
Etter tre års avbrekk er «Store filmopplevelser» i gang igjen hos SF Kino. Målet er å få flere «godt voksne» på kino.
Brosjyren «Store filmopplevelser» er nå å finne i et opplag på 1.500 eksemplarer hos seks kinoer i SF Kino-kjeden, forteller programsjef Lars Fuglevik hos SF Kino til KINOMAGASINET.
Her presenteres elleve kinofilmer som Fuglevik håper vekker nysgjerrigheten hos kinogjestene.
Blant aktuelle titler finner vi Her er Harold, Den fantastiske raketten, Exodus: Gods and Kings og Pride.
Brosjyren dekker hele høsten 2014, fra da kampanjen startet i september. En ny utgave for våren 2015 skal presenteres allerede 9. januar 2015.
Fuglevik forteller at prosjektet opprinnelig startet i 2007, fordi han gjerne ville at kjeden skulle ha en programrekke som favnet det noe mer voksne publikummet.
– Det var behov for en større grad av forutsigbarhet på filmene som kanskje bare ble gående en uke, så var uken gått før man reakk å reagere. Som kjent hadde vi 35 mm kopiene i mye mer begrenset peridoe. Jeg laget derfor en «turné» for filmene jeg plukket opp. Det var alt fra Max Manus til den rareste, iranske filmen, forteller programsjefen.
– Og etter digitaliseringen var jeg avhengig av at filmene som var plukket ut hadde premiere på alle SFs kinoer. Her har det vært problemer grunnet at byråene ikke har åpnet for visning hos alle, men nå i høst gikk vi i gang igjen. Da hadde vi ikke hatt «Store filmopplevelser»-prosjektet siden 2011.
– Foruten brosjyren, hvordan markedsfører du dette?
– Vi bruker sosiale medier og nettsider, og kommuniserer det så godt vi kan i tillegg til oppmerksomhet på kinoene lokalt. Håpet er at med en brosjyre på kino, så vekker det nysgjerrighet og folk den med seg. Der står det dato og informasjonen man trenger.

Facebook
RSS