• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Kinoansatte på sosiale medier-kurs

Fra venstre: Rune Karolius (teknisk leder, Aurora Kino IKS), Kristin Thildal (kinosjef Rana), Roger Martinussen (kinosjef Aurora kino Narvik), Frank Bakkemo (kinosjef Aurora kino Fokus), Marion Heimlund (markedssjef Aurora kino IKS), Raymond Nordahl (markedsmedarbeider Aurora kino IKS) og Monique Sjøberg (Film & Kinos kursleder). Foto: John Berge, KINOMAGASINET
Kinoansatte på sosiale medier-kurs
John Berge
John Berge
16. januar 2014

TROMSØ: Norske kinoansatte skal bli bedre i å bruke sosiale medier. Og det blir de!

Det forsikrer kursleder Monique Sjøberg fra Film & Kino som holder kursene «Sosiale medier for kinoer» og selvsagt drifter Facebook-siden knyttet opp mot samme tema, «Markedsføring i sosiale medier for kinoansatte (Film & Kino)». Den lukkede Facebookgruppen har ca. 170 medlemmer.

– Det skjer endringer hele tiden, man blir ikke utlært, sier Monique Sjøberg.

Siden i fjor høst er kurset holdt for ca. 80 personer. Alle kinoansatte har fått tilbudet. Kurset er blitt holdt under filmfestivalen i Haugesund, filmfestivalen i Bergen, kinokonferansen i Trondheim og under to filmtreff i Oslo, og nå altså under filmfestivalen i Tromsø.

KINOMAGASINET slo av en prat med Roger Martinussen (kinosjef Aurora kino Narvik) og Frank Bakkemo (kinosjef Aurora kino Fokus Tromsø) i etterkant av kurssamlingen.

Deres Facebooksider har hhv. i underkant av 2.000 «liker» (Narvik) og overkant av 6.100 (Fokus).

– Det vi nå vet mer om er bruken av de ulike statistikkene, for å se hvordan du treffer publikum. Det er veldig viktig, i tillegg måten du formulerer deg på og det du legger ut, sier Roger Martinussen.

– Det er verktøy som ligger i bunn, som jeg ikke var klar over eksisterte en gang, sier Frank Bakkemo.

De undrerstreker at de, og andre ansatte, bruker Facebook aktivt.

– For vår del handler om at det er den eneste markedskanalen vi er i daglig, sier Roger Martinussen fra Narvik. Det bor ca. 18000 innbyggere i Narvik.

– Vi har kuttet annonsering i avisen, og satser utelukkende på Facebook og hjemmesiden. Dette gjorde vi fra 1. november 2013. Det går greit å ha det som hovedmarkedsføringskanal.

Verken i Narvik eller Tromsø har kinoene brukt annonseringsmulighetene på Facebook.

– Instagram er tydelivis et medium de unge bruker, som vi selv fikk en a-haopplevelse med under et nylig personallmøte. Det ble full fyr blant de unge ansatte da vi diskuterte det. Det er et medium vi ikke har brukt, men skal ta i bruk, for å imøtekomme målgruppen, sier Roger Martinussen.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
16. januar 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nesten halvparten av de spurte ønsker nye filmer rett hjemme

John Berge15. desember 2020
Les mer

Nolan tordner mot Warner Bros.

John Berge8. desember 2020
Les mer

KinoNor utvider med et nytt medlem på Sunnmøre

John Berge7. desember 2020
Les mer

Ny avtale krymper kinovinduet

John Berge17. november 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer

Mest kompensasjon til de to privateide kinogigantene

John Berge13. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021
  • Nolan har trolig forlatt Warner for alltid
    FILMDISTRIBUSJON22. januar 2021
  • Da er det offisielt: Den 25. offisielle James Bond-filmen er utsatt for fjerde gang.
    KORONAVIRUSET22. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021
  • Nolan har trolig forlatt Warner for alltid
    FILMDISTRIBUSJON22. januar 2021
  • Da er det offisielt: Den 25. offisielle James Bond-filmen er utsatt for fjerde gang.
    KORONAVIRUSET22. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Ny kino og museum til 83 mill. kr.
Storytelling i gang på alvor