
Det er ikke plass til flere reklamefilmer på kinoene som får kinoreklame fra Media Direct Norge (MDN) og CAPA Kinoreklame.
– Vi er utsolgt resten av året på nasjonal visning, sier administrerende direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge, som eies av Egmont, til Kampanje.
Reklamenettstedet skriver at det er solgt kinoreklame for 78 millioner kroner i perioden januar til oktober 2016, som er nesten 50 prosent mer enn i samme periode i fjor.
Lieblein tror det kan bli nærmere tretten millioner kinobesøkende på kino i Norge i 2016 og spekulerer at kino-året kan bli det beste siden 2003.
Også CAPA Kinoreklame forteller overfor KINOMAGASINET at all reklameplass, på kinoene de leverer til, er utsolgt ut 2016.
Årets mest sette kinofilm er Kongens nei, som pr. dags dato snart har 700.000 besøkende, med Børning 2 som en god nr. to med 430.000 besøkende.
Facebook
RSS