• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Kinoansatte på sosiale medier-kurs

Fra venstre: Rune Karolius (teknisk leder, Aurora Kino IKS), Kristin Thildal (kinosjef Rana), Roger Martinussen (kinosjef Aurora kino Narvik), Frank Bakkemo (kinosjef Aurora kino Fokus), Marion Heimlund (markedssjef Aurora kino IKS), Raymond Nordahl (markedsmedarbeider Aurora kino IKS) og Monique Sjøberg (Film & Kinos kursleder). Foto: John Berge, KINOMAGASINET
Kinoansatte på sosiale medier-kurs
John Berge
16. januar 2014

TROMSØ: Norske kinoansatte skal bli bedre i å bruke sosiale medier. Og det blir de!

Det forsikrer kursleder Monique Sjøberg fra Film & Kino som holder kursene «Sosiale medier for kinoer» og selvsagt drifter Facebook-siden knyttet opp mot samme tema, «Markedsføring i sosiale medier for kinoansatte (Film & Kino)». Den lukkede Facebookgruppen har ca. 170 medlemmer.

– Det skjer endringer hele tiden, man blir ikke utlært, sier Monique Sjøberg.

Siden i fjor høst er kurset holdt for ca. 80 personer. Alle kinoansatte har fått tilbudet. Kurset er blitt holdt under filmfestivalen i Haugesund, filmfestivalen i Bergen, kinokonferansen i Trondheim og under to filmtreff i Oslo, og nå altså under filmfestivalen i Tromsø.

KINOMAGASINET slo av en prat med Roger Martinussen (kinosjef Aurora kino Narvik) og Frank Bakkemo (kinosjef Aurora kino Fokus Tromsø) i etterkant av kurssamlingen.

Deres Facebooksider har hhv. i underkant av 2.000 «liker» (Narvik) og overkant av 6.100 (Fokus).

– Det vi nå vet mer om er bruken av de ulike statistikkene, for å se hvordan du treffer publikum. Det er veldig viktig, i tillegg måten du formulerer deg på og det du legger ut, sier Roger Martinussen.

– Det er verktøy som ligger i bunn, som jeg ikke var klar over eksisterte en gang, sier Frank Bakkemo.

De undrerstreker at de, og andre ansatte, bruker Facebook aktivt.

– For vår del handler om at det er den eneste markedskanalen vi er i daglig, sier Roger Martinussen fra Narvik. Det bor ca. 18000 innbyggere i Narvik.

– Vi har kuttet annonsering i avisen, og satser utelukkende på Facebook og hjemmesiden. Dette gjorde vi fra 1. november 2013. Det går greit å ha det som hovedmarkedsføringskanal.

Verken i Narvik eller Tromsø har kinoene brukt annonseringsmulighetene på Facebook.

– Instagram er tydelivis et medium de unge bruker, som vi selv fikk en a-haopplevelse med under et nylig personallmøte. Det ble full fyr blant de unge ansatte da vi diskuterte det. Det er et medium vi ikke har brukt, men skal ta i bruk, for å imøtekomme målgruppen, sier Roger Martinussen.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
16. januar 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Varsler storsatsing på kinofilmer

John Berge28. mars 2023
Les mer

Filmdistributørene hedret Vega Scene 

admin16. mars 2023
Les mer

Kinoklubben har nådd en stor milepæl

John Berge13. februar 2023
Les mer

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    ANMELDELSE25. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    ANMELDELSE25. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Ny kino og museum til 83 mill. kr.
Storytelling i gang på alvor