• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Her er Norsk Kinos nye inspirasjonsduo

Kinosjef Jannik Wahlberg, Hønefoss, og senterleder for Horten og Kilden i Tønsberg, Tommy Hovde Liverød. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Her er Norsk Kinos nye inspirasjonsduo
John Berge
John Berge
20. august 2013

Daglig leder: Therese Nordnes.
Styrets leder Geir Bergkastet. Styremedlem: Øyvind Wold, Christin Berg og Morten Valestrand
Norsk Kinodrift AS er heleid av Oslo Kino fra 1.1.2010. Kjeden ble opprinnelig startet av Bergen kino.
Selskapets visjon er å være en løsningsorientert samarbeidspartner som viderefører den lokale kinokulturen. De har driftsavtaler med lokale kinoer, men ikke eierskap.
Kilde: http://www.filmweb.no/norskkino/

HAUGESUND: Foran egne senterledere og kinosjefer testet Norsk Kino ut sitt nye salgs- og servicekurs på et internt seminar under filmfestivalen.

KINOMAGASINET var invitert til å være tilstede da Tommy Hovde Liverød, senterleder for Horten og Kilden i Tønsberg, samt kinosjef Jannik Wahlberg fra Hønefoss, gikk gjennom hovedtrekkene i det nye kurset.

I løpet av høsten skal Liverød og Wahlberg reise rundt til alle kinoene i kjeden og lære opp de ansatte til å bli enda bedre kinomedarbeidere.

– Prosjekt går på salg, service og holdninger på kinoene i kjeden vår. Vi skal reise rundt og gi inspirasjon til andre kinoer Norsk Kino. Det dreier seg om grunnleggende ting vi vil formidle fra kjeden. Vi vil være smittebærere – i positivt forstand, sier Tommy Hovde Liverød til kinobransjens fagblad.

Norsk Kinos visjon er «å ivareta våre gjester fra de kommer til de går.»

– Er det søppel på gulvet, er det allerede skapt et inntrykk av stedet, poengterte kurslederne, og viste så noen videofilmer fra en kino – hhv. med dårlig og bra førsteinntrykk.

– Mye av det som ble nevnt på kurset er «selvfølgeligheter». Hvorfor er det så viktig å fortelle dette – vet ikke alle disse tingene?

– Jo, det tror jeg, men ansatte trenger litt bevisstgjøring. Man blir blind om man er for lenge i eget kinohus, og man trenger inspirasjon utenfra, mener Hovde Liverød.

Etter kurset ga kollegene tilbakemeldinger hva de ønsker mer av og hva de savnet i presentasjonen. En viktig del av inspirasjonsrunden er også å fortelle mer om grunnleggende salg og kundebehandling og mersalsgteknikker.

Norsk Kino AS ser på folks fritid som hovedkonkurrenten.

– Vi vil at de skal velge oss før de velger alt annet. Hvem er våre konkurrenter? Det kan være Netflix, DVD, SF kino, at folk ønsker å koble av med noe annet, en opplevelse. Kanskje velger de noe som er hyggelig – teater, middag, konserter. Det er dette segmentet kinopplevelsen retter seg inn på. Netflix og TV er ikke primært våre største konkurrenter. Det er når folk vil ut og gjøre noe. Vi vil at de skal velge opplevelsen de får hos oss. Når de velger kino, er det viktig at vi gir de det de kommer for. Det er opplevelser: latter, gråt, masse inntrykk. Derfor er det kjempeviktig at vi tar de imot på best mulig måte fra de kommer til vi går. Det skal lite til for å ødelegge en opplevelse og lite til å forbedre inntrykket, mener Norsk Kinos inspirasjonsduo.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
20. august 2013
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Norsk Kino ser etter nye prosjekter 17.08.2013
  • Norsk Kinodrift skal drifte Ålesund-kinoene 25.06.2013

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nesten halvparten av de spurte ønsker nye filmer rett hjemme

John Berge15. desember 2020
Les mer

Nolan tordner mot Warner Bros.

John Berge8. desember 2020
Les mer

KinoNor utvider med et nytt medlem på Sunnmøre

John Berge7. desember 2020
Les mer

Ny avtale krymper kinovinduet

John Berge17. november 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer

Mest kompensasjon til de to privateide kinogigantene

John Berge13. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Norsk billettsystemselskap med nye vyer
Kamp om Sotra Kino-rettigheter