• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
    • Anmeldelse: Utama
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje

Fra venstre: Tommy Wikmark (daglig leder) og Bjørnar Hoem (key account selger) i Trondheimsbaserte Candy People Norge AS. Foto: Candy People.
Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje
John Berge
20. september 2017

En ny type sjokoladeegg med henholdsvis Mummitrollet– og Barbie-figurer og en ny nøttesjokolade er blant de store høstnyhetene fra godterileverandøren Candy People.

Sjokoladeeggene er også kjent blant mange som «kinderegg», men obs! Dette er ikke disse og det varemerket, som lages av den italienske konfektprodusenten Ferrero SpA, men egg laget av konkurrenten fra samme land: Zaini.

Zaini er verdens nest største produsent av «kinderegg».

Eggene – hvem enn som produserer de – har vært i produksjon helt siden tidlig på 1900-tallet, og er ikke gjenstand for rettighetsproblematikk.

Serien som nå lanseres i Norden av Candy People er laget med ekte italiensk melkesjokolade og uten palmeolje.

Slik ser emballasjen ut for sjokoladeeggene med Barbie-leketøy.

De vil gi deg den gode kinofølelsen

Godterigutta på verdens største godterimesse

Sjefen i Candy People, Tommy Wikmark, sier at konkurrenten har palmeolje, og kun leker i en av tre egg hvis man kjøper en trepakning.

– Våre sjokoladeegg har lisensleke i alle egg. Kjøper du en trepakning med konkurrenten sitt egg så får du kun et egg med for eksempel Smurfen, hvis det er det som er lisensen på pakken. Våre, for eksempel Mummi, kommer med Mummi-leke i alle egg. Vi lanserer Mummi og Barbie nå overfor kinokioskene, forteller Wikmark.

Tommy Wikmark hos Candy People Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Den andre nyheten er også inspirert av en annen original:

– Ja, dette er vårt første ordentlige produkt som vi har basert på en annen sjokolade i samme sjanger. Vi har hentet inspirasjon fra amerikanske Reeses Cups, som har vært veldig populær i Norge tidligere. Men produktet inneholder genmodifiserte organismer (GMO) og kan dessverre ikke selges lengre i Norge. I tillegg har Reeses palmeolje og ikke ekte melkesjokolade, forteller Wikmark. Candy Peoples produkt kalles Nutcup.

– Vi har laget en variant uten palmeoljen og dekket den med ekte melkesjokolade, sier godterisjefen, som medgir at han er blitt hektet på smaken selv.

– Vi har jobbet i over to år med denne nå, for å få den så perfekt som mulig. Spesielt små biter med salte peanøtter i peanøttsmøret er helt fantastisk, mener Wikmark.

Her er de to godteriguttene

NYHET: Nutcup fra Candy People.

Wikmark sier at veiledende priser blir på 15-17 kroner per egg og 22-25 kroner for peanøttsjokoladen.

Nå starter Candy People innsalgsprossessen overfor kinokioskene og deres grossist, Engrospartner, har allerede fått respons fra bensinstasjonskjeden Cirkle K. som vil satse på Nutcup.

Neste runde med nyheter skjer først i slutten av februar 2018.

– Jeg kan ikke røpe hva det blir ennå, men jeg kan si såpass at det blir fokus på sunt godteri, sier Wikmark.

Fra venstre: Tommy Wikmark (daglig leder) og Bjørnar Hoem (key account selger) i Candy People Norge AS. Foto: Candy People.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
20. september 2017
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • En sunn nøtt å knekke fra Candy People 15.05.2017
  • Candy People er årets svenske eksportgaselle 21.03.2017
  • Matvareblogg omtaler Candy People-nyheter 20.03.2017
  • Candy People klar med nye kinogodtlanseringer 02.01.2017

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • 15 toppfilmer fra 2022 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER29. desember 2022
  • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    JB FORLAG7. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • zelma says:

    Waiting patiently for you to come home and fuck me!…

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Suksess for smakstilsatt popcorn
Cretor-familien er hedersgjester hos 20-årsjubilanten Sundlings