• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Candy People klar med nye kinogodtlanseringer

Tommy Wikmark er adm. direktør for Candy People Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Candy People klar med nye kinogodtlanseringer
John Berge
2. januar 2017

Februar er måneden for nylanseringer i kinokiosken. Candy People Norge satser i år på sunnere varer i form av Disneys FruitFunk.

Disney har bestemt seg for å ikke lisensiere til sukkerprodukter mer og ser på sunne produkter som en mulighet.

I uke 8 lanseres dermed Fruitfunk som er 100 % naturlig. Ingen kunstige farger, smaker eller konserveringsmidler, loves det. Emballasjen er fra kjente merkevarer som Frozen (Frost) og Cars (Biler). I mai 2017 kommer også Minions fra DreamWorks (og erstatter Cars).

KINOKIOSK-NYHET: Fruitfunk er uten sukker eller kunstige tilsetningstoffer.

KINOKIOSK-NYHET: Fruitfunk er uten sukker eller kunstige tilsetningstoffer.

– Dette blir et godt alternativ for kinoene å ha noe sunt, sier administrende direktør Tommy Wikmark hos Candy People Norge til KINOMAGASINET.

Av andre nyheter som den norske kinogodtleverandøren fronter finner vi Sur regnbue og Sur vannmelon. Dette er fruktlakris i pose, som har vært en storselger som smågodt i mange år. Nå puttes den i pose uten palmeolje og gelatin, melder Candy People.

Gräddkola lanseres også. Dette er ifølge ryktene en velsmakende sjokolade-fløtekaramell.

Fra lokalene i Prinsen Kino i Tromdheim har Candy People-duoen utsikt til Nidarosdomen. Bjørnar Hoem (t.v.) og Tommy Wikmark (t.h.) Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

Fra lokalene i Prinsen Kino i Tromdheim har Candy People-duoen utsikt til Nidarosdomen. Bjørnar Hoem (t.v.) og Tommy Wikmark (t.h.) Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

– 2016 var deres første år som Candy People Norge AS. Hvordan gikk det første året?

– Det var tøft, som for alle nystartede, men vi driver veldig effektivt med kun to personer og lavest mulig kostnader. Heldigvis har jeg erfaringen med meg og vet hva som fungerer. Vi fikk lansert mange nye produkter. Dialogen med kinoene har vært enormt viktig. Vi forsøker å ha produkter som er spesielle og som er bra for kino. Jeg reiser mye rundt og lærer ting hele tiden.

Noen tall vil han ikke gå ut med, men Wikmark sier:

– Vi havner der vi estimerte, budsjettmessig! Jeg tror 2017 blir bra!

Den norske Candy People-sjefen sier dette om målsetningen:

– Vi ønsker hver kunde innom kinokiosken. Det er popcorn og brus som er basisvarer og det kinoene tjener mest penger på. Men en kinokiosk skal være mer spennende og enda mer spesiell. Det skal ikke være som dagligvare og vanlig kiosk, men ha kule, tøffe produkter.

2017-NYHET: Sjokolade-fløtekaramell: Gräddkola.

2017-NYHET: Sjokolade-fløtekaramell: Gräddkola.

Under Kinokonferansen 2016 snakket Tommy Wikmark mer generelt om dette med å få folk til å komme på kino og hva annet enn selve filmen som kan lokke dem:

– Alle i bransjen vil at folk skal dra og se en film på kino. Men med barn, travle dager og mange valg, hva skjer i helgen? Det er ikke alltid kino velges. Jeg tror vi har snakket i 17 år om at kinoene må tilby mer restaurantlignende konserpter, men ikke mange vil forsøke i ti år å bygge opp en restaurant. Ser man på Nordic Choice-hotellene så gjør de dette nå. De vil ha hele omsetningen på hotellet, fremfor at folk skal gå et annet sted å spise. Slik bør vi også tenke: bowling, gaming, restaurant, være et underholdningshus. Cineplex Canada gjør det. Jeg vet mange har prøvd og mislyktes, men med tanke på fremtiden er mat viktig.

Wikmark utdyper til kinobransjens fagblad:

– Det er også viktig med foajéaktiviteter, slik at man aktivisere folk til å komme tidligere. Jeg liker kinospillet til MDN. Det er riktig retning og jeg håper de lykkes. De er bra at leverandørene tenker nytt.

Wikmark eier selv, via Wikmark Holding AS, 30 prosent av aksjene i Candy People Norge AS. Det svenske morselskapet, J & J Holding Ab, eier også 30 prosent, deretter følger Rokap AS med nye 30 prosent og Trondheim Kino Utvikling AS med 10 prosent av aksjene.

2017-NYHET: Sur regnbue og Sur vannmelon. Dette er fruktlakris i pose,

2017-NYHET: Sur regnbue og Sur vannmelon. Dette er fruktlakris i pose,

Her er de to godteriguttene

De vil gi deg den gode kinofølelsen

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
2. januar 2017
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • De vil gi deg den gode kinofølelsen 27.04.2016
  • Her er de to godteriguttene 13.01.2016
  • Tommy Hanson Wikmark forlater Flavo 24.09.2015
  • Nå eier Sundlings hele Flavo 22.12.2014
  • Flavo på tur til Chicago 09.06.2014

Siste saker fra KINODRIFT

Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak

admin21. mars 2023
Les mer

Kinogiganten ODEON inntar Bodø

John Berge19. desember 2022
Les mer

ODEON med «pop up»-stunt hos Oslo City

John Berge9. desember 2022
Les mer

ODEON kino mister Sarpsborg kino. Erkekonkurrenten overtar

John Berge30. november 2022
Les mer

Dette unge paret og mange andre fikk kinokvelden i Asker ødelagt. Det meldes om mye bråk på kinoer landet rundt

John Berge8. november 2022
Les mer

Slik blir nye Edda kino

John Berge21. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Location overtar Popcorn Compagniet A/S
CAPA vil tilby kinoapp til alle