• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Gilde vant årets andre sølvfilm

«Takk for Maten» fra Gilde er den beste reklamefilmen på kino i andre kvartal 2015, mener kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen. SE VINNERVIDEOEN NEDERST I ARTIKKELEN!
Gilde vant årets andre sølvfilm
John Berge
7. juli 2015

Kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame har gått sammen om å etablere «Gullfilmen». Dette gjør de for å få mer oppmerksomhet rundt det å vise reklamefilm på kino. Prisen skal kåre årets beste reklamefilm på kino. Kåring av første kvartalsvinner – «Sølvfilmen» - skjedde i april 2015. Stabburets nye Grandiosa-film ble vinneren av den første kvartalskåringen i 2015.

På nyåret 2016 vil historiens første «Gullfilm» bli kåret.

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Bjørn Erling Ottersen, adm. dir. i Media Direct Norge AS, Gareth Williams, kommersiell direktør i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Gilde stakk av med Sølvfilmen da reklamefilmen under tittelen «Takk for Maten» gikk til topps i andrekvartalskåringen for kinoreklame som blir vist i Norge.

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen.

Fem filmer var med i kampen om den andre Sølvfilmen for 2015. I tillegg til Gilde-filmen, var det Infinitums pantefilm, NetComs «Troll», Ringnes Farris sin Bøkeskogen-film samt Telenor Djuice sin «Mobildilemma Rope» som ble vurdert av juryen.

Men ingen kunne tukte «Takk for maten» fra Gilde. Juryen skriver blant annet følgende: «En flott film som klarer å formidle en stor aktør som bryr seg om de små ting. Den gir god merkevareeffekt ved å formidle emosjoner og fakta på en balansert måte».

Juryen mener at filmen er solid laget fra A til Å. Det oser kvalitet av den og den viser en stor bredde som Gilde har i sin portefølje av produkter, mener juryen. TRY Reklamebyrå står bak filmen.

I første kvartal i år var det Stabburet og Grandiosa som vant Sølvfilmen i kinoreklamemarkedet.

Nå foreligger to reklamefilmer som skal være med å konkurrere om Gullfilmen når status for 2015 skal gjøres opp. Det skal kåres totalt fire sølvfilmer før Gullfilmen skal utropes.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Adm. dir. Bjørn Erling Ottersen i Media Direct Norge og jurymedlem mener følgende om vinner-filmen for 2. kvartal 2015.

– Filmen har en høy produksjonskvalitet og treffer målgruppen på kino godt. Filmen har et klart budskap om at Gilde har et stort produktspekter med høy kvalitet, sier Ottersen.

Kommersiell direktør i CAPA, Gareth Williams, er også fornøyd med utviklingen av reklamefilmene som vises på kino.

– Vi ser en meget positiv utvikling av kvaliteten. Ja, reklame på kino er på offensiven. Det viser også reklameomsetningen i markedet for kinoreklame, sier Williams.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom er svært fornøyd med kvaliteten på det som er blitt vurdert for 2. kvartal.

– Norsk reklamefilm har et høyt nivå – og har hatt det i mange år. Reklamebyråer og produksjonsselskaper i Norge har et stort fokus på levende bilder målrettet mot ulike skjermstørrelser og ulike målgrupper. Denne gangen var det ekstra mye bra reklamefilm å se. Men reklamefilmen fra Gilde var det ingen som klarte å slå, sier Lasse Gimnes.

SE VINNERVIDEOEN HER:

Gilde – Takk for Maten from Media Direct Norge on Vimeo.

Bjørn Erling Ottersen trer av adm. direktør i Media Direct Norge AS (MDN).. Foto: John Berge Bjørn Erling Ottersen trer av adm. direktør i Media Direct Norge AS (MDN).. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
7. juli 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Kino-sølvfilmpris til Grandiosa 20.04.2015
  • Stor jubel for Sølvklumpen-vinnerne 28.01.2015
  • Leserinnlegg: Kinoreklame på offensiven 29.06.2015
  • MDN gir Røde Kors gratis kinoreklame 29.04.2015
  • Kinoreklame vekker oppsikt 13.06.2014
  • Samkjører kinoreklame i seks land 02.05.2014
  • Fra minst til størst innen kinoreklame 27.02.2014
  • Irriterende kinoreklame i fokus 22.09.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • KINOMAGASINET 8•2022
    MAGASINET5. januar 2023
  • De lystige skurkene i Sherwood-skogen
    FILMHISTORIKK16. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Ny avtale mellom Location og SF
Hektisk sommer for Videvox