
International Sweets and Biscuits (ISM) er stedet å være for alle innenfor godteribransjen. Fokuset i 2017 er på sunnere godteri.
– Definitivt, slår Tommy Wikmark, daglig leder og medeier i Candy People Norge fast etter å besøkt messen i Køln i Tyskland 29. januar til 1. februar 2017.
Wikmark & Co. drar til ISM hvert år og Candy People har egen stand. Selskapet har kontorer i Sverige, Norge, USA, Australia og Kina.
Det var ingen norske kinogjester på ISM i år, forteller Wikmark, da de inviterte fra Location og Nordisk Film Kino ikke hadde anledning.

Alle deltakerne fra Candy Peoples ulike avdelinger under International Sweets and Biscuits (ISM) 2017. Foto: Candy People
– Det er ikke tvil om at det er mer «ekthet» og mindre kliss-klass innenfor produktområdene fremover, sier Wikmark.
– Det er litt samme trend innenfor vanlig mat. Ekte varer, med fruktekstrakter og ikke bare e-stoffer. Dette er bedre for kroppen enn vanlig godteri.
– Men hvorvidt det vil selge vet man ennå ikke?
– Nei, det er vanskelig å vite, derfor må vi prøve det og utforske det. Vi må være med på trenden. Er vi ikke med, taper vi, mener den norske Candy People-sjefen.
– Kinoene selger ikke så mye godteri fra mandag til torsdag, men mye i helgene, og vil gjerne ha flere varer å selge.

Candy People stand på International Sweets and Biscuits (ISM) 2017. Foto: Candy People
Februar er måneden for nylanseringer i kinokiosken. Candy People Norge starter med Fruitfunk som er 100 % naturlig.
Av andre nyheter som den norske kinogodtleverandøren fronter finner vi Sur regnbue og Sur vannmelon. Dette er fruktlakris i pose, som har vært en storselger som smågodt i mange år. Nå puttes den i pose uten palmeolje og gelatin, melder Candy People.
Gräddkola lanseres også. Dette er ifølge ryktene en velsmakende sjokolade-fløtekaramell.
LES MER OM FEBRUAR-NYHETENE HER:
Candy People varsler at i mai 2017 kommer et nytt egetutviklet merke, Talanda, som er premium nøtter og snacks. Dette er den første hele premiumserien uten oljeristede nøtter. De er i stedet tørristet i ovn, hos kjedens eget produksjonsanlegg i Stockholm.
I september blir det flere sunne produkter.
– Vi er ett år foran i tid og ser allerede nå på varene vi skal selge i 2018, røper Wikmark.









Facebook
RSS