• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Komplett «takeover» av Colosseum Kino

B2B-DOMINANSE: Colosseum Kino i Oslo onsdag 29. april 2015. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Komplett «takeover» av Colosseum Kino
John Berge
29. april 2015

Gulltaggen er en årlig faglig konferanse og kreativ reklamekonkurranse innen digital markedsføring, etablert i 1998. Over de siste fjorten årene har arrangementet vokst seg stadig større, og de siste årene har Gulltaggen hatt et tusentall deltakere. Gulltaggen arrangeres av INMA (Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring) og finner sted i Oslo i Norge. Kilde: Wikipedia

OSLO: Norges største kino, flaggskipet Colosseum Kino, har i tre dager blitt fullstendig overtatt av Gulltaggen.

Enorme telt dekker hele inngangspartiet rundt hele bygget. Selv inngangen til adminstrasjonen er dekket.

Gulltaggen er Norges største digitale markedsmesse. Mandag 27. april ble det rigget opp og tirsdag 28. og onsdag 29. april foregikk selve arrangementet.

– Det er nyskapende innenfor B2B på kino at vi klarer å arrangere et slikt event, mener Espen L. Pedersen, salgs- og markedsdirektør hos Nordisk Film Kino.

– Det går over to dager og vi bruker alle salene i bygget. I tillegg til presentasjoner og utdelingsshowet, så er alle de store aktørene innen det digitale mediemarkedet der. Gulltaggen er den viktigste møteplassen i dette miljøet.

Arrangementet har de seneste årene vært i Oslo Spektrum, men i sin spede begynnelse ble Gulltaggen en gang arrangert i mindre skala på nettopp Colosseum Kino.

INMA (Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring) står bak arrangementet og de har også brukt andre kinosaler i Oslo til arrangementer.

– Konferansemarkedet er voksende for kino. Det er flere som har fått øynene opp. Det vil hjelpe hele kinonorge at vi har fått til dette. Det vil føre til at flere får øynene opp for kinoen som arena for denne type konferanser.

Hans-Petter Martinsen, salgsansvarlig for bedriftsmarkedet, sier til KINOMAGASINET at det er viktig å vise at kinoene kan brukes til mer enn bare filmvisninger.

– Dette er den største overtagelsen noensinne av en kino i vår kjede – definitvt, så nå har alt vært stengt for vanlige filmvisninger i tre dager!

– Det er et stort marked for utleie og konferanser. Det var bra timing å få de nye salene på plass og med kiosken nyoppusset, til dette arrangementet.

Martinsen sier at kjeden i mange år har drevet med utleie til andre arrangementer, men at de satser enda mer på det nå.

– Vi driver selvsagt med utleie for å tjene ekstra penger og benytte lokalene når de eller står tomme. Det er morsomt for Nordisk Film Kino å gjøre dette. Det passer veldig bra på ukedager, da det er litt mer stille. Vi mener å ha det perfekte innen lyd og bilde, og fasiliter som passer godt til slike arrangement.

– Kinosaler er ypperlige konferansesaler og lokalitetene våre passer også godt til frokostseminarer. Flere får øynene opp for det. Det er viktig å få utnyttet lokalene og spesielt Victoria Kino ser vi er populært, hvor man får den rette konferansesettingen, men vi leier også mye ut her på Colosseum, Saga og Klingenberg, forteller Hans-Petter Martinsen.

– Er det reaksjoner fra publikum på at kinoen er stengt?

– Vi har ikke fått så mange reaksjoner. Det er informert på nettsidene at det ikke er mulig å bestille filmer på Colosseum de tre dagene, svarer Espen Pedersen.

KINOMAGASINET © Hans-Petter Martinsen, salgsansvarlig for bedriftsmarkedet hos Nordisk Film Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
29. april 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra KINODRIFT

Kinogiganten ODEON inntar Bodø

John Berge19. desember 2022
Les mer

ODEON med «pop up»-stunt hos Oslo City

John Berge9. desember 2022
Les mer

ODEON kino mister Sarpsborg kino. Erkekonkurrenten overtar

John Berge30. november 2022
Les mer

Dette unge paret og mange andre fikk kinokvelden i Asker ødelagt. Det meldes om mye bråk på kinoer landet rundt

John Berge8. november 2022
Les mer

Slik blir nye Edda kino

John Berge21. september 2022
Les mer

Kinogigantene kjemper om Sarpsborg kino

John Berge21. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

«Vi har som ambisjon å vokse»
Tyske kinoer nekter å vise Age Of Ultron