• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

VOD (KLIKKEFILM)

iTunes mest populært

Graf: Analysefirmaet ForeSee (Gjengitt med tillatelse.)
iTunes mest populært
John Berge
8. august 2013

Analysefirmaet ForeSee har undersøkt hvilken digital videotjeneste amerikanske forbrukere foretrekker. Svaret er Apples iTunes Store.

iTunes fikk en score på 80 i undersøkelsen, som i sannhetens navn ikke er langt unna konkurrenter som HBO og Netflix, som begge fikk 79.

Som kjent kommer alle iOS-enheter som iPads og iPhones med iTunes preinstallert, noe som selvsagt er en stor konkurransefordel. Det poengteres også at Apple har satt standarden for hvordan andre apper og programmer viser underholdningsinnhold.

Apple begynte å selge filmer i iTunes Store – som opprinnelig kun var en musikkbutikk – i oktober 2005. I 2008 ble tjenesten introdusert i Storbritannia og Canada, og flere land fulgte på.

Det nordiske markedet fikk filmer i iTunes i september 2009. Nå er tjenesten i over 100 land.

ForeSee-undersøkelsen – ForeSee’s Mobile Satisfaction Index: Media and Entertainment Edition – satte seg som mål å finne ut hvorvidt forbrukere foretrakk mobile enheter fremfor PC-er for å få media og underholdningsinnhold. Undersøkelsen avdekket at forbrukerne på en skala til 100 foretrekker å bruke apps og sider via bærbare enheter (med en score på 77) fremfor å se innholdet via PC (en score på 67 viste en undersøkelse fra april 2013).

Det å streame TV og filmer er isolert sett den kategorien med høyest score, på 78 poeng. Og iTunes Store er høyest av alle med 80 poeng. Det er også den eneste tjenesten hvor man kjøper og laster ned selve filmen, fremfor å bare streame den, anmerker ForeSee.

Det poengteres at innholdet er viktig for å score høyt blant forbrukerne, men enkelheten i å få sett innholdet er nøkkelen. Forbrukerne ønsker raske innlastinger av sidene og blir misfornøyde når det blir «errorbeskjeder» eller problemer med avspilling. iTunes toppscore virker derfor ikke så unaturlig, mener ForeSee, siden man som regel unngår disse problemene når innholdet er nedlastet.

Relaterte sakerVOD
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
VOD (KLIKKEFILM)
8. august 2013
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerVOD

Siste saker fra VOD (KLIKKEFILM)

Nordmenn har rekord i antall strømmeabonnement

admin10. mai 2023
Les mer

Max er tjenestens nye navn

John Berge13. april 2023
Les mer

Varsler storsatsing på kinofilmer

John Berge28. mars 2023
Les mer

Slik blir Marvel-året 2023

Matias Kjølstad7. februar 2023
Les mer

Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix

John Berge26. januar 2023
Les mer

Nå er SkyShowtime her og tjenesten er «grisebillig»

John Berge22. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: R.M.N
    ANMELDELSE8. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • Trailer: Oppenheimer
    TRAILER9. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Industrien hjelper forbrukerne
Disney-avtale med «kinesisk Netflix»