• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Her er den nye direktøren i CAPA

Jan Tore Kristiansen overtar som ny administrerende direktør i CAPA Kinoreklame AS
 fra 1. oktober 2014. Foto: Privat.
Her er den nye direktøren i CAPA
John Berge
1. september 2014

CAPA Kinoreklame AS ble stiftet av Bergen Kino i 1990, og eies i dag med 50% av SF Kino AS og 50% av Kinovasjon Norge AS som er Bergen, Trondheim, Stavanger, Sandnes og Haugesund kino. CAPA har hovedkontor i Wergelandsveien 21 i Oslo, og har avdelingskontorer i Bergen, Trondheim og Stavanger.



Oslogutten Jan Tore Kristiansen (46) har bare gode minner fra barndommens kinobesøk og synes reklamen er en viktig del av kosen.

Fra 1. oktober er Kristiansen på plass i ærverdige Wergelandsveien 21, like bak Det kongelige slott, hvor han overtar sjefsstolen i kinoreklameselskapet CAPA Kinoreklame AS.



Selskapet har i et års tid vært i en mellomfase, men en ny kurs er nå staket ut etter en større omorganiseringsprosess.



Overfor KM forteller Kristiansen at det var en såkalt hodejeger som kontaktet ham i anledning at jobben ble utlyst.


– For meg er kinoreklamen en del av kosen. Det er like morsomt som å se selve filmen. Jeg husker alle Freia og Diplomis-reklamene spesielt godt.



– Hvorfor søkte du deg til en av de mest utsatte delene av reklamebransjen?

– Det er triggende, krevende og ufordrende. Jeg har hatt den type jobber før også – litt «underdogs». Jeg synes dette er spennende og morsomt. Det er betydelig potensial i kinoreklame. Jeg synes absolutt det bør være mulig å øke andelen. Det skal ikke så mye til før det monner heller!

Jan Tore Kristiansen er født i Bærum, men vokst opp ved Ullevål Stadion i Oslo. Han kommer fra Amedia, som er ett av Norges største mediekonsern. Der har han vært salgsdirektør for eiendom det siste året. Før det har han syv år bak seg som administrerende direktør for Mediehuset dittOslo AS.

Direktør Carl Martin Klingberg (51) sluttet i CAPA etter 24 år, høsten 2013.Cecile Trøan Kjelsaas – til daglig viseadm. direktør i SF Kino – trådte inn i CAPA Kinoreklame AS da Carl Martin Klingberg ga seg. I februar 2014 la hun frem en forretningsplan for nye CAPA. Etter dette gikk Trøan Kjelsaas tilbake til SF Kino, og Ted Johansson – leder NCG Media & SF Media AB – overtok i perioden frem til Kristiansen begynner.

– Vi er glade for å få Jan Tore med på laget, sier Ted Johansson.



– Sammen med de andre i CAPA blir hans viktigste utfordring å gjøre kino til et enda viktigere medium for annonsørene, samt øke forståelsen for kino som annonsemedium hos kinoeiere i Norge. CAPA har en offensiv markedsstrategi og et uttalt mål om å øke sin distribusjon og knytte til seg flere kinoer, både i Oslo og andre deler av landet.

– CAPA virker på meg som et veldig spennende og dynamisk selskap, med mange dyktige medarbeidere og offensive eiere, uttaler Jan Tore Kristiansen.

– Jeg kommer fra avisdelen av industrien, og her har aktørene lange tradisjoner for å samarbeide innenfor en rekke områder, selv om man selvsagt også er konkurrenter på andre felt. Jeg håper og tror at den erfaringen kan komme til nytte i min nye rolle, og den kan bidra til at annonsørene får et enda bedre totaltilbud innenfor kinoreklame.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
1. september 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • CAPA-direktøren: «Steintøft annonsemarked» 29.08.2014
  • Leder CAPA i overgangsfasen 31.03.2014
  • Hun er CAPAs salgssjef 27.03.2014
  • Ny giv for CAPA 14.03.2014
  • Har staket ut kursen videre for Capa 14.02.2014

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Heng på – Stallone tar en ny «Cliffhanger»
    FILMPRODUKSJON2. mai 2023
  • Fort & farlig: Fast & Furious 10
    FILMOMTALE12. mai 2023
  • Anmeldelse: Guardians of the Galaxy Vol. 3
    ANMELDELSE2. mai 2023
  • Viva El Duderino! Et kjært tilbakeblikk på The Big Lebowski
    FILMHISTORIKK15. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

CAPA-direktøren: «Steintøft annonsemarked»
Christie med laserpremiere på IBC