• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje

Fra venstre: Tommy Wikmark (daglig leder) og Bjørnar Hoem (key account selger) i Trondheimsbaserte Candy People Norge AS. Foto: Candy People.
Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje
John Berge
John Berge
20. september 2017

En ny type sjokoladeegg med henholdsvis Mummitrollet– og Barbie-figurer og en ny nøttesjokolade er blant de store høstnyhetene fra godterileverandøren Candy People.

Sjokoladeeggene er også kjent blant mange som «kinderegg», men obs! Dette er ikke disse og det varemerket, som lages av den italienske konfektprodusenten Ferrero SpA, men egg laget av konkurrenten fra samme land: Zaini.

Zaini er verdens nest største produsent av «kinderegg».

Eggene – hvem enn som produserer de – har vært i produksjon helt siden tidlig på 1900-tallet, og er ikke gjenstand for rettighetsproblematikk.

Serien som nå lanseres i Norden av Candy People er laget med ekte italiensk melkesjokolade og uten palmeolje.

Slik ser emballasjen ut for sjokoladeeggene med Barbie-leketøy.

De vil gi deg den gode kinofølelsen

Godterigutta på verdens største godterimesse

Sjefen i Candy People, Tommy Wikmark, sier at konkurrenten har palmeolje, og kun leker i en av tre egg hvis man kjøper en trepakning.

– Våre sjokoladeegg har lisensleke i alle egg. Kjøper du en trepakning med konkurrenten sitt egg så får du kun et egg med for eksempel Smurfen, hvis det er det som er lisensen på pakken. Våre, for eksempel Mummi, kommer med Mummi-leke i alle egg. Vi lanserer Mummi og Barbie nå overfor kinokioskene, forteller Wikmark.

Tommy Wikmark hos Candy People Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Den andre nyheten er også inspirert av en annen original:

– Ja, dette er vårt første ordentlige produkt som vi har basert på en annen sjokolade i samme sjanger. Vi har hentet inspirasjon fra amerikanske Reeses Cups, som har vært veldig populær i Norge tidligere. Men produktet inneholder genmodifiserte organismer (GMO) og kan dessverre ikke selges lengre i Norge. I tillegg har Reeses palmeolje og ikke ekte melkesjokolade, forteller Wikmark. Candy Peoples produkt kalles Nutcup.

– Vi har laget en variant uten palmeoljen og dekket den med ekte melkesjokolade, sier godterisjefen, som medgir at han er blitt hektet på smaken selv.

– Vi har jobbet i over to år med denne nå, for å få den så perfekt som mulig. Spesielt små biter med salte peanøtter i peanøttsmøret er helt fantastisk, mener Wikmark.

Her er de to godteriguttene

NYHET: Nutcup fra Candy People.

Wikmark sier at veiledende priser blir på 15-17 kroner per egg og 22-25 kroner for peanøttsjokoladen.

Nå starter Candy People innsalgsprossessen overfor kinokioskene og deres grossist, Engrospartner, har allerede fått respons fra bensinstasjonskjeden Cirkle K. som vil satse på Nutcup.

Neste runde med nyheter skjer først i slutten av februar 2018.

– Jeg kan ikke røpe hva det blir ennå, men jeg kan si såpass at det blir fokus på sunt godteri, sier Wikmark.

Fra venstre: Tommy Wikmark (daglig leder) og Bjørnar Hoem (key account selger) i Candy People Norge AS. Foto: Candy People.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
20. september 2017
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • En sunn nøtt å knekke fra Candy People 15.05.2017
  • Candy People er årets svenske eksportgaselle 21.03.2017
  • Matvareblogg omtaler Candy People-nyheter 20.03.2017
  • Candy People klar med nye kinogodtlanseringer 02.01.2017

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Derfor nekter de fleste norske kinoer å vise den nye Disney-filmen
    KINOBRANSJEN6. mars 2021
  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det ikke finnes en «vei tilbake» til hvordan filmdistribusjon var tidligere
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Nytt kinoteknisk selskap skal jobbe sammen med Kulturmeglerne
    NYTT OM NAVN9. februar 2021
  • Derfor nekter de fleste norske kinoer å vise den nye Disney-filmen
    KINOBRANSJEN6. mars 2021
  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det ikke finnes en «vei tilbake» til hvordan filmdistribusjon var tidligere
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Suksess for smakstilsatt popcorn
Cretor-familien er hedersgjester hos 20-årsjubilanten Sundlings