• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Incode tilbys over hele verden

Direktør Marius Christiansen og salgs- og partneransvarlig Mats Klevjer i Videvox Norge har fortalt om Incode i messehallene på CinemaCon 2016. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Incode tilbys over hele verden
John Berge
15. april 2016

CinemaCon 2016: 11.–14. april på Caesar’s Palace i Las Vegas i USA. Messen i 2016 er den sjette på rad. Arrangør er The National Association of Theatre Owners (NATO). Messen er den største i sitt slag i hele verden og appellerer til alle deler av bransjen: kinokjeder, distributører, markedsfolk, annonsører og reklameselskaper, medier og kinotekniske- og kinokioskleverandører.

KINOMAGASINET dekker messen takket være støtte fra Unique Cinema Systems (UCS), Media Direct Norge (MDN) og Sundlings. Stor takk til våre støttespillere.

LAS VEGAS: Videvox’ digitale skjermløsning, Incode, får nå sjansen over hele verden. Det svenskeide selskapet har tegnet avtale med Arts Alliance Media, og to nordmenn har vært på CinemaCon for å markedsføre produktet.

Incode tilbys nå av Arts Alliance Media via deres Thunderstorm-portal, som er en slags «appstore» for kinoer, hvor de finner alle type software en kino trenger.

Nylig inngikk Videvox en avtale med DX (les om denne her), og splitternytt er det også at selskapet har inngått en ny avtale med Norges markedsleder, Nordisk Film Kino.

– Det er en bekreftelse på at det vi gjør er riktig, hevder direktør Marius Christiansen.

– Med Nordisk og DX-avtalen har vi gått fra ingenting til å være markedsleder i Norge, sier han videre.

Sammen med salgs- og partneransvarlig Mats Klevjer i Videvox Norge har de stått på stand på CinemaCon 2016 fra tirsdag 12. til torsdag 14. april.

Duoen forteller at det finnes mange digitale skjermløsninger på markedet. Men felles for mange av de er at de er delvis manuelle. Og, ifølge Videvox, ikke like gode som deres løsning – Incode.

Selskapet har endatil laget en engelskspråklig nettside hvor systemet presenteres.

– Vår store fordel er automatisering, hvor man henter data fra billettsystem, filmdatabase og kiosken. De aller fleste andre systemer gjør ikke tilpasninger mot bransjene de tilbyr løsningene til. Det gjør at for mange av disse løsningene er det funksjoner du ikke trenger og funksjoner man trenger, som ikke er der.

Christiansen forteller til KINOMAGASINET at Videvox’ systemet Incode også er generisk, men fås i tilpassede versjoner. I første omgang flyplassreklame og kinoversjon.

Med avtalen med Arts Alliance Media på plass for få uker siden bestilte de to nordmennene seg tur til Las Vegas, for første gang å delta på verdens største kinomesse.

På standen til Arts Alliance Media fikk Incode solid plassering og samtalene har vært mange med kinokjeder fra flere verdensdeler, forteller de to.

– Hva sier de potensielle kundene om sine nåværende systemer?

– De fleste sliter med de. De er for manuelle og de kan ikke styres sentralt. Og de har flere systemer for det vi gjør i ett. Det er ett for kiosk/info, ett for billett, ett for reklame, et fjerde system for poster/trailere, og noen har forskjellige versjoner av samme system på ulike kinoer, opplyser Mats Klevjer.

– Hva betyr det hele for dere nå?

– Arts Alliance Media har vært ledende i åtte-ni år. De har et fantastisk nettverk. Dette gir oss muligheten til å vokse mye mer, men en global tilstedeværelse uten å øke antall ansatte, sier den norske Videvox-sjefen.

– Hvordan har det vært å være på CinemaCon?

– Vi står på stand dagen lang og ser ikke mye av messen, men det lille vi har sett er kjempespennende. Det skiller seg mer fra CineEurope enn jeg trodde. Jeg trodde det var det samme, men det er det ikke i det hele tatt. Alt er større! sier Mats Klevjer.

KINOMAGASINET © Presentasjon for kunder på CinemaCon 2016 av salgs- og partneransvarlig Mats Klevjer (nr. to fra venstre) og direktør Marius Christiansen (nr. fire t.h.) i Videvox Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Presentasjon for kunder på CinemaCon 2016 av salgs- og partneransvarlig Mats Klevjer (nr. to fra venstre) og direktør Marius Christiansen (nr. fire t.h.) i Videvox Norge. Foto: John Berge Jan Rasmussen (t.v.) er teamleder for kinoteknisk avdeling hos Nordisk Film Biografer A/S. Her med direktør Marius Christiansen (t.h.) Videvox Norge på Arts Alliance Medias stand på CinemaCon 2016. Nordisk har benyttet Incode-løsningen i Danmark fra sommeren 2015 og ruller nå dette også ut på de norske kinoene. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerTeknologi
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
15. april 2016
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerTeknologi
  • DX og Videvox med samarbeidsavtale 10.03.2016
  • Hektisk sommer for Videvox 19.07.2015
  • Her er den nye Videvox-sjefen 17.03.2015
  • Endringer hos Videvox 20.02.2015
  • Kinoalliansen valgte Videvox 29.01.2014
  • Film & Kino avviste Videvox 16.01.2014
  • Videvox klager på NOC-anbudsrunden 20.12.2013
  • Dolby og Videvox gratulerer Notodden 13.12.2013
  • Videvox leverte til SF Bio 07.12.2013
  • Videvox med ny signageavtale 25.11.2013
  • AAM og Videvox tester ut elektronisk levering 29.10.2013
  • Videvox’ mann i London 26.10.2013
  • Videvox med 4K-system 20.08.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye Lord of the Rings-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON26. februar 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Årets første reklamefilm til topps
De vil gi deg den gode kinofølelsen