• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Location forbedrer kundeopplevelsen

Martin Stave er salgssjef i firmaet Ukjent kunde AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Location forbedrer kundeopplevelsen
John Berge
John Berge
4. desember 2014

BERGEN: Ved hjelp av hemmelige kunder – såkalte mystery shopping – og bevisstgjøring blant kioskansatte, har Location øket kundetilfredsheten.

– Jo mer fornøyde kunder du har, jo mer handler de. Det handler om hvordan de blir mottatt i kiosken. Ikke hvordan M-en er eksponert. At den ansatte møter kunden, forteller Martin Stave fra firmaet Ukjent kunde AS.

Dette fremkom under seminaret «Om kundetilfredshet og servicegrad» under Den norske kinokonferansen i Bergen høsten 2014.

Christian Heger, markedssjef i Location, er utdannet markedsøkonom hos BI og har bakgrunn fra reklamebransjen.

Han fortalte at kioskkjeden Location har tre årlige revideringer av sortimentet, forhandler med leverandørene, og tar imot forslag både fra publikum og fra leverandørene.

– Vi har et skreddersydd vareutvalg for kino, med unike varer for kino. Vi driver med kioskutvikling – hvor vi designer innredning, emballasje, moduler, uniformer, holder salgs- og servicekurs, har produktkonsepter, og lokale og nasjonale produktkampanjer og konkurranser, sa Heger.

Salgssjef Martin Stave fra Ukjent kunde AS fortalte at hovedpoenget med slike kundeundersøkelser er å se hvor stort potensial man har.

Undersøkelsene danner grunnlaget for noe som heter KTI – Kundetilfredshetsindeks. Tre anonyme kunder besøkte dermed Café Stills, Location Bergen, i hhv. mai og september 2014.

– Kundenes tilfredshet hadde økt betraktelig. Hvorfor? Fordi det hadde blitt jobbet med forståelsen av å ta vare på kundene. Det kan være enkle ting som å si «hei» og tilby noe ekstra, sier Stave til KINOMAGASINET.

– Har man en kinokiosk med fem millioner omsetning, kan man øke den betraktelig uten å investere mye. Med å kommunisere og bevisstgjøre de ansatte. Ofte vet ikke selgeren at man gjør noe galt. Man må unngå de som henger bak PC-en og surfer på Facebook. Det viktigste man kan gjøre er å se kunden og ha en avslutning. Hyggelige ansatte, rene toaletter og at det er en god opplevelse, er det som skal til.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
4. desember 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Oddvar Engan skal lede Location videre 25.08.2014
  • Nicolai Martens forlater Location 25.08.2014
  • Oslo Kino bryter med Location 24.05.2014
  • Location oppsummerer 2013 05.01.2014
  • Location: 20 millioner i utbytte siste tre år 09.11.2013
  • Locations markedssjef: «Kinoene må tenke nytt» 08.10.2013
  • Location jobber med fremtidens kino 18.08.2013

Siste saker fra KINODRIFT

Norges eldste kino får konkurrent

John Berge21. januar 2021
Les mer

Kommunekino vil starte kino nummer to

John Berge21. januar 2021
Les mer

Gladnyhet fra Asker

John Berge21. januar 2021
Les mer

Kinosjefene på Romerike om kinoåret 2020

John Berge12. januar 2021
Les mer

Feirer 30 år som kino

John Berge23. desember 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021
  • Nolan har trolig forlatt Warner for alltid
    FILMDISTRIBUSJON22. januar 2021
  • Da er det offisielt: Den 25. offisielle James Bond-filmen er utsatt for fjerde gang.
    KORONAVIRUSET22. januar 2021
  • Norges eldste kino får konkurrent
    KINODRIFT21. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021
  • Nolan har trolig forlatt Warner for alltid
    FILMDISTRIBUSJON22. januar 2021
  • Da er det offisielt: Den 25. offisielle James Bond-filmen er utsatt for fjerde gang.
    KORONAVIRUSET22. januar 2021
  • Norges eldste kino får konkurrent
    KINODRIFT21. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Haugesund blir KinoNor-medlem
Trondheim Kino dropper utbyggingsplaner