• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Kinoorganisasjon møtte EU-topper

UNICs frokostmøte med EU-toppene 25. april. Fotocollage: UNIC (Gjengitt med tillatelse.)
Kinoorganisasjon møtte EU-topper
John Berge
1. mai 2013

Mens både studiosjefer og EUs visepresident Neelie Kroes ønsker seg mer fleksibilitet i filmlanseringsvinduene, maner UNIC til å holde på dagens vindu.

UNIC – International Union of Cinemas (Union Internationale des Cinémas) – representerer de fleste store kinokjeder i Europa. De ber nå EU-myndighetene om at dagens vindu beholdes, med et eksklusivt og stabilt kinovisningsvindu for filmer, slik at europeiske filmer vil nå publikum på en slik måte at de fortsatt kan finansieres.

Representanter fra UNIC møtte Neelie Kroes, EUs visepresident, den 25. april, sammen med andre EU-representanter innen kulturområdet og EU-topper.

UNIC ville møte Kroes spesifikt grunnet hennes nylige uttalelser rundt vinduene:

– Mangelen på fleksibiltet bekymrer meg. Fordi, det er et faktum at ulike kanaler for film – kinoer, TV, DVD, online – alle har egne fordeler, og alle kan respondere til ulike forbrukerbehov, skal Kroes ha uttalt.

Videre: – Det kan være riktig med eksklusivitetsperioder for å finansiere enkelte filmer, mens rigide regler kan gjøre det vanskeligere for sektoren å trekke fordeler av den digitale nye virkeligheten.

Under møtet understreket UNIC at kinoene tar inn over seg digitale innovasjoner, og poengterte behovet for å fastholde dagens vindu.

Ad J. Westrate, president i UNIC, sier i etterkant:

– Vi var glade for å høre at Kroes anerkjener viktigheten av et eksklusivt kinovindu til det beste for den europeiske kinosektoren. EUs digitalagenda-team (DG Connect) ser klart den entreprenøraktige ånd som er hos kinobransjen. Vi ser frem til å jobbe med DG Connect med deres digitale agenda for europeiske kinoer.

Under frokostmøtet ble også temaer som utrullingen av digitalkino og Video on Demand diskutert.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
1. mai 2013
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • KINOMAGASINET 8•2022
    MAGASINET5. januar 2023
  • De lystige skurkene i Sherwood-skogen
    FILMHISTORIKK16. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Fiasko for privatkino på Felix
Det blir nye filmaldersgrenser