• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
    • Anmeldelse: Utama
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

CINEMACON

Kinobransjen bekymret over færre ungdomsbesøkende

Las Vegas, manage 20. april 2015: Dave Hollis, Executive VP, Theatrical Distribution, The Walt Disney Studios holdt åpningstalen under International Day Breakfast på Caesars Palace under CinemaCon 2015, den offisielle messed for National Association of Theatre Owners. Foto av Ryan Miller/Capture Imaging for CinemaCon. Gjengitt med tillatelse.
Kinobransjen bekymret over færre ungdomsbesøkende
John Berge
28. mars 2017

CinemaCon arrangeres av The National Association of Theatre Owners (NATO). Messen ble startet opp i 2011. Det er deltakere fra mer enn 80 land. Messen er verdens største innenfor kinobransjen.

Det blir som vanlig storslagne presentasjoner fra de ulike studioene mens messen pågår, i Colosseum-salen på Caesar’s Palace i Las Vegas, Nevada i USA. I tillegg til frokostmøter, lunsjer, middager, fester og to messehaller fylt av hhv. kinoteknisk utstyr og godteri.

Messen foregår i 2017 fra mandag 27. til torsdag 30. mars.

KINOMAGASINET dekker CinemaCon for fjerde år på rad. I år takket være støtte fra Sundlings.

LAS VEGAS: I aldersgruppen 18 til 24 år og 25 til 39 år er det i USA færre kinobesøkende de senere år, men en ørliten økning fra 2015 til 2016 gir bransjen håp.

Dave Hollis, visepresident for Walt Disney Studios Motion Pictures, holdt på andre dag under CinemaCon 2017 et lengre foredrag med en rekke tall, plansjer og fakta omkring statusen for bransjen.

Nye rekorder ble slått i 2016, rent omsetningsmessig, både i USA/Canada, men også internasjonalt. Men Hollis erkjente, på vegne av bransjen, at det er nye utfordringer i årene som kommer.

Et slående bilde på endringene mente Hollis er forskjellen i tidsbruk på de ulike sosiale mediene som Facebook, Twitter, Instagram og nettets uslåelige nr. 1, YouTube, fra bare fem år siden. Tidsbruken er nå enormt mye større enn bare for få år siden, og dette i seg selv er et hinder for å få mennesker til å velge å bruke 120 minutter på en kinoforestilling.

– Det er enormt med muligheter for forbrukerne. Teknologi og vanene endres og alle har travle liv, sa Dave Hollis, og mente at aldersgruppene fra 18 til 39 år er noe bransjen må satse enda mer på.

– Selvsagt vil vi at de skal bruke tiden i kinosetene, og se våre filmer, fra alle studioer, og mene at alle filmer bør sees på kino.

Han roste bransjen for å ha satset på tre områder:

• Forbedret lyd og bilde, hvor Dolby Atmos, 4K, IMAX ble fremhevet
• Bedre seter og mattilbud
• Apper for billettbestilling og mulighet for setereservasjon (som er nytt for det amerikanske markedet).

Disney-sjefen var også svært sjenerøs med å vise til og trekke frem sine konkurrenteres mange box office-suksesser fra 2016, og var selvsagt også stolt over Disneys markedsledende posisjon i 2016.

Fullsatt sal under dag to av CinemaCon 2017 i Colosseum-salen i Caesar’s Palace i Las Vegas. Foto: Getty Images for CinemaCon

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
CINEMACON
28. mars 2017
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra CINEMACON

CinemaCon: MPA og Neon

Runar Lien4. mai 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Lionsgate

John Berge2. mai 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Walt Disney Pictures

Runar Lien29. april 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Paramount Pictures

John Berge29. april 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Universal Pictures

Runar Lien28. april 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Warner Bros. Pictures Studio

Runar Lien27. april 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • De beste filmene med innslag av casino og pengespill
    FILMHISTORIKK29. desember 2022
  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • zelma says:

    Waiting patiently for you to come home and fuck me!…

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Sony Pictures – CinemaCon 2017
NATO-sjefen: «Ingen vet noe før billettene selges»