• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Det finnes ingen djevel
    • Anmeldelse: Blackbird
    • Anmeldelse: Wrong Turn: The Foundation
    • Anmeldelse: Spionens kone
    • Anmeldelse: Finny & Leah – Den hemmelige øya
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
  • Facebook

  • RSS

ANNONSØRINNHOLD

HOLD skaper engasjement for kinogjengeren

HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
admin
admin
9. september 2019

Den norske appen HOLD ble lansert i England mars 2018, hvor den raskt ble integrert i kinobransjen med både en attraktiv målgruppe og en unik produktportefølje. Nå er CAPA klare for å integrere appen inn i kinoopplevelsen.

Jan Tore Kristiansen, Maths Mathisen og Vinoth Vinaya. Foto: Hege Bergsvenkerud Sørli.

– HOLD er et spennende selskap med unge gründere som er både dedikerte og profesjonelle. Jeg er imponert over hvor mye de har fått til på kort tid, og ønsket om å endre våre mobilvaner er både ambisiøst og svært nødvendig, forteller administrerende direktør Jan Tore Kristiansen, i en tidligere pressemelding.

Appen oppfordrer brukeren sin til å legge fra seg telefonen, her gir de ut poeng hvert 20 minutt – poengene kan byttes mot eksklusive gratisprodukter eller delta i konkurranser fra partnerne.

Kjapt etter lanseringen i England gikk den engelske kinokjeden Vue inn i et samarbeid med HOLD. De ønsket å bli den prefererte kinokjeden. Ved å legge fra deg telefonen i to timer hadde du spart opp nok poeng til å få en gratis popcorn eller et tilbud på kinobillett.

Hele 90% var veldig fornøyde med tilbudet, og så mye som 70% sa de ikke hadde dratt på kino eller at de hadde valgt en annen kjede enn Vue hvis ikke tilbudet eksisterte. Samtidig så dem at brukerne som benyttet seg av tilbudet kjøpte mer per besøk.

– Vi verdsetter å utforske nye og innovative måter og skape dialog med vårt publikum, og et samarbeid med Hold skaper en relasjon til våre kunder på en måte som tradisjonelle markedskanaler ikke kan, forteller Vue om partnerskapet.

Før lanseringen av Rive-Rolf krasjer internett ønsket Disney i England å skape engasjement rundt filmen. Derfor gikk de inn i et samarbeid med HOLD som tilpasset deler av appen til filmen, fra hovedskjerm til markedsplass som ga Disney eierskap til målgruppen. Brukere ble utfordret og kunne blant annet vinne billetter til verdenspremieren i London.

Over 183 millioner minutter ble investert i filmen og mer enn 75 000 deltok i konkurransen. Etter suksessen fra samarbeidet har alle Disneyfilmene blitt lansert med en HOLD-kampanje.

Som eksemplene viser er HOLD en attraktiv måte å annonsere på. Det finnes ingen andre flater hvor brukeren vier flere timer på annonsøren sine produkter. Når brukeren endelig har nok poeng til å ta ut produktet føles det som en premiere, ikke tradisjonell reklame.

I gjennomsnitt er det 97 % av kupongene som blir hentet ut i butikk, sammenligner man det med vanlig sampling ligger prosenten på 4%.

Ønsker du å vite mer om hva CAPA kan gjøre for deg, ta kontakt med [email protected]

Annonsørinnhold fra JB Forlag.

Fra 2019 tilbyr JB Forlag for første gang muligheten for bedrifter til å ha annonsørinnhold som et tillegg til eller i stedet for tradisjonelle reklamebannere.

Innholdet i disse artikkelen består m.a.o.av et kommersielt innhold og er ikke uttrykk for journalistiske vurderinger fra redaksjonen. JB Forlag merker disse sakene tydelig både på forsiden og inne på hver artikkel for å fremheve at dette er reklameinnhold.

Ønsker din bedrift en slik type annonsering, ta kontakt med oss her.

Relaterte sakerappCAPAForsidenHOLD
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
ANNONSØRINNHOLD
9. september 2019
admin
admin kinomagasinet

Relaterte sakerappCAPAForsidenHOLD

Siste saker fra ANNONSØRINNHOLD

Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess

admin16. mars 2021
Les mer

Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt

admin14. september 2020
Les mer

Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner

admin14. august 2020
Les mer

Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her

John Berge3. januar 2020
Les mer

Ja, vi elsker Kinoklubben!

admin21. oktober 2019
Les mer

Derfor bør kino-Norge hjelpe verdens hungerslidende

admin3. juli 2019
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Det finnes ingen djevel
    ANMELDELSE20. april 2021
  • Seks nye norske dokumentarer til Haugesund
    FESTIVAL20. april 2021
  • Downton Abbey 2 kommer til julen 2021
    FILMPRODUKSJON19. april 2021
  • Etter over fem måneder med stengte Oslo-kinoer har filmpremierene tårnet seg opp
    KORONAVIRUSET19. april 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm Oscar animasjon

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney med ny nesestyver overfor kinoene
    KINOBRANSJEN24. mars 2021
  • Warner Bros. går tilbake til kinoene i 2022
    KINOBRANSJEN25. mars 2021
  • Anmeldelse: Finny & Leah – Den hemmelige øya
    ANMELDELSE26. mars 2021
  • Sandneseren Kristine (29) er ny kinosjef i landbrukskommunen Ås
    NYTT OM NAVN23. mars 2021
  • Anmeldelse: Det finnes ingen djevel
    ANMELDELSE20. april 2021
  • Seks nye norske dokumentarer til Haugesund
    FESTIVAL20. april 2021
  • Downton Abbey 2 kommer til julen 2021
    FILMPRODUKSJON19. april 2021
  • Etter over fem måneder med stengte Oslo-kinoer har filmpremierene tårnet seg opp
    KORONAVIRUSET19. april 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Derfor bør kino-Norge hjelpe verdens hungerslidende
Ja, vi elsker Kinoklubben!