
LAS VEGAS: – Det nordiske markedet var det første hvor vi virkelig lyktes utenfor USA, sier Kernel Season’s-gründeren Brian Taylor.
Femten år etter at Brian Taylor var collegestudent og fikk idéen til å skape et varemerke med popcornkrydder, er merket markedsleder i hjemlandet USA.
Også på det norske kinomarkedet er merket etterhvert blitt godt kjent. I 2015 er det ti år siden Kernel Season’s startet markedsføringen i Norge og andre europeiske land.
Kinomagasinet traff Brian Taylor under årets CinemaCon-messe i Las Vegas i USA.
– Hvor viktig er det nordiske markedet for dere?
– Det er veldig viktig fordi det var det første som virkelig tok godt imot produktene våre. Det er også det mest morsomme markedet å besøke!
– Hvordan kan man sammenligne markedet i Norden med USA?
– Jeg har ikke detaljstudert tallene, men jeg tror Kernel Season’s er enda mer suksessfullt – basert på popcornvolum – i Norden enn i USA. Dette er veldig uvanlig for et eksportmerke og det er et testament for arbeidet som Flavo og Sundlings gjør i regionen. Vi ser en sterk tilstedeværelse av varemerket i flere viktige salgskanaler og veksten er stødig.
– Hvordan jobber dere spesifikt med det norske markedet?
– Vi er veldig fornøyd med hvordan Flavo og Tommy Wikmark jobber. I internasjonale markeder føler vi ofte at vi er de som må lære opp kundene, men det er ikke tilfellet her. Vi har vel så mye å lære fra nordmennene som de har av oss. Det er et veldig bra jobbsamarbeid. does a fantastic job. In international markets, we usually feel like we are the ones educating our customers – but that’s not the case here. Flavo forstår den viktige synergien mellom ulike salgskanaler. Vi forsøker å være responsive og tilby displayer eller annet promomateriale, men ofte er det vår samarbeidspartner som utvikler sine egne strategier for å utvikle salget.
– Hva er målene videre?
– Vi håper på enda mer suksess i det nordiske markedet. Det er alltid rom for å forbedre og øke salget. Vi ser at popcornkategorien vokser i mange land og tror at Kernel Season’s er vel posisjonert til både å bidra og nyte godt av denne trenden.
Facebook
RSS