
Filmbransjemannen Glenn Smith er ny salgs- og markedssjef i JB Forlag.
Glenn Smith har jobbet i norsk filmbransje i snart 20 år.
Først som produktsjef i Bonver Entertainment Norway AS, og de siste seks årene som National Account Manager hos Universal Sony Pictures Home Entertainment Nordic AB.
Fra februar 2018 er Glenn klar med fullt fokus på de mange produktene fra JB Forlag.
«Jeg gleder meg stort over å fremdeles å få ha kontakt med filmbransjen via landets beste filmmagasiner, KINOMAGASINET og VIDEOMAGASINET, samt de andre spennende produktene fra JB Forlag, ikke minst Kulturhusmagasinet.no», sier Glenn.
«Jeg er veldig glad å ha fått med Glenn på laget. Med hans solide bakgrunn fra filmbransjen, store kontaktnett og smittende entusiasme er jeg sikker på at JB Forlag går det kommende 20-årsjubileet i 2019 lyst i møte», sier daglig leder John Berge i JB Forlag.
JB Forlag skal i 2018 utvikle mediefirmaets mange nettsteder, herunder de tre separate Kino-, Video– og Kulturhusmagasinet-sidene, samt bladet KINOMAGASINET, og planlegger også flere nye nettsteder og printprodukter.
Firmaet driver fra før av www.jamesbond.no, www.filmmessen.no og www.0007shop.no, med flere nettsteder.

Klar for å brette opp ermene: Glenn Smith (t.v.) og John Berge (t.h.) i JB Forlag. Foto: Per Mork, JB Forlag
JB Forlag startet 26.10.1999 og står bak en lang rekke store prosjekter, herunder magasinet «Ja, vi elsker JAMESBOND».
John Berge har erfaring som kulturjournalist i NTB, vaktsjef i Dagsavisen, journalist og vaktsjef i Tidens Krav i hjembyen Kristiansund, samt at han i ulike perioder har jobbet for Aftenposten, NRK, Nationen, Se og Hør, Elektronikkbransjen, Egmont Publishing, Oppegård Avis, Mediamenn, med flere. Han drev også RELEASE, det tidligere fagbladet og nettstedet for videobransjen, fra 2000 til 2012.

Glenn Smith er salgs- og markedssjef i JB Forlag. Foto: JB Forlag ©
Facebook
RSS