• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Black Phone
    • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    • Anmeldelse: Filmtyven
    • Anmeldelse: Men
    • Anmeldelse: Eiffel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

«Hanne ga seg aldri og kjempet til det siste»

Svanhild Sørensen (t.v.) og Hanne Liseth (t.h.). Foto: Sigurd Moe Hetland. ©
«Hanne ga seg aldri og kjempet til det siste»
John Berge
27. november 2014

Hanne Liseth måtte gi tapt for en aggressiv form for leukemi, men ga aldri opp kampen for å bli frisk. – Hun skulle bli frisk. Det var aldri snakk om å gi opp. Det var sånn Hanne var.

Det forteller Svanhild Sørensen, som startet firmaet Kulturmeglerne sammen med Hanne Liseth i 1997. De var også nære venner.

– Ja, jeg har både vært en venn og kollega.

– Mange visste ikke om at Hanne var var syk. Derfor fikk mange sjokk da de fikk vite om det. Alt dette fine som er sagt om henne, burde hun fått høre mens hun levde. Man burde si slike ting mens man lever. Jeg skulle ønske at Hanne fikk oppleve det jeg har lest.

Svanhild forteller at Hanne hadde leukemi, og tilbragte nesten hele 2014 på sykehuset, med lange behandlingsperioder.

– Det var en krefttype vi trodde hun kunne leve med i mange år. Men så fikk hun et aggressiv oppblussing sommeren 2014. Hun fikk tilbud om en spesiell behandling de hadde hatt gode resultater med i utlandet. Men man visste at den var tøff for kroppen. Legene og alle var overbeviste, også Hanne. Hun var veldig sterk og alltid vært fysisk aktiv. Men så gikk det veldig bratt de siste dagene. Da innså vi at kroppen hennes ikke klarte.

– Hvordan har reaksjonene vært etter hennes dødsfall?

– Det jeg har opplevd en overveldende. Mange har kontaktet meg fra bransjen. De kjente oss to sammen, og ikke familien hennes. Det er tydelig at Hanne har berørt mange. Ingen var uberørte av Hanne. Alle husket henne med en gang. Det står utrolig mye vakre kommentarer på Facebook. Hun var et helt menneske.

– Hvordan taklet hun sykdommen?

– Det var ikke hemmelig at hun var syk. Mange besøkte henne på sykehuset. Men hun skulle bli frisk. Hun ønsket å fokusere på livet fremover. Hun la planer fremover. De hadde solgt gården, som lå 16 kilometer utenfor Rakkestad, og holdt på å diskutere om de skulle flytte tilbake til Oslo eller bo nærmere Oslo. Hun gledet seg å komme tilbake på jobben i Nationalteatret.

– Hvordan fører dere arven fra Hanne videre i Kulturmeglerne?

– Den har vi egentlig hatt med oss i ryggraden hele veien. Det er helt enkle prinsipper. Være rettskaffen, ikke gi seg. Hanne ga seg aldri. Det var derfor utenkelig at hun ikke skulle overleve. Det var aldri et valg. Jeg kan ikke huske en eneste gang hun sa «nå gir jeg opp, dette går ikke». Hun fant alltid en løsning og utvei. Hun var handlingsorientert. Det tar vi med oss videre, både jeg og Anne Berentsen. Så det vi fører videre er å aldri gi seg. Finne gode løsninger for oppdragsgiverne. Og ha en høy arbeidsmoral.

– Avslutningsvis, da dere startet for 17 år siden var mediebildet helt annerledes og Internett var i sin spede begynnelse som en del av folks arbeids- og fritidsliv. Hvordan er det nå å få oppmerksomhet rundt en event eller film?

– Vi hadde faktisk et kurs for kinosjefer i 1997, hvor Torgrim Eggen skulle lære kinosjefene å komme på Internett! Det var virkelig i den spede begynnelsen. Ting har forandret seg voldsomt. Det er mange flere små steder. Du må være enda tydeligere i å definere målgruppen og finne ut hvilke kanaler målgruppen bruker. Jeg ser f.eks .at ungdomsfilmer har 100.000 besøkende første helg, og det er filmer jeg selv ikke har hørt om før lanseringen. Så vår jobb er å finne ut hvor målgruppen er. Det er ikke slik at vi bare jobber med å få redaksjonell omtale. Vi skaper mer innhold selv til å publisere på Facebook og andre sosiale medier.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
27. november 2014
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Slik minnes bransjen Hanne Liseth 27.11.2014
  • Hanne Liseth til minne 27.11.2014

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nå skal kinofilmdistributørene selv sette aldersgrensene

admin10. juni 2022
Les mer

Kinoalliansen har startet kinoteknisk selskap

John Berge3. juni 2022
Les mer

KINOMAGASINETs vårutgave

admin13. mai 2022
Les mer

Dramatisk kinonedgang, men Lange flate ballær 3 løfter ellers svakt norsk kinofilmbesøk

admin10. mai 2022
Les mer

Kampen om kinogodtet fortsetter. Noen norske kinosjefer ønsker å nekte kundene å ta med medbragt.

John Berge22. april 2022
Les mer

70-årig bransjeveteran takker for seg med ny lærebok

John Berge19. januar 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Evigunge Tom Cruise har rundet 60 ganger vår nærmeste himmelstjerne
    FILMHISTORIKK5. juli 2022
  • Nå røpes den ene Avatar-hemmeligheten etter den andre
    FILMPRODUKSJON5. juli 2022
  • Nå er det Robert som skal gi råd
    NYTT OM NAVN5. juli 2022
  • Trailer: Ticket to Paradise
    TRAILER1. juli 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet skrekk Netflix spenning Star Wars thriller superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022
  • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    ANMELDELSE8. juni 2022
  • Nå skal kinofilmdistributørene selv sette aldersgrensene
    KINOBRANSJEN10. juni 2022
  • Manymore er blitt medlem av «byråforeningen»
    FILMDISTRIBUSJON10. juni 2022
  • Evigunge Tom Cruise har rundet 60 ganger vår nærmeste himmelstjerne
    FILMHISTORIKK5. juli 2022
  • Nå røpes den ene Avatar-hemmeligheten etter den andre
    FILMPRODUKSJON5. juli 2022
  • Nå er det Robert som skal gi råd
    NYTT OM NAVN5. juli 2022
  • Trailer: Ticket to Paradise
    TRAILER1. juli 2022
  • How to Pay For College Essays Online – Fusion Personnel says:

    […] do to deter fraud? Schools need to change their…

  • Pay For a Paper and Improve Your Grades - בית ספר זרקור says:

    […] fatigue. The lack of water can result in anxiety,…

  • How to Pay For College Essays Online - Corbet Naturecraft says:

    […] cost of college https://kinomagasinet.no/who-can-write-my-essay-for-me/ essays is very similar to…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Prioriterer ikke Dolby Atmos-markedsføring
Kinosjefene har stor tro på nye Star Wars