• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Fredrikstad Kino er med i begge klubbene

The man in the middle: Jørgen Søderberg Jansen er kinosjef hos Fredrikstad Kino. Foto: John Berge
Fredrikstad Kino er med i begge klubbene
John Berge
John Berge
28. mai 2016

Kinoklubb (Kinoklubb Norge)

Kinoklubb Norge eies og drives av Filmweb AS. 80 kinosteder var med fra starten, 2. februar 2016.

Et medlemskap i Kinoklubben koster 149,- pr. år.

Blant kinoene som er med og markedsfører det nye tilbudet – rettet mot «godt voksne» kinogjengere, finner vi naturlig nok Filmwebs majoritetseier, Nordisk Film, som har med alle kinoene i sin kjede.


Store kjeder som KinoNor (Trondheim, Aurora og Haugesund) er også med, samt KinoAlliansen (alle, minus fire - se under), KinoSør og Drammen (begge deleid av Nordisk Film).


I tillegg er flere kommunale kinoer med, herunder Fredrikstad, Lillehammer, Hamar, Kongsberg, Kongsvinger, Larvik, Porsgrunn (Filmsentret Charlie), Tysvær, Voss, Ørsta, med flere. Det er 81 kinoer med.

SF Kino-kjeden er ikke med i klubben. Det er heller ikke disse kinoene i Kinoalliansen: Førde, Gjøvik, Molde og Oppdal.

Se oversikt over deltakende kinoer her.

Kinoklubben er en stor satsing fra Filmweb, som har uttalt at målet er å få 40.000 medlemmer i løpet av 2016. Målet i Norge er på sikt 100.000, men i første omgang ble det sagt at man ønsket å skaffe 40.000 medlemmer i løpet av 2016.

Se våre tidligere saker om Kinoklubb Norge via lenkene nedenfor denne artikkelen.

For mer informasjon besøk kinoklubb.no.

En av landets beste kinoer – kommunale Fredrikstad Kino – markedsfører både Kinoklubb Norge fra Filmweb og Store filmopplevelser fra SF Kino.

– Er Kinoklubben og Store filmopplevelser sammenfallende konsept/tilbud eller radikalt forskjellige?

– De sammenfaller litt, men det er ikke noe verre enn at vi også har sammenfallende tilbud på andre områder. F.eks. er vi med på Norgesbilletten, samtidig som vi også har våre egne, lokale firmabilletter. Forskjellen mellom de to er først og fremst at Kinoklubbens hovedfokus er å være en rabattklubb, mens Sterke filmopplevelser er en fast brosjyre som kommer to ganger i året og fokuserer på kommende kvalitetsfilmer. I år la vi til et rabatt-tilbud, men det viktigste med Sterke filmopplevelser er brosjyren, ikke rabatten.

– Hvordan har du balansert markedsføringen av begge tilbudene?

– Det har fungert greit. Vi har plakater og brosjyrer for begge i foajeen og det har ikke skapt noe forvirring hos publikum.

– Hvordan har lanseringen av Kinoklubben gått?

– Det var noen tekniske utfordringer i starten, som lå hos billettleverandøren DX, men de ble kjapt rettet opp. Ellers har det ikke vært noen problemer for oss, men det er jo Filmweb som har gjort jobben. Vårt bidrag har vært enkelt, som å legge ut flyere, sette opp roll up og henge opp plakater, samt å markedsføre det på Facebook.

– Hvor mange har meldt seg inn hos dere?

– Det vet jeg faktisk ikke. Innmeldingen skjer på nett, så det er ingen lokal innmelding.

– Hvordan har klubben blitt mottatt av publikumet den er rettet mot?

– Vi kjørte en konkurranse på Facebook i samarbeid med Kinoklubben, der man kunne vinne medlemskap, og fikk veldig bra respons på den. Ellers har det ikke vært så mange tilbakemeldinger ennå.

– Hva slags erfaringer gjør dere dere nå etter at klubben har lansert tre filmer?

– Det er nok en stund til Kinoklubben blir så stor at den utgjør en effekt for filmene som er med. Jeg hadde heller ikke regnet med at dette skulle ta av med en gang, men vi har gitt det en sjanse og blir med videre. Det er bra for alle parter om man på sikt kan nærme seg suksessen man har i Danmark, men om vi klarer det gjenstår å se. Til høsten vil vi samarbeide mer direkte med Kinoklubben om lokal markedsføring.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
28. mai 2016
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Hamar og Namsos solgte én kinoklubb-billett 26.05.2016
  • Storkinoer ordknappe om Kinoklubben 27.05.2016
  • Hamar og Namsos solgte én kinoklubb-billett 26.05.2016
  • Kinoklubben skal mini-relanseres 26.05.2016
  • Kinoklubben vil forbedre seg lokalt 26.05.2016
  • Rogalandskinoer om hvorfor de sa nei til Kinoklubben 25.02.2016
  • SFs alternativ til Kinoklubb Norge 04.02.2016
  • Derfor sier SF Kino nei til Kinoklubb Norge 04.02.2016
  • 2. februar 2016: Kinoklubb Norge er lansert 02.02.2016
  • SF Kino blir ikke med i Kinoklubb Norge 10.11.2015
  • Kinoklubb Norge starter på nyåret 2016 10.11.2015
  • Kinoklubb Norge utsettes 28.04.2015
  • Elisabeth Brinch leder Kinoklubb Norge 13.01.2015
  • Skal starte «kinoklubb» for folk over 40 30.10.2014

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nesten halvparten av de spurte ønsker nye filmer rett hjemme

John Berge15. desember 2020
Les mer

Nolan tordner mot Warner Bros.

John Berge8. desember 2020
Les mer

KinoNor utvider med et nytt medlem på Sunnmøre

John Berge7. desember 2020
Les mer

Ny avtale krymper kinovinduet

John Berge17. november 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer

Mest kompensasjon til de to privateide kinogigantene

John Berge13. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Paramount+ vil koste 69 kroner
    VOD (KLIKKEFILM)25. februar 2021
  • Nå krymper også Paramount kinovinduet
    FILMLANSERING25. februar 2021
  • 452.000 kroner til seks kinoer
    KINODRIFT24. februar 2021
  • Nå er Star i gang hos Disney+
    VOD (KLIKKEFILM)23. februar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Terje tror på bedre tider for kinobransjen
    KINOLEVERANDØR29. januar 2021
  • Star gir Disney+ mer voksent innhold
    VOD (KLIKKEFILM)28. januar 2021
  • Skeie 2021: «Veldig travelt»


    KINOLEVERANDØR26. januar 2021
  • Paramount+ vil koste 69 kroner
    VOD (KLIKKEFILM)25. februar 2021
  • Nå krymper også Paramount kinovinduet
    FILMLANSERING25. februar 2021
  • 452.000 kroner til seks kinoer
    KINODRIFT24. februar 2021
  • Nå er Star i gang hos Disney+
    VOD (KLIKKEFILM)23. februar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Lillehammer Kino om Kinoklubben: «Labert»
Massiv kinorespons på ny høringsrunde