• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
    • Anmeldelse: Utama
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Generasjonsskifte hos Sundlings

Per overlater roret på Sundlings Sverige AB til sin datter Emma. Foto: Sundlings. ©
Generasjonsskifte hos Sundlings
John Berge
31. mai 2021

Etter 31 år som Nordens ubestridte popcorngigant går familiefirmaet Sundlings inn i en ny æra.

– Nå har dagen kommet!

Per Sundling – som fyller 67 år den 6. juni 2021 – er i godt humør, tross utfordringene som mange firma opplever i våre tider.

Fortsatt pop(corn!) Per Sundling. Bak: døtrene Maria og Emma. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Den svenske selskapet Sundlings Sverige AB, med spesialitet popcorn og snacks, har siden starten vært drevet av Per Sundling.

Våren 2018 trådte hans datter, Emma Bustad, inn som viseadministrerende direktør.

11. juni 2021 overtar hun som leder for selskapet.

– Emma har tatt over mer og mer, så dette er en naturlig overgang, og som alle barna er enige om, forteller Per, som snakker med Kinomagasinte.no via Teams-samtale, med Emma på andre siden av bordet.

Emma startet i familiefirmaet i 2015, som innkjøpssjef. De ukentlige ledermøtene har hun også ledet i 2021. Og nå er hun formelt sjef, om få dager.

– Pappa har vært tydelig hele veien om å ikke sette noe press på oss, sier Emma, som også har en lillebror, Erik på 24 år og en lillesøster, Maria, på 28 år.

Alle barna er involvert. Maria er markeds- og kommunikasjons koordinator, og Erik har jobbet på lageret, i produksjonen og med innkjøps- og ordreansvar mens Emma har hatt mammapermisjon.

– Maria står for det kreative, media og kommunikasjon, som passer hennes kompetanse og ønsker. Våre interesser og kompetanse passer rollene vi har i firmaet, sier Emma.

Selv skal Per være med videre som arbeidende styreleder.

Sundling-familien tok et møte ved kjøkkenbordet i januar 2021 og avgjorde det hele.

– Tidsmessig føles det som en bra tidspunkt, da vi tror på bedre tider for virksomheten fra sommeren 2021 og for meg kjennes det også bra, sier Per.

Sundlings-familien (f.v.): Erik, Emma, Per og Maria. Foto: Sundlings. ©

– Hva blir forskjellig nå som du overtar, Emma?

– Alle kjenner Per og hans entreprenørvirksomhet, som han sammen med Janne Falk har bygd opp gjennom 30 år, Den «spiriten» som finnes i foretak driver oss videre. V vil fortsette å vokse og utvide til flere markeder, og vi behøver å balansere dette med mer struktur. Der kommer jeg inn i bildet. Vår styrke er også at vi klarer å omstille oss.

Koronapandemien og alle nedstengningene har gjort Sundlings til et bedre firma. Alle ansatte har jobbet smartere og mer effektivt. 70 til 80 prosent av kinomarkedet har vært borte, men det har alltid vært noen nordiske land som har hatt åpne kinoer mens andre hadde de stengt.

I 2020 var det fjorten containere på vei over Atlanterhavet – for blant annet Bond-film-premieren som aldri ble noe av – da samfunnene ble lammet av myndighetenes tiltak.

– Vi mistet 80 prosent av omsetningene i 2020. Mye av kornet måtte vi så å si gi bort, til dyrefôr og slikt, sier Per.

Veteranen er overbevist om at kinobesøket vil ta seg opp.

– I 2020 trodde en del at folk heller ville sitte hjemme og strømme, og det var en redsel for at ingen går på kino igjen. Det eneste positive med at det tatt så lang tid, er folk vil gå på kino igjen. Folk er så lei av å sitte hjemme, de vil bare ut! Og da er kino et høyaktuelt tiltak, mener Per.

Far og datter på kontoret i Lidköping: Per Sundling og Emma Bustad. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no

LES OGSÅ:

Emma står klar til å overta Sundlings etter sin far

Familien Popcorn!

Sundlings feiret 20-årsjubileet i Norge med kinobransjen

Relaterte sakerForsidenKinoleverandør
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
31. mai 2021
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsidenKinoleverandør

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • 15 toppfilmer fra 2022 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER29. desember 2022
  • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    JB FORLAG7. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • zelma says:

    Waiting patiently for you to come home and fuck me!…

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Skeie satser på luksustrenden
Nei takk til mer kinoreklame i 2022