• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Black Phone
    • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    • Anmeldelse: Filmtyven
    • Anmeldelse: Men
    • Anmeldelse: Eiffel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

NYTT OM NAVN

Her er Disneys nye markedssjef

Ludvig A. Johansen er ny markedssjef hos den norske avdelingen av The Walt Disney Company Nordic. Foto: Disney. (Gjengitt med tillatelse.)
Her er Disneys nye markedssjef
John Berge
30. mai 2016

32 år gamle Ludvig A. Johansen fra Namsos skal bringe Disney videre på kinofronten.

The Walt Disney Company Nordic har ansatt Ludvig A. Johansen som ny markedssjef etter at Bård H. Stokke ga seg våren 2016.

Johansens første arbeidsdag var 9. mai 2016 og han er nå godt i gang med å planlegge markedskampanjene for kommende Disney-filmer på kino, herunder Oppdrag Dory, Marvels Doctor Strange, Star Wars: Rogue One og Hundreogettåringen.

Disney inviterte aktuelle kandidater til samtale om stillingen.

Av disse var det altså Johansen som ble «headhuntet» og fikk sjansen til å jobbe sammen med daglig leder Inger Warendorph og hennes team.

– Vi følte en god kjemi og Disney mente jeg hadde en spennende bakgrunn. Jeg har jobbet bredt med markedsføring hos TV 2 de siste sju årene, og vært innom alt fra CRM-verdenen til reklamefilm- og utendørsreklame, forteller Ludvig A. Johansen til KINOMAGASINET.

– TV 2 Sumo var lenge en av få streamingaktører. I løpet av årene jeg jobbet for TV 2 skjedde veldig mye. Viaplay, HBO og Netflix kom inn i markedet. Det var en utrolig fin reise. Men jeg var sulten på å prøve noe nytt. Det var en kjempemulighet når en så sterk merkevare ringer på!

– Disney. Da må vi spørre om ditt beste Disney-minne?

– Jeg har vokst opp med tegnefilmer, som Løvenes konge. Disney, da tenker jeg på tegnefilmene og det du ser på julaften. Men det er klart, nå eier Disney andre selskaper, som Marvel og Lucasfilm. Star Wars er et tema det er lett å snakke om!

Walt Disney ble nylig kåret til verdens sterkeste merkevare. Johansen sier det er en kjempespennende utfordring å få kunne jobbe med en slik verdensledende merkevare.

– Det er flott å kunne jobbe med produkter de fleste folk har et såpass sterkt forhold til. Jeg er stolt over å kunne bli en del av Walt Disney, sier han.

– Hva har du gjort de første ukene på jobb. Det har jo vært mye fridager?

– Hehe. Jo da, i starten er det jo å sette seg inn i systemene og ting. Så har jeg vært med over til Sverige, på en tredagers samling, hvor de nordiske kollegene møtes på markedsiden. Det var god timing. Da fikk jeg hilst på alle kollegene. Det ble en skikkelig kickstart, hvor jeg lærte mye om bedriften og hva som gjøres på nordisk nivå.

– Vi har fått opplyst at bransjen skal få treffe deg på filmtreffet i juni?

– Ja, jeg har forstått det. Jeg har fått en lang liste med folk i bransjen jeg har planlagt å møte og bli kjent med. Men vi får ta en ting om gangen. Jeg har i alle fall et supert inntrykk av kontoret her og kollegene her. De er en tett sammensveiset og fin gjeng. Mange blir lenge i film .og kinobransjen. Det ser jeg på som et positivt tegn, at mange trives i bransjen.

– Og hvordan ser du på kinoopplevelsen i en digital hverdag?

– Jeg tenker at utviklingen har vært positiv, med digitale verdenspremierer – om ikke normen – så i alle fall ganske vanlig. Det gjør kino ekstra aktuelt. Man får filmene både tidligere og i en garantert kvalitet. Det er interessant å se at kinobesøket over lang tid har vært såpass stabilt. Kino fyller en rolle i folks liv som streaming og annen mediebruk i hjemmet ikke fyller. Kino settes i en annen kategori. Det er en del av opplevelsesøkonomien. Jeg ser ikke noe umiddelbart som vil rokke ved det.

Ludvig A. Johansen skal også jobbe med Disney Media+, som skal etablere og gjennomføre lokale og internasjonale strategiske partnerskap. I alle tilfeller er det kinolansering av filmer som er hovedfokuset hans.

– Avslutningvis: hva er ditt beste kinominne på din barndoms kino?

– Det var Namsos Kino. Noe spesifikt minne har jeg ikke, men jeg husker at vi gikk ofte på kino! Namsos hadde ikke så mange kulturtilbud. Så det å gå ut på kino var en av mulighetene til å finne på noe sosialt med kamerater. Eller leie VHS på videobutikken. Kino er en fin ting i oppveksten!

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
NYTT OM NAVN
30. mai 2016
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Fra film til friluftsliv for Bård H. Stokke 02.03.2016

Siste saker fra NYTT OM NAVN

Bruce Willis er syk og pensjonerer seg fra skuespillerkarrieren

John Berge30. mars 2022
Les mer

Her er mannen som skal kjempe for kinobransjen

John Berge15. februar 2022
Les mer

Her er den nye lederen for Verdensteatret

John Berge7. februar 2022
Les mer

Her er bransjeveteranen som skal lede Warners nye kinosatsing i Norden

John Berge4. januar 2022
Les mer

Dette er kvinnen som etterfølger Stig Fonås

John Berge17. november 2021
Les mer

Her er den nye kinosjefen på Hamar

John Berge1. november 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • 70 år med sang i regnet
    FILMHISTORIKK24. juni 2022
  • Tingen fra en annen verden runder 40 år
    FILMJUBILEUM23. juni 2022
  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022
  • Barbariske Arnold
    FILMJUBILEUM21. juni 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet skrekk Netflix spenning Star Wars thriller superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022
  • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    ANMELDELSE8. juni 2022
  • Kinoalliansen har startet kinoteknisk selskap
    KINOBRANSJEN3. juni 2022
  • Nå skal kinofilmdistributørene selv sette aldersgrensene
    KINOBRANSJEN10. juni 2022
  • 70 år med sang i regnet
    FILMHISTORIKK24. juni 2022
  • Tingen fra en annen verden runder 40 år
    FILMJUBILEUM23. juni 2022
  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022
  • Barbariske Arnold
    FILMJUBILEUM21. juni 2022
  • How to Pay For College Essays Online – Fusion Personnel says:

    […] do to deter fraud? Schools need to change their…

  • Pay For a Paper and Improve Your Grades - בית ספר זרקור says:

    […] fatigue. The lack of water can result in anxiety,…

  • How to Pay For College Essays Online - Corbet Naturecraft says:

    […] cost of college https://kinomagasinet.no/who-can-write-my-essay-for-me/ essays is very similar to…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Nedslått produsent har kontaktet advokater
Aamot-statuetten til Synnøve Hørsdal