
ODEON Oslo ble nest best i hele verden under den første visningshelgen med No Time to Die.
– Ja, det stemmer, sier Jon Einar Sivertsen – Head of commercial performance – Northern Europe at Odeon Cinemas Group – hos Odeon Kino.
Det ble solgt 3.382 IMAX-billetter til den nye James Bond-filmen i helgen 1. til 3. oktober 2021.
Dette utgjør 2,2 prosent av besøket og 4 prosent av inntektene for filmen på landsbasis.
– Jeg synes dette er ganske sterkt med tanke på at dette er kun er én sal, mener Sivertsen.
Etter det KINOMAGASINET erfarer er normalt sett BFI IMAX London (ODEON) den IMAX-kinoen som troner på toppen over mest besøk og inntekter.
Det er nok tilfellet også i denne kinolanseringsrunden, for med en britisk helt i hovedrollen er det ikke noen grunn til å forvente noe annet.
Megan Colligan, President i IMAX Entertainment, sier at IMAX-lanseringen av No Time to Die var en overveldende suksess. Hun mener at noen kanskje vil tro at IMAX-lanseringene nå gjør det bedre enn de vanligvis ville ha gjort, men sier at realiteten er at mange undervurderer hvor mange mennesker som faktisk er begeistret over å komme seg tilbake på kino for å se film.
– Bond-åpningen har vært helt fantastisk for oss. Vi så fulle saler og glade mennesker gjennom hele åpningshelgen – og det faktum at filmens handling er delvis fra Norge har vært med på å gjøre denne noe mer. Helgens plassering som IMAX nummer to på verdensnivå er veldig positivt, sier Sivertsen.

ODEON kino i Oslo fredag 1. oktober 2021. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Som del av ODEONs satsing på sitt nye konsept – «We Make Movies Better» – arrangerte ODEON Oslo en storslått premierehelg som var med på å vise at filmer er nettopp det bransjen lenge har hevdet: at film er best på kino.
– Dette var virkelig en fantastisk kveld med Bond-tema, inkludert live musikk, casino og foto, som vi også fikk med oss på film, sier Jens André Myhren, markedssjef i ODEON kino.
Se videoen her:
LES OGSÅ:
ODEON med ny langsiktig kampanje for å minne folk om gleden med å gå på kino
Nå har ODEON kino fått ny markedssjef med ansvar for alle kinoene
Facebook
RSS