• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

Kampen om kinovinduet er pri 1 fra Global Cinema Federation (GCF)

Global Cinema Federation (GCF)
Kampen om kinovinduet er pri 1 fra Global Cinema Federation (GCF)
John Berge
11. juni 2018

Den nye organisasjonen for kinoer over hele verden – Global Cinema Federation (GCF) – har lansert sine fem viktigste strategiområder. Å beholde vinduet, hvor kinoene får filmene for seg selv i startfasen, er det første og viktigste punktet.

Alejandro Ramírez Magaña, Cinépolis-direktør og styreleder for GCF, anmerker at temaene er identifisert gjennom organisasjonens første år.

Dette er de viktigste temaene for kinoene, ifølge GCF.

1. Kinoeksklusivitet:

– Beholde det slik det er pr. i dag
– Kinovinduet er en viktig del av de kommersielle avtalene mellom kinoer og distributører
– Hvis vinduet endres til å bli mye kortere vil dette ansees som urettferdig og uakseptabel businessoppførsel
– Enhver diskusjon om endringer må ha kinoeierne ved forhandlingsbordet

Argumentene er blant annet:

– Det er brukt milliarder av dollar på å bygge kinoer
– Kinodistribusjon sørger for verdien av filmene videre i distribusjonskjeden
– Filmskapere lager filmer med tanke på kinovisning
– Forbrukerne «forstår» systemet med ulike lanseringsvinduer.
– Kollaps av vinduene vil viske ut forskjellen mellom kino og «rett-på-video»-titler
– Nye digitale distribusjonsmåter gjør endrede vinduer mulig, men endrer ikke nødvendigvis verdien som kinovisninger gir
– GCF anerkjenner at omsetningen av hjemmevideo er markant lavere enn i gullalderen for DVD, og at digital hjemmevideo ikke har «dekket inn» dette, og man forstår at distributørene «ønsker å fikse sine inntjeningsproblemer i hjemmemarkedet».

De andre prioriterte temaene er:

2. Internasjonal handel og investeringer

3. Tyveri av filmer

4. Ønske om å fjerne royaltybetaling for musikk-rettigheter

5. Tilgjengelighet for funksjonshemmede

Ny verdensomspennende kinoorganisasjon

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
11. juni 2018
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra

KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye Lord of the Rings-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON26. februar 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15