• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Location forbedrer kundeopplevelsen

Martin Stave er salgssjef i firmaet Ukjent kunde AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Location forbedrer kundeopplevelsen
John Berge
4. desember 2014

BERGEN: Ved hjelp av hemmelige kunder – såkalte mystery shopping – og bevisstgjøring blant kioskansatte, har Location øket kundetilfredsheten.

– Jo mer fornøyde kunder du har, jo mer handler de. Det handler om hvordan de blir mottatt i kiosken. Ikke hvordan M-en er eksponert. At den ansatte møter kunden, forteller Martin Stave fra firmaet Ukjent kunde AS.

Dette fremkom under seminaret «Om kundetilfredshet og servicegrad» under Den norske kinokonferansen i Bergen høsten 2014.

Christian Heger, markedssjef i Location, er utdannet markedsøkonom hos BI og har bakgrunn fra reklamebransjen.

Han fortalte at kioskkjeden Location har tre årlige revideringer av sortimentet, forhandler med leverandørene, og tar imot forslag både fra publikum og fra leverandørene.

– Vi har et skreddersydd vareutvalg for kino, med unike varer for kino. Vi driver med kioskutvikling – hvor vi designer innredning, emballasje, moduler, uniformer, holder salgs- og servicekurs, har produktkonsepter, og lokale og nasjonale produktkampanjer og konkurranser, sa Heger.

Salgssjef Martin Stave fra Ukjent kunde AS fortalte at hovedpoenget med slike kundeundersøkelser er å se hvor stort potensial man har.

Undersøkelsene danner grunnlaget for noe som heter KTI – Kundetilfredshetsindeks. Tre anonyme kunder besøkte dermed Café Stills, Location Bergen, i hhv. mai og september 2014.

– Kundenes tilfredshet hadde økt betraktelig. Hvorfor? Fordi det hadde blitt jobbet med forståelsen av å ta vare på kundene. Det kan være enkle ting som å si «hei» og tilby noe ekstra, sier Stave til KINOMAGASINET.

– Har man en kinokiosk med fem millioner omsetning, kan man øke den betraktelig uten å investere mye. Med å kommunisere og bevisstgjøre de ansatte. Ofte vet ikke selgeren at man gjør noe galt. Man må unngå de som henger bak PC-en og surfer på Facebook. Det viktigste man kan gjøre er å se kunden og ha en avslutning. Hyggelige ansatte, rene toaletter og at det er en god opplevelse, er det som skal til.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
4. desember 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Oddvar Engan skal lede Location videre 25.08.2014
  • Nicolai Martens forlater Location 25.08.2014
  • Oslo Kino bryter med Location 24.05.2014
  • Location oppsummerer 2013 05.01.2014
  • Location: 20 millioner i utbytte siste tre år 09.11.2013
  • Locations markedssjef: «Kinoene må tenke nytt» 08.10.2013
  • Location jobber med fremtidens kino 18.08.2013

Siste saker fra KINODRIFT

Kinogiganten ODEON inntar Bodø

John Berge19. desember 2022
Les mer

ODEON med «pop up»-stunt hos Oslo City

John Berge9. desember 2022
Les mer

ODEON kino mister Sarpsborg kino. Erkekonkurrenten overtar

John Berge30. november 2022
Les mer

Dette unge paret og mange andre fikk kinokvelden i Asker ødelagt. Det meldes om mye bråk på kinoer landet rundt

John Berge8. november 2022
Les mer

Slik blir nye Edda kino

John Berge21. september 2022
Les mer

Kinogigantene kjemper om Sarpsborg kino

John Berge21. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Haugesund blir KinoNor-medlem
Trondheim Kino dropper utbyggingsplaner