
CinemaCon 2016: 11.–14. april på Caesar’s Palace i Las Vegas i USA. Messen i 2016 er den sjette på rad. Arrangør er The National Association of Theatre Owners (NATO). Messen er den største i sitt slag i hele verden og appellerer til alle deler av bransjen: kinokjeder, distributører, markedsfolk, annonsører og reklameselskaper, medier og kinotekniske- og kinokioskleverandører.
KINOMAGASINET dekker messen takket være støtte fra Unique Cinema Systems (UCS), Media Direct Norge (MDN) og Sundlings. Stor takk til våre støttespillere.
LAS VEGAS: Videvox’ digitale skjermløsning, Incode, får nå sjansen over hele verden. Det svenskeide selskapet har tegnet avtale med Arts Alliance Media, og to nordmenn har vært på CinemaCon for å markedsføre produktet.
Incode tilbys nå av Arts Alliance Media via deres Thunderstorm-portal, som er en slags «appstore» for kinoer, hvor de finner alle type software en kino trenger.
Nylig inngikk Videvox en avtale med DX (les om denne her), og splitternytt er det også at selskapet har inngått en ny avtale med Norges markedsleder, Nordisk Film Kino.
– Det er en bekreftelse på at det vi gjør er riktig, hevder direktør Marius Christiansen.
– Med Nordisk og DX-avtalen har vi gått fra ingenting til å være markedsleder i Norge, sier han videre.
Sammen med salgs- og partneransvarlig Mats Klevjer i Videvox Norge har de stått på stand på CinemaCon 2016 fra tirsdag 12. til torsdag 14. april.
Duoen forteller at det finnes mange digitale skjermløsninger på markedet. Men felles for mange av de er at de er delvis manuelle. Og, ifølge Videvox, ikke like gode som deres løsning – Incode.
Selskapet har endatil laget en engelskspråklig nettside hvor systemet presenteres.
– Vår store fordel er automatisering, hvor man henter data fra billettsystem, filmdatabase og kiosken. De aller fleste andre systemer gjør ikke tilpasninger mot bransjene de tilbyr løsningene til. Det gjør at for mange av disse løsningene er det funksjoner du ikke trenger og funksjoner man trenger, som ikke er der.
Christiansen forteller til KINOMAGASINET at Videvox’ systemet Incode også er generisk, men fås i tilpassede versjoner. I første omgang flyplassreklame og kinoversjon.
Med avtalen med Arts Alliance Media på plass for få uker siden bestilte de to nordmennene seg tur til Las Vegas, for første gang å delta på verdens største kinomesse.
På standen til Arts Alliance Media fikk Incode solid plassering og samtalene har vært mange med kinokjeder fra flere verdensdeler, forteller de to.
– Hva sier de potensielle kundene om sine nåværende systemer?
– De fleste sliter med de. De er for manuelle og de kan ikke styres sentralt. Og de har flere systemer for det vi gjør i ett. Det er ett for kiosk/info, ett for billett, ett for reklame, et fjerde system for poster/trailere, og noen har forskjellige versjoner av samme system på ulike kinoer, opplyser Mats Klevjer.
– Hva betyr det hele for dere nå?
– Arts Alliance Media har vært ledende i åtte-ni år. De har et fantastisk nettverk. Dette gir oss muligheten til å vokse mye mer, men en global tilstedeværelse uten å øke antall ansatte, sier den norske Videvox-sjefen.
– Hvordan har det vært å være på CinemaCon?
– Vi står på stand dagen lang og ser ikke mye av messen, men det lille vi har sett er kjempespennende. Det skiller seg mer fra CineEurope enn jeg trodde. Jeg trodde det var det samme, men det er det ikke i det hele tatt. Alt er større! sier Mats Klevjer.


Facebook
RSS