• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Her er fasit etter Kinofagdagen 2015

Jan Tore Kristiansen, administrerende direktør i CAPA (t.v.) og Bjørn Erling Ottersen, administrerende direktør i Media Direct Norge, samarbeidet om Kinofagdagen. Foto: Hoff-fotografen. Bilder gjengitt med tillatelse.
Her er fasit etter Kinofagdagen 2015
John Berge
8. september 2015

Onsdag 26. august 2015 inviterte Media Direct Norge (MDN) og CAPA til årets kinofagdag på Kino Victoria med påfølgende førpremiere på den norske storfilmen Bølgen.

Researcher Thomas Borge hos Media Direct Norge forteller til KINOMAGASINET at det var i underkant av 200 deltakere.

– Dette var første gangen vi forsøkte oss på noe slikt. Selv om vi er veldig fornøyde, så vi selvfølgelig at noe også kunne vært annerledes. Vi har blant annet fått tilbakemeldinger på at det var litt for få pauser, og at det gjerne kunne vært færre og grundigere foredrag, forteller Borge.

NY DAG I 2016

Av de som har respondert etter dagen, svarer 88 % at de kommer dersom de to selskapene arrangerer en kinofagdag i 2016, mens 12 % sier at de kanskje kommer og ingen sier at de ikke kommer.

– Vi sier at vi vil gjenta det, bekrefter Borge.

KINO VICTORIA

Kinofagdagen fant sted på Kino Victoria i Oslo.

En nesten fullsatt sal fra mediebransjen ble oppdatert på det som rører seg i kinobransjen – både nasjonalt og globalt.

NYE TALL OG TRENDER

De fikk presentert muligheter både på og utenfor lerretet samt gitt en god innsikt i deler av det store researcharbeidet som er gjort for å dokumentere kinokanalen.

Christin Berg fra Nordisk Film kino presenterte kinohøsten og starten på 2016. Her har kinopublikum mye å glede seg til, kunne det fastslås.

Morten Funch fra Coca Cola guidet de oppmøtte gjennom deler av sin strategi og fortalte hvorfor kino var en selvfølgelig del av deres kommunikasjon. Kino gir god avkastning per investert reklamekrone i tillegg til at det gir viktig dekning i en attraktiv målgruppe.

Mikkel Hagedorn fra Group M tok bransjen med inn i fremtiden og viste blant annet et spennende kinoprodukt fra Danmark, «Biospillet». Dette er et interaktivt reklamespill som engasjerer publikum og kobler kino mot digitale flater.

Ronny Lieblein, salgs og markedssjef i MDN – og en av initiativtakerne bak kinofagdagen – sier seg også godt fornøyd med gjennomføringen. Han håper at dagen ga tilhørerne ytterligere inspirasjon til å se potensialet hos kinoaktørene.

Hovedtalerne var:

Coca-Cola Nordic Services: Morten Funch, Nordisk Media Manager

Group M Next Nordic: Mikkel Hagedorn, Head of Innovation

Meeting Point: Rune Johansen, Daglig Leder

TNS Gallup: Ingvar Sandvik, Markedsdirektør

GimCom: Lasse Gimnes, Daglig Leder

I tillegg var det innlegg fra:

Fresch Thinking, Filmweb, TargetEveryOne, Nordisk Film Kino, MDN & CAPA

VEIEN VIDERE

– Vi fikk gode tilbakemeldinger på alle foredragsholdere. Mest populær var Research/innsikt – kino som medie med Ingar Sandvik fra TNS Gallup, Filmpresentasjon med Christin Berg fra Nordisk Film Kino og visningen av Bølgen, forteller Thomas Borge.

SPESIALUTGAVE AV KINOMAGASINET

JB Forlag – som utgir magasinet KINOMAGASINET og driver herværende nettside – leverte en ytterst eksklusiv utgave av KINOMAGASINET, spesiallaget for dette arrangementet. Dette ble delt ut til alle deltakerne som en del av en «goodie bag».

Grunnet en reise kunne vi dessverre ikke dekke arrangementet direkte. Derfor denne rapporten i ettertid.

ble delt ut til alle deltakerne som en del av en «goodie bag» og lå også på strategiske steder i lokalitene. Foto: Hoff-fotografen. Researcher Thomas Borge hos Media Direct Norge (t.h.) bistår en av talerne. Foto: Hoff-fotografen.
administrerende direktør i Media Direct Norge Deltakere på Kinofagdagen onsdag 26. august. Foto: Hoff-fotografen.
samarbeidet om Kinofagdagen. Foto: Hoff-fotografen. Bilder gjengitt med tillatelse. En ytterst eksklusiv spesialutgave av KINOMAGASINET, spesiallaget for arrangementet, ble delt ut til alle deltakerne som en del av en «goodie bag» og lå også på strategiske steder i lokalitene. Foto: Hoff-fotografen.
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
8. september 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Her er Media Direct samlet i Oslo 04.06.2015
  • Media Direct Norge fra Drammen til Oslo 12.05.2015
  • Media Direct Norges nye researcher 03.02.2015
  • Fra Media Direct til Oslo Kino 22.06.2014
  • MDN og CAPA samler reklamebransjen 04.08.2015
  • MDN og CAPA i felles front 03.06.2015
  • MDN gir Røde Kors gratis kinoreklame 29.04.2015
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • CAPA med sjarmoffensiv 30.01.2015
  • Den nye CAPA-sjefen er i gang 09.10.2014
  • Her er den nye direktøren i CAPA 01.09.2014
  • Ny giv for CAPA 14.03.2014
  • Har staket ut kursen videre for Capa 14.02.2014

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

PRO AV MAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. PRO AV MAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Stor interesse for Videvox’ minimesse
Ekstremvekst for kinoreklame