
Daglig leder: Therese Nordnes.
Styrets leder Geir Bergkastet. Styremedlem: Øyvind Wold, Christin Berg og Morten Valestrand
Norsk Kinodrift AS er heleid av Oslo Kino fra 1.1.2010. Kjeden ble opprinnelig startet av Bergen kino.
Selskapets visjon er å være en løsningsorientert samarbeidspartner som viderefører den lokale kinokulturen. De har driftsavtaler med lokale kinoer, men ikke eierskap.
Kilde: http://www.filmweb.no/norskkino/
HAUGESUND: Foran egne senterledere og kinosjefer testet Norsk Kino ut sitt nye salgs- og servicekurs på et internt seminar under filmfestivalen.
KINOMAGASINET var invitert til å være tilstede da Tommy Hovde Liverød, senterleder for Horten og Kilden i Tønsberg, samt kinosjef Jannik Wahlberg fra Hønefoss, gikk gjennom hovedtrekkene i det nye kurset.
I løpet av høsten skal Liverød og Wahlberg reise rundt til alle kinoene i kjeden og lære opp de ansatte til å bli enda bedre kinomedarbeidere.
– Prosjekt går på salg, service og holdninger på kinoene i kjeden vår. Vi skal reise rundt og gi inspirasjon til andre kinoer Norsk Kino. Det dreier seg om grunnleggende ting vi vil formidle fra kjeden. Vi vil være smittebærere – i positivt forstand, sier Tommy Hovde Liverød til kinobransjens fagblad.
Norsk Kinos visjon er «å ivareta våre gjester fra de kommer til de går.»
– Er det søppel på gulvet, er det allerede skapt et inntrykk av stedet, poengterte kurslederne, og viste så noen videofilmer fra en kino – hhv. med dårlig og bra førsteinntrykk.
– Mye av det som ble nevnt på kurset er «selvfølgeligheter». Hvorfor er det så viktig å fortelle dette – vet ikke alle disse tingene?
– Jo, det tror jeg, men ansatte trenger litt bevisstgjøring. Man blir blind om man er for lenge i eget kinohus, og man trenger inspirasjon utenfra, mener Hovde Liverød.
Etter kurset ga kollegene tilbakemeldinger hva de ønsker mer av og hva de savnet i presentasjonen. En viktig del av inspirasjonsrunden er også å fortelle mer om grunnleggende salg og kundebehandling og mersalsgteknikker.
Norsk Kino AS ser på folks fritid som hovedkonkurrenten.
– Vi vil at de skal velge oss før de velger alt annet. Hvem er våre konkurrenter? Det kan være Netflix, DVD, SF kino, at folk ønsker å koble av med noe annet, en opplevelse. Kanskje velger de noe som er hyggelig – teater, middag, konserter. Det er dette segmentet kinopplevelsen retter seg inn på. Netflix og TV er ikke primært våre største konkurrenter. Det er når folk vil ut og gjøre noe. Vi vil at de skal velge opplevelsen de får hos oss. Når de velger kino, er det viktig at vi gir de det de kommer for. Det er opplevelser: latter, gråt, masse inntrykk. Derfor er det kjempeviktig at vi tar de imot på best mulig måte fra de kommer til vi går. Det skal lite til for å ødelegge en opplevelse og lite til å forbedre inntrykket, mener Norsk Kinos inspirasjonsduo.
Facebook
RSS