• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Kinosjefer på Kinoskolen

PÅ TOPPEN AV OSLO: Øverst fra venstre: Jannik Wahlberg, Espen Fossum, Tommy Hovde Liverød, Eli Røthe og Hussein Hussein. Nederst fra venstre: Karl Einar Sundby-Bagaas, Marianne Cestari Zecca, Bente Elisabeth Holm, Morten Andersen , Clas Lucky Eriksen, André Jakumeit og Jarle Bjerkestrand. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Kinosjefer på Kinoskolen
John Berge
19. juni 2015

OSLO: I løpet av tre ganger tre intense kursdager har kinosjefene i Nordisk Film Kino fått opplæring i Nordisk Film Academy, populært kalt Kinoskolen.

KINOMAGASINET ble invitert av landets største kinokjede på besøk under en av de siste kursdagene på Soria Moria konferansehotell.

Der startet salg- og markedssdirektør Espen Pedersen og HR-direktør Katrine Halvorsen om bakgrunnen for kursopplegget.

– Vi kaller the «Train the Trainer». Det er et lederkurs med fokus på presentasjon, kommunikasjon, salg og service. Det er første gang det arrangeres i Norge. Men de har kjørt det lenge i Danmark, og det er nå tilpasset og oversatt til norsk, forteller Halvorsen.

– Vårt ønske er å lage en kinoskole hvor vi har alt av kurs og trening for våre ledere og medarbeidere, supplerer Pedersen.

Det har vært tre samlinger i mai og juni 2015, og den siste dagen var fredag 19. juni.

Torsdag 18. juni gikk kursdeltakerne opp i eksamen, hvor ledergruppen i Nordisk Film Kino var «sensorer».

– Det er en eksamen i presentasjonsteknikk. Alle har fått oppgaver de skal presentere. Her skal de simulere videre opplæring av sine ansatte, forteller Espen Pedersen.

– I kinobransjen er det ofte unge medarbeidere som jobber i korte perioder. Hvor lett er det å motivere den type ansatte?

– Vi er ofte første arbeidsgiver, det stemmer. Det gir en mulighet og et ansvar for å gi de en god start på yrkeslivet. Det ansvaret er vi veldig bevisst. Våre viktigste ressurser er personalet, om de er hos oss i to eller ti år. Vi ønsker at de skal være godt skolert og vite hva som forventes av de. Vi tror det nye opplegget skal profesjonalisere staben enda bedre enn det som har vært tidligere, sier Pedersen.

– Hva er nytt i forhold til tidligere år?

– Opplegget har en mer gjennomgående rød tråd. Alt er flettet sammen. Før hadde man et og ett fokus, mens her syr man mer hele driften og organisasjonen sammen. Vi har danske kursledere.

– Hva vil kjeden fokusere på?

– Gjesteopplevelsen skal være best mulig. Spesielt service, hvordan man opptrer overfor gjestene våre, hvordan vi gjør ting i forhold til rutiner og å bli bedre på å håndtere avvik, lage gode eventer. Alt er rettet mot å gjøre det bedre for gjestene.

– Hvordan vil dere beskrive kinosjefene deres?

– Engasjerte, entusiastiske, med mye kompetanse og erfaring, masse godt humør og et sterkt ønske om å gjøre ting godt og lykkes, sier HR-sjef Halvorsen.

Espen Pedersen:

– Tidligere var vi to forskjellige selskaper, Oslo Kino og Norsk Kino. Disse samlingene er en del av det å bygge en ny kultur, ta med oss det gode og noe nytt og forene det med Nordisk Films verdier. Det som gjør det ekstra morsomt, er at vi var forholdsvis like før. Oslo drev alt innenfor et stort område, mens Norsk Kino hadde masse små områder, og Nordisk Film har erfaring med begge deler i Danmark.

Slagordene til Nordisk Film Kino i Danmark er «passion, ambition og romlig».

– Vi finner ikke et godt ord for det på verken norks eller engelsk, men det betyr inkluderende og åpen, sier Halvorsen og Pedersen til KINOMAGASINET.

André Jakumeit og Jarle Bjerkestrand. Foto: John Berge SENSORER FOR ANLEDNINGEN: Toppsjefene i Nordisk Film Kino som overvar eksamen på Nordisk Film Academy: (fra venstre): Christin Berg (programdirektør), Katrine Halvorsen (HR-direktør), Morten Valestrand (økonomidirektør) og Espen Lundberg Pedersen (salg- og markedsdirektør.) Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
19. juni 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • KINOMAGASINET 8•2022
    MAGASINET5. januar 2023
  • De lystige skurkene i Sherwood-skogen
    FILMHISTORIKK16. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Vil betale avgiften til seg selv
Kinoskolen: «Beste jeg har vært på»