
SANDVIKA: 37 år gamle Marius Christiansen – med sju års erfaring fra kinobransjen – har overtatt som sjef for Videvox’ norske avdeling.
Christiansen har vært i selskapet i to år, i stillingen som utviklingssjef, formelt sett kalt Chief Technical Officer (CTO).
Fra mars 2015 derimot er han daglig leder (CEO) i Videvox Norge AS. Marius skal fortsatt også lede utviklingsarbeidet.
KINOMAGASINET møtte Christiansen på jobben i Videvox’ lokaler i Sandvika i Bærum kommune utenfor Oslo, samme dag som nyheten ble kjent, tirsdag 17. mars 2015.
Han forteller at det var litt uventet å få henvendelsen fra selskapets svenske eier, Ulf Hellberg, i Videvox Kinoforsäljning AB.
– Det var selskapets eier som spurte meg for kort tid siden. Som alltid er det slik at når man blir bedt om noe som innebærer stort ansvar, så skal man bruke tid på å tenke seg om. Det gjorde jeg. Jeg kjenner etterhvert selskapet og bransjen godt. Det gjør at jeg synes det var en spennende mulighet å skulle lede Videvox i Norge. Men først og fremst så jeg på det som en stor tillitserklæring, sier Marius Christiansen til kinobransjens fagblad.
Marius Christiansen startet i bransjen i 2008, sammen med eks-Videvox-sjef Oscar Hovland, som drev med kinoreklameløsninger i selskapet Intellinet i samarbeid med Media Direct Norge og Dansk reklamefilm. Så ble dette selskapet fusjonert med Nordic Digital Alliance (NDA), før de igjen ble igjen ble kjøpt opp av Arts Alliance Media. Begge selskapene hadde jobbet tett med Videvox. Og deretter ble det Videvox på Hovland og Christiansen.
Christiansen har hatt ansvaret for utviklingen av Incode, Videvox’ kampanjestyringssystem, som nylig er implementert på København Flyplass og flere kinoer i Sverige. Dette er selskapets største satsing på et område også utenfor kinomarkedet.
Incode er en digital signageløsning, som har unik spissing av kommunikasjon på en ekstrem måte.
– På flyplassen har vi unike besøkstall for hver time på hver av de 170 skjermene og spesialtilpassede playlister hver eneste time. Teknologien finnes nå også med kameraer som kan plukke opp alder og kjønn, og når du kombinerer med statistikk, kan du få persontilpasset reklame. Dette er rett rundt hjørnet og helt lovlig, forteller Videvox-sjefen.
– Det er tøffe tider i markedet, etter at dere tapte NOC-runden. Hva gjør dere for å overleve?
– Vi jobber med å få til serviceavtaler og vi er selvfølgelig med på det som er av anbud, både av stolleveranser og kinosalleveranser på lyd og bilde. Selv om vi ikke har NOC-avtalen, så er det mye annen business i kino-Norge. Vi jobber også mye videre med Incode-softwaren. Dette er et nytt ben for Videvox å stå på.
PS! Videvox flytter i disse dager til nye lokaler, i bygningen overfor der de er nå. Gammel adresse er Eyvind Lyches vei 19A, mens ny er Eyvind Lyches vei 23. Begge 1338 SANDVIKA.
Facebook
RSS