
DRAMMEN: – 2013 har vært et helt OK år for vår del, 5-6 % under 2012. Men vi kan fremvise et solid resultat, og er således egentlig veldig godt fornøyde, både eiere og ansatte.
Det forteller Steinar Johansen, administrerende direktør Drammen Kino, til kinobransjens fagblad.
KINOMAGASINET besøkte nylig KinoCity i Drammen og ble vist rundt av Johansen.
– Hva skal dere forbedre dere på i 2014?
– Nyttårsforsettet er å bli enda bedre på det vi er gode på, nemlig service og kundebehandling. Når gjestene kommenterer de ofte til de ansatte at det er så hyggelig og koselig å komme på kinoen, både med omgivelser og hyggelig betjening. Det er inspirerende for oss alle, sier Johansen.
I år har KinoCity foretatt en del oppgraderinger.
– Vi har pusset opp kinoen, så den ser «fresh» og fin ut. Det skal vi bare ta vare på videre. Forhåpentligvis skal vi også investere i nytt lydsystem i minst en av salene neste år, det er mitt øverste mål. Og i tillegg håper vi på en stor eksponeringsskjerm ut mot Bragernes Torg så vi blir virkelig synlige i sentrumsbildet.
Johansen ønsker seg også bedre skilting og merking utenfor de tre ulike inngangene.
– Hva slags lydsystem?
– Det blir Atmos eller Auro. Det vil bli tatt en avgjørelse på det i løpet av første kvartal 2014.
– I mange år var KinoCity den eneste Nordisk Film Biograferne-eide kino i Norge. Hvordan oppleves det for deg å ha de danske eierne mer tilstede i Norge, etter oppkjøpet av Oslo Kino?
– Foreløpig har danskene veldig fokus på Oslo Kino, noe som er naturlig. Vi i Drammen har jo vært selvgående i mange år, og levert gode resultater år etter år. Vi har vokst fra å være nr. 8 på besøkslisten, til nå å være nr 5. Med andre ord Norges 5. største kinoby. Vi omsetter for mellom 45-50 millioner kroner i året og ligger på et overskudd på 12–15 % av omsetningen. Det er veldig bra i kinosammenheng, svarer Steinar Johansen.


Facebook
RSS