på med «Share a Coke»-kampanje i forbindelse med flaskene med navn på.
Facebook
RSS