• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Kernel lyktes først i Norden

LAS VEGAS: Tommy Wikmark (adm. dir Flavo) og Bryan Taylor (eier av Kernel Season's). Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Kernel lyktes først i Norden
John Berge
11. oktober 2014

LAS VEGAS: – Det nordiske markedet var det første hvor vi virkelig lyktes utenfor USA, sier Kernel Season’s-gründeren Brian Taylor.

Femten år etter at Brian Taylor var collegestudent og fikk idéen til å skape et varemerke med popcornkrydder, er merket markedsleder i hjemlandet USA.

Også på det norske kinomarkedet er merket etterhvert blitt godt kjent. I 2015 er det ti år siden Kernel Season’s startet markedsføringen i Norge og andre europeiske land.

Kinomagasinet traff Brian Taylor under årets CinemaCon-messe i Las Vegas i USA.

– Hvor viktig er det nordiske markedet for dere?

– Det er veldig viktig fordi det var det første som virkelig tok godt imot produktene våre. Det er også det mest morsomme markedet å besøke!

– Hvordan kan man sammenligne markedet i Norden med USA?

– Jeg har ikke detaljstudert tallene, men jeg tror Kernel Season’s er enda mer suksessfullt – basert på popcornvolum – i Norden enn i USA. Dette er veldig uvanlig for et eksportmerke og det er et testament for arbeidet som Flavo og Sundlings gjør i regionen. Vi ser en sterk tilstedeværelse av varemerket i flere viktige salgskanaler og veksten er stødig.

– Hvordan jobber dere spesifikt med det norske markedet?

– Vi er veldig fornøyd med hvordan Flavo og Tommy Wikmark jobber. I internasjonale markeder føler vi ofte at vi er de som må lære opp kundene, men det er ikke tilfellet her. Vi har vel så mye å lære fra nordmennene som de har av oss. Det er et veldig bra jobbsamarbeid. does a fantastic job. In international markets, we usually feel like we are the ones educating our customers – but that’s not the case here. Flavo forstår den viktige synergien mellom ulike salgskanaler. Vi forsøker å være responsive og tilby displayer eller annet promomateriale, men ofte er det vår samarbeidspartner som utvikler sine egne strategier for å utvikle salget.

– Hva er målene videre?

– Vi håper på enda mer suksess i det nordiske markedet. Det er alltid rom for å forbedre og øke salget. Vi ser at popcornkategorien vokser i mange land og tror at Kernel Season’s er vel posisjonert til både å bidra og nyte godt av denne trenden.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
11. oktober 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • OKs mann på CinemaCon 04.04.2014
  • Førstegangsreisende til CinemaCon 03.04.2014
  • «CinemaCon bedre enn ShoWest» 02.04.2014
  • Kalkvik fornøyd med årets CinemaCon 27.03.2014
  • Angelina Jolie gjestet CinemaCon 26.03.2014
  • Flavo på CinemaCon 14.03.2014
  • Flavo på tur til Chicago 09.06.2014
  • Flavo om drømmen om god butikk 04.01.2014
  • Flavo vil være lojale mot kinoene 22.08.2013

Siste saker fra KINODRIFT

– Vi vet ikke når vi kan åpne igjen

John Berge25. april 2023
Les mer

Vil kun selge til de som skal drive kino videre

John Berge13. april 2023
Les mer

Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak

admin21. mars 2023
Les mer

Kinogiganten ODEON inntar Bodø

John Berge19. desember 2022
Les mer

ODEON med «pop up»-stunt hos Oslo City

John Berge9. desember 2022
Les mer

ODEON kino mister Sarpsborg kino. Erkekonkurrenten overtar

John Berge30. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: R.M.N
    ANMELDELSE8. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • Trailer: Oppenheimer
    TRAILER9. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Kinoalliansen er på offensiven
DSK 2014: Håper på 200.000 kinobesøkende