
Nye tall fra Mediebyråforeningens mediebarometer viser at kinoreklame i 2017 har hatt en vekst på nesten 25 prosent sammenlignet med samme periode i 2016.
I perioden frem til juli 2017 var omsetningen innenfor kinoreklame på 65 millioner kroner, mot 52 millioner kroner i 2016.
Dagens Næringsliv har sett på 2016-årsregnskapet til CAPA Kinoreklame, som dekker 44 prosent av markedet i Norge, og det viser en omsetningsvekst fra 2015 til 2016 på 20 prosent. CAPA omsatte for ca. 47 millioner kroner i 2016.
– Det er veldig kult. Vi nyter det, sier kommersiell direktør Gareth Williams til næringslivsavisen.
Han mener at annonsørene ser etter en effektfull og stabil kanal, etter at de for bare få år siden forlot annonsekanalen. Men nå er det blant annet ukeblader og aviser som lider, mens kino øker.
– Markedet går til kanalene som gir effekt, derfor vokser også plakatmarkedet, radio og til dels tv. Det er en realisering om at man må få valuta for annonsepengene sine, sier Williams til Dagens Næringsliv.
Facebook
RSS