• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Det finnes ingen djevel
    • Anmeldelse: Blackbird
    • Anmeldelse: Wrong Turn: The Foundation
    • Anmeldelse: Spionens kone
    • Anmeldelse: Finny & Leah – Den hemmelige øya
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Komplett «takeover» av Colosseum Kino

B2B-DOMINANSE: Colosseum Kino i Oslo onsdag 29. april 2015. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Komplett «takeover» av Colosseum Kino
John Berge
John Berge
29. april 2015

Gulltaggen er en årlig faglig konferanse og kreativ reklamekonkurranse innen digital markedsføring, etablert i 1998. Over de siste fjorten årene har arrangementet vokst seg stadig større, og de siste årene har Gulltaggen hatt et tusentall deltakere. Gulltaggen arrangeres av INMA (Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring) og finner sted i Oslo i Norge. Kilde: Wikipedia

OSLO: Norges største kino, flaggskipet Colosseum Kino, har i tre dager blitt fullstendig overtatt av Gulltaggen.

Enorme telt dekker hele inngangspartiet rundt hele bygget. Selv inngangen til adminstrasjonen er dekket.

Gulltaggen er Norges største digitale markedsmesse. Mandag 27. april ble det rigget opp og tirsdag 28. og onsdag 29. april foregikk selve arrangementet.

– Det er nyskapende innenfor B2B på kino at vi klarer å arrangere et slikt event, mener Espen L. Pedersen, salgs- og markedsdirektør hos Nordisk Film Kino.

– Det går over to dager og vi bruker alle salene i bygget. I tillegg til presentasjoner og utdelingsshowet, så er alle de store aktørene innen det digitale mediemarkedet der. Gulltaggen er den viktigste møteplassen i dette miljøet.

Arrangementet har de seneste årene vært i Oslo Spektrum, men i sin spede begynnelse ble Gulltaggen en gang arrangert i mindre skala på nettopp Colosseum Kino.

INMA (Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring) står bak arrangementet og de har også brukt andre kinosaler i Oslo til arrangementer.

– Konferansemarkedet er voksende for kino. Det er flere som har fått øynene opp. Det vil hjelpe hele kinonorge at vi har fått til dette. Det vil føre til at flere får øynene opp for kinoen som arena for denne type konferanser.

Hans-Petter Martinsen, salgsansvarlig for bedriftsmarkedet, sier til KINOMAGASINET at det er viktig å vise at kinoene kan brukes til mer enn bare filmvisninger.

– Dette er den største overtagelsen noensinne av en kino i vår kjede – definitvt, så nå har alt vært stengt for vanlige filmvisninger i tre dager!

– Det er et stort marked for utleie og konferanser. Det var bra timing å få de nye salene på plass og med kiosken nyoppusset, til dette arrangementet.

Martinsen sier at kjeden i mange år har drevet med utleie til andre arrangementer, men at de satser enda mer på det nå.

– Vi driver selvsagt med utleie for å tjene ekstra penger og benytte lokalene når de eller står tomme. Det er morsomt for Nordisk Film Kino å gjøre dette. Det passer veldig bra på ukedager, da det er litt mer stille. Vi mener å ha det perfekte innen lyd og bilde, og fasiliter som passer godt til slike arrangement.

– Kinosaler er ypperlige konferansesaler og lokalitetene våre passer også godt til frokostseminarer. Flere får øynene opp for det. Det er viktig å få utnyttet lokalene og spesielt Victoria Kino ser vi er populært, hvor man får den rette konferansesettingen, men vi leier også mye ut her på Colosseum, Saga og Klingenberg, forteller Hans-Petter Martinsen.

– Er det reaksjoner fra publikum på at kinoen er stengt?

– Vi har ikke fått så mange reaksjoner. Det er informert på nettsidene at det ikke er mulig å bestille filmer på Colosseum de tre dagene, svarer Espen Pedersen.

KINOMAGASINET © Hans-Petter Martinsen, salgsansvarlig for bedriftsmarkedet hos Nordisk Film Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
29. april 2015
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra KINODRIFT

Petterson: «Gjenåpne Oslo-kinoene»

admin15. april 2021
Les mer

Vil nekte å vise Black Widow

John Berge7. april 2021
Les mer

Vega Scene satser på strømmekino

John Berge30. mars 2021
Les mer

Gleder seg over å kunne invitere til kino-påske

John Berge30. mars 2021
Les mer

ODEON-sjefen i Rogaland: «Fantastiske støtteordninger»

John Berge23. mars 2021
Les mer

I tidenes verste år for verdens største kinokjede fikk toppsjefen rekordmye i lønn

John Berge11. mars 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Go west! Vi tar en titt på westernfilm-sjangeren
    FILMHISTORIKK21. april 2021
  • Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten
    KINOLEVERANDØR21. april 2021
  • Anmeldelse: Det finnes ingen djevel
    ANMELDELSE20. april 2021
  • Seks nye norske dokumentarer til Haugesund
    FESTIVAL20. april 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm Oscar animasjon

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney med ny nesestyver overfor kinoene
    KINOBRANSJEN24. mars 2021
  • Warner Bros. går tilbake til kinoene i 2022
    KINOBRANSJEN25. mars 2021
  • Ny trailer: Fast & Furious 9
    TRAILER16. april 2021
  • Anmeldelse: Finny & Leah – Den hemmelige øya
    ANMELDELSE26. mars 2021
  • Go west! Vi tar en titt på westernfilm-sjangeren
    FILMHISTORIKK21. april 2021
  • Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten
    KINOLEVERANDØR21. april 2021
  • Anmeldelse: Det finnes ingen djevel
    ANMELDELSE20. april 2021
  • Seks nye norske dokumentarer til Haugesund
    FESTIVAL20. april 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

«Vi har som ambisjon å vokse»
Tyske kinoer nekter å vise Age Of Ultron