
Februar er måneden for nylanseringer i kinokiosken. Candy People Norge satser i år på sunnere varer i form av Disneys FruitFunk.
Disney har bestemt seg for å ikke lisensiere til sukkerprodukter mer og ser på sunne produkter som en mulighet.
I uke 8 lanseres dermed Fruitfunk som er 100 % naturlig. Ingen kunstige farger, smaker eller konserveringsmidler, loves det. Emballasjen er fra kjente merkevarer som Frozen (Frost) og Cars (Biler). I mai 2017 kommer også Minions fra DreamWorks (og erstatter Cars).

KINOKIOSK-NYHET: Fruitfunk er uten sukker eller kunstige tilsetningstoffer.
– Dette blir et godt alternativ for kinoene å ha noe sunt, sier administrende direktør Tommy Wikmark hos Candy People Norge til KINOMAGASINET.
Av andre nyheter som den norske kinogodtleverandøren fronter finner vi Sur regnbue og Sur vannmelon. Dette er fruktlakris i pose, som har vært en storselger som smågodt i mange år. Nå puttes den i pose uten palmeolje og gelatin, melder Candy People.
Gräddkola lanseres også. Dette er ifølge ryktene en velsmakende sjokolade-fløtekaramell.

Fra lokalene i Prinsen Kino i Tromdheim har Candy People-duoen utsikt til Nidarosdomen. Bjørnar Hoem (t.v.) og Tommy Wikmark (t.h.) Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
– 2016 var deres første år som Candy People Norge AS. Hvordan gikk det første året?
– Det var tøft, som for alle nystartede, men vi driver veldig effektivt med kun to personer og lavest mulig kostnader. Heldigvis har jeg erfaringen med meg og vet hva som fungerer. Vi fikk lansert mange nye produkter. Dialogen med kinoene har vært enormt viktig. Vi forsøker å ha produkter som er spesielle og som er bra for kino. Jeg reiser mye rundt og lærer ting hele tiden.
Noen tall vil han ikke gå ut med, men Wikmark sier:
– Vi havner der vi estimerte, budsjettmessig! Jeg tror 2017 blir bra!
Den norske Candy People-sjefen sier dette om målsetningen:
– Vi ønsker hver kunde innom kinokiosken. Det er popcorn og brus som er basisvarer og det kinoene tjener mest penger på. Men en kinokiosk skal være mer spennende og enda mer spesiell. Det skal ikke være som dagligvare og vanlig kiosk, men ha kule, tøffe produkter.

2017-NYHET: Sjokolade-fløtekaramell: Gräddkola.
Under Kinokonferansen 2016 snakket Tommy Wikmark mer generelt om dette med å få folk til å komme på kino og hva annet enn selve filmen som kan lokke dem:
– Alle i bransjen vil at folk skal dra og se en film på kino. Men med barn, travle dager og mange valg, hva skjer i helgen? Det er ikke alltid kino velges. Jeg tror vi har snakket i 17 år om at kinoene må tilby mer restaurantlignende konserpter, men ikke mange vil forsøke i ti år å bygge opp en restaurant. Ser man på Nordic Choice-hotellene så gjør de dette nå. De vil ha hele omsetningen på hotellet, fremfor at folk skal gå et annet sted å spise. Slik bør vi også tenke: bowling, gaming, restaurant, være et underholdningshus. Cineplex Canada gjør det. Jeg vet mange har prøvd og mislyktes, men med tanke på fremtiden er mat viktig.
Wikmark utdyper til kinobransjens fagblad:
– Det er også viktig med foajéaktiviteter, slik at man aktivisere folk til å komme tidligere. Jeg liker kinospillet til MDN. Det er riktig retning og jeg håper de lykkes. De er bra at leverandørene tenker nytt.
Wikmark eier selv, via Wikmark Holding AS, 30 prosent av aksjene i Candy People Norge AS. Det svenske morselskapet, J & J Holding Ab, eier også 30 prosent, deretter følger Rokap AS med nye 30 prosent og Trondheim Kino Utvikling AS med 10 prosent av aksjene.

2017-NYHET: Sur regnbue og Sur vannmelon. Dette er fruktlakris i pose,
Facebook
RSS