
Det er ikke ofte at en kinoreklame blir gjenstand for internasjonal oppmerksomhet, men det har skjedd med en reklamefilm.
På en kino i Hong Kong ble det installert et system som kunne sende ut en tekstmelding til alle i salen med mobilen påskurdd. Samtidig ble det vist en helt spesiell reklamefilm, som tok for seg temaet bilkjøring og teksting og bruk av mobilen.
Volkswagen sto bak reklamefilmen, som på en særdeles effektiv måte fikk frem hvor farlig det kan være å gjøre nettopp dette.
I videoinnslaget (nedenfor) kan man også se hvilken effekt det hele har på publikum i salen.
– Dette er ett veldig sterkt og effektfult stunt som har fått mye oppmerksomhet i internasjonale medier, bekrefter Linn Barholt, Operations Officer hos CAPA Kinoreklame AS overfor KINOMAGASINET.
Hun sier at CAPA synes det er veldig stas når folk tenker utenfor boksen og tørr å gjøre noe utover en 30 sekunders reklamefilm på lerretet.
– En kinosal full av forventningsfulle mennesker er ett ypperlig utgangspunkt for ett kreativt stunt, mener Barholt.
Hun forteller at Statens Vegvesen faktisk gjorde noe lignende på SF Kino Lillestrøm før en visning av Fast and Furious 6. Denne aktiviteten fikk mye oppmerksomhet, både fra publikum i salen, og på sosiale medier i ettertid. (Se også denne videoen nedenfor).
Facebook
RSS