
2 for 1-kinotilbudene fra Netcom og Chess forsvinner. Andre fordeler er viktigere, sier TeliaSonera Norge på vegne av Netcom og Chess.
Det melder forbrukernettstedet DinSide.no. De skriver at Netcoms «2for1» og Chess’ «ChessTirsdag 2for1 på kino» har vært i drift siden 2010. Tilbudene har gitt abonnentene én gratis kinobillett hver tirsdag, mot at de betalte én selv. Netcom avsluttet 1. januar 2014 og Chess avslutter 1. februar 2014.
«Siden vi introduserte konseptet har mye skjedd i mobilmarkedet, og i dag er det andre fordeler som betyr mer for kundene våre», skriver kommunikasjonsdirektør Øyvind Vederhus i TeliaSonera Norge på Facebook-siden til selskapet. Videre: «Vi har gjennomført en kundeundersøkelse som viser at BankID på mobil, 4G og Nordenpris er mye viktigere enn 2for1 for de fleste. For å gi plass til det som betyr mest, valgte vi å avvikle kinotilbudet».
DinSide peker på konflikten som oppsto da Disney skulle lansere Tron Legacy i 2010. Der måtte de som distributør dekke gratisbillettene.
«Oslo Kino har gitt Disney et ultimatum og forlangt at Disney enten er med på konseptet og gir bort billetter på Tron Legacy, eller straffes med en redusert filmoppsetning. I stedet for å bli presset på denne måten, ønsker Disney å finne en løsning som tilgodeser ikke bare kinoene og avtalepartneren, men også selvfølgelig publikum og distributør», skrev Disney-direktør Inger Warendorph den gang.
Overfor DinSide avviser Vederhus at kinobransjens syn har hatt noe å si for avviklingen.
KINOMAGASINET har bedt landets to største kinokjeder om kommentar til saken.
– Alle deltagende kinoer har vært svært fornøyd med denne vellykkede, flerårige kampanjen. Det tror jeg også at mobiloperatørene har vært, sier direktør Ivar Halstvedt i SF Kino i en kommentar.
– Det er synd at dette forsvinner, men vi håper at andre sponsorer vil gjennomføre kampanjer overfor publikum, der man bruker kino aktivt i kommunikasjonen og som innhold.
(Saken oppdateres når vi mottar kommentar fra Oslo Kino).
Facebook
RSS