• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Kinoreklame vekker oppsikt

Et overrasket publikum i salen på Hong Kong-kinoen. (Skjermbilde fra Volkswagens reklamefilm.)
Kinoreklame vekker oppsikt
John Berge
John Berge
13. juni 2014

Det er ikke ofte at en kinoreklame blir gjenstand for internasjonal oppmerksomhet, men det har skjedd med en reklamefilm.

På en kino i Hong Kong ble det installert et system som kunne sende ut en tekstmelding til alle i salen med mobilen påskurdd. Samtidig ble det vist en helt spesiell reklamefilm, som tok for seg temaet bilkjøring og teksting og bruk av mobilen.

Volkswagen sto bak reklamefilmen, som på en særdeles effektiv måte fikk frem hvor farlig det kan være å gjøre nettopp dette.

I videoinnslaget (nedenfor) kan man også se hvilken effekt det hele har på publikum i salen.

– Dette er ett veldig sterkt og effektfult stunt som har fått mye oppmerksomhet i internasjonale medier, bekrefter Linn Barholt, Operations Officer hos CAPA Kinoreklame AS overfor KINOMAGASINET.

Hun sier at CAPA synes det er veldig stas når folk tenker utenfor boksen og tørr å gjøre noe utover en 30 sekunders reklamefilm på lerretet.

– En kinosal full av forventningsfulle mennesker er ett ypperlig utgangspunkt for ett kreativt stunt, mener Barholt.

Hun forteller at Statens Vegvesen faktisk gjorde noe lignende på SF Kino Lillestrøm før en visning av Fast and Furious 6. Denne aktiviteten fikk mye oppmerksomhet, både fra publikum i salen, og på sosiale medier i ettertid. (Se også denne videoen nedenfor).

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
13. juni 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Samkjører kinoreklame i seks land 02.05.2014
  • Fra minst til størst innen kinoreklame 27.02.2014
  • Irriterende kinoreklame i fokus 22.09.2013
  • Ny giv for CAPA 14.03.2014

Siste saker fra KINODRIFT

Kortvarig kinodrift i Vanvikan

John Berge25. februar 2021
Les mer

452.000 kroner til seks kinoer

admin24. februar 2021
Les mer

Politikerne sier ja til ny å bygge ny kommunal kino og utvide den gamle

John Berge23. februar 2021
Les mer

Kommunelegen i Drammen mener det er «ingen god idé» at kinoen åpnet igjen

John Berge20. februar 2021
Les mer

Kinoansatte på Østlandet gleder seg over å være i gang igjen

John Berge20. februar 2021
Les mer

Norges eldste kino får konkurrent

John Berge21. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Derfor nekter de fleste norske kinoer å vise den nye Disney-filmen
    KINOBRANSJEN6. mars 2021
  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det ikke finnes en «vei tilbake» til hvordan filmdistribusjon var tidligere
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Nytt kinoteknisk selskap skal jobbe sammen med Kulturmeglerne
    NYTT OM NAVN9. februar 2021
  • Derfor nekter de fleste norske kinoer å vise den nye Disney-filmen
    KINOBRANSJEN6. mars 2021
  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det ikke finnes en «vei tilbake» til hvordan filmdistribusjon var tidligere
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Oslo Kino bryter med Location
Nordisk vurderer Super Ticket-test