
Den norske kinokonferansen i Bergen (28.–30.10.2014) dekkes av KINOMAGASINET takket være reise- og oppholdstøtte fra Unique Cinema Systems.
BERGEN: Smart markedsføring av en relativt «smal» film ga kinosuksess for Børning. Dette ble hedret under Den norske kinokonferansen.
Fremtidens kino, ved adm. direktør Oddvar Engan i Location, ga årets innovasjonspris til Filmkameratene.
Filmsjef Atle Ellingsen hos SF Norge mottok prisen på filmprodusentens vegne.
I begrunnelsen fra juryen heter det:
«Årets vinner har på en kreativ og effektiv måte evnet å koble kinoene og publikum og selve filmen sammen til en komplett opplevelse. Lanseringsarbeidet startet samtidig med innspillingen gjennom aktiviteter i sosiale medier og raus inkludering av statister over hele landet. Dette har skapt svært positive forventninger til filmen og et kinobesøk som langt oversteg forventning på en film som har en relativt smal målgruppe. Slik kreativ tenking trenger vi mer av, da det skaper engasjement og fremmer kinoopplevelsen. I dette tilfelle 367.000 på tre måneder. Vi vil takke denne produsenten for dette løftet dere har gitt bransjen og for den inspirasjon dere er overfor andre filmprodusenter. årets pris går til filmkameratene for sitt arbeid med Børning».
Facebook
RSS