• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Her er Norsk Kinos nye inspirasjonsduo

Kinosjef Jannik Wahlberg, Hønefoss, og senterleder for Horten og Kilden i Tønsberg, Tommy Hovde Liverød. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Her er Norsk Kinos nye inspirasjonsduo
John Berge
20. august 2013

Daglig leder: Therese Nordnes.
Styrets leder Geir Bergkastet. Styremedlem: Øyvind Wold, Christin Berg og Morten Valestrand
Norsk Kinodrift AS er heleid av Oslo Kino fra 1.1.2010. Kjeden ble opprinnelig startet av Bergen kino.
Selskapets visjon er å være en løsningsorientert samarbeidspartner som viderefører den lokale kinokulturen. De har driftsavtaler med lokale kinoer, men ikke eierskap.
Kilde: http://www.filmweb.no/norskkino/

HAUGESUND: Foran egne senterledere og kinosjefer testet Norsk Kino ut sitt nye salgs- og servicekurs på et internt seminar under filmfestivalen.

KINOMAGASINET var invitert til å være tilstede da Tommy Hovde Liverød, senterleder for Horten og Kilden i Tønsberg, samt kinosjef Jannik Wahlberg fra Hønefoss, gikk gjennom hovedtrekkene i det nye kurset.

I løpet av høsten skal Liverød og Wahlberg reise rundt til alle kinoene i kjeden og lære opp de ansatte til å bli enda bedre kinomedarbeidere.

– Prosjekt går på salg, service og holdninger på kinoene i kjeden vår. Vi skal reise rundt og gi inspirasjon til andre kinoer Norsk Kino. Det dreier seg om grunnleggende ting vi vil formidle fra kjeden. Vi vil være smittebærere – i positivt forstand, sier Tommy Hovde Liverød til kinobransjens fagblad.

Norsk Kinos visjon er «å ivareta våre gjester fra de kommer til de går.»

– Er det søppel på gulvet, er det allerede skapt et inntrykk av stedet, poengterte kurslederne, og viste så noen videofilmer fra en kino – hhv. med dårlig og bra førsteinntrykk.

– Mye av det som ble nevnt på kurset er «selvfølgeligheter». Hvorfor er det så viktig å fortelle dette – vet ikke alle disse tingene?

– Jo, det tror jeg, men ansatte trenger litt bevisstgjøring. Man blir blind om man er for lenge i eget kinohus, og man trenger inspirasjon utenfra, mener Hovde Liverød.

Etter kurset ga kollegene tilbakemeldinger hva de ønsker mer av og hva de savnet i presentasjonen. En viktig del av inspirasjonsrunden er også å fortelle mer om grunnleggende salg og kundebehandling og mersalsgteknikker.

Norsk Kino AS ser på folks fritid som hovedkonkurrenten.

– Vi vil at de skal velge oss før de velger alt annet. Hvem er våre konkurrenter? Det kan være Netflix, DVD, SF kino, at folk ønsker å koble av med noe annet, en opplevelse. Kanskje velger de noe som er hyggelig – teater, middag, konserter. Det er dette segmentet kinopplevelsen retter seg inn på. Netflix og TV er ikke primært våre største konkurrenter. Det er når folk vil ut og gjøre noe. Vi vil at de skal velge opplevelsen de får hos oss. Når de velger kino, er det viktig at vi gir de det de kommer for. Det er opplevelser: latter, gråt, masse inntrykk. Derfor er det kjempeviktig at vi tar de imot på best mulig måte fra de kommer til vi går. Det skal lite til for å ødelegge en opplevelse og lite til å forbedre inntrykket, mener Norsk Kinos inspirasjonsduo.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
20. august 2013
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Norsk Kino ser etter nye prosjekter 17.08.2013
  • Norsk Kinodrift skal drifte Ålesund-kinoene 25.06.2013

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Gir seg etter femten år på Ski kino

John Berge10. mai 2023
Les mer

Varsler storsatsing på kinofilmer

John Berge28. mars 2023
Les mer

Filmdistributørene hedret Vega Scene 

admin16. mars 2023
Les mer

Kinoklubben har nådd en stor milepæl

John Berge13. februar 2023
Les mer

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Det lages en ny Gladiator-film
    FILMPRODUKSJON5. juni 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: R.M.N
    ANMELDELSE8. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • Trailer: Oppenheimer
    TRAILER9. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Det lages en ny Gladiator-film
    FILMPRODUKSJON5. juni 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Norsk billettsystemselskap med nye vyer
Kamp om Sotra Kino-rettigheter