
Hans-Petter Martinsens viktigste oppgave som nyansatt i Oslo Kino er å vise bedriftene hvilke muligheter som finnes, og fortelle at selskapet har saler og lokasjoner som passer bedrifter i alle størrelser.
Navn: Hans-Petter Martinsen
Alder: 26
Stilling: Salgsansvarlig Bedriftsmarked, Oslo Kino AS
Tid i bransjen: Siden høsten 2013
– Fortell oss litt om din utdannings- og yrkesbakgrunn og hvordan du havnet i bransjen!
– Jeg har en bachelorgrad i salgsledelse og personlig salg fra BI. Høsten 2013 fikk jeg en spennende jobbmulighet i Media Direct Norge, med salg av reklame for Oslokinoene. Dette bidro sterkt til en økt interesse for kino og filmbransjen generelt, og da jeg så at Oslo Kino ønsket å ansette en bedriftsselger, var jeg nødt til å søke!
– Hvilken film er den beste du har sett?
– Det er alltid vanskelig å velge kun én, men The Shawshank Redemption er en av mine favorittfilmer.
– Hvor mange filmer ser du i uken?
– Mellom en til tre.
– Hva gjør du for å reklamere for film på kino?
– Markedet og tilbudet har endret seg en del de siste årene. Store TV-er og hjemmekinoanlegg har blitt allemannseie, men det kan i mine øyne fortsatt ikke sammenlignes med det kinoene tilbyr. Min viktigste oppgave er å vise bedriftene hvilke muligheter som finnes, og fortelle at vi har saler og lokasjoner som passer bedrifter i alle størrelser.
– Foretrekker du å se en film på kino, BD eller DVD i hjemmekinoen eller et VOD-tilbud?
– Jeg ser en god del film hjemme, men foretrekker helt klart å se film på kino.
– Foretrekker du 3D på kino eller i hjemmekinoen, eller ikke i det hele tatt?
– Jeg har en bra 3D TV hjemme, men den blir lite brukt til det formålet. 3D på kino er en helt annen opplevelse, og jeg synes det passer til enkelte filmer.
– Hvem er favorittregissøren din?
– Francis Ford Coppola.
– Favorittskuespiller?
– Al Pacino.
– Hvilke filmer ser du mest frem til i resten av 2014?
– Jeg ser frem til å se det siste kapittelet av Hobbiten. Det blir også spennende å se sluttresultatet av Kaptein Sabeltann og skatten i Lama Rama. Den ser mildt sagt veldig lovende ut! Beatles er også en norsk godbit som jeg tror vil treffe publikum godt.
– Hva slags TV-serier foretrekker du og hvordan ser du på de – på TV, via streamingtjenester eller DVD/Blu-ray Disc?
– Jeg ser en god del serier via streamingtjenester. Jeg foretrekker mye forskjellig egentlig. Entourage og Sopranos er to av mine favoritter. Nå om dagen er jeg godt i gang med sesong to av Vikings.
– Hvilke utfordringer står kinobransjen overfor?
– Det er viktig at kinobransjen fortsetter utviklingen og tilbyr den beste kvaliteten og opplevelsen til kundene. Oslo Kino gjennomførte nylig et fantastisk Champions League-arrangement på Colosseum, og jeg tror publikum setter veldig pris på slike tilbud. Barnas kinohelg er også et viktig arrangement mot familiesegmentet, og det er noe som bidrar til å øke den totale kinoopplevelsen.
– Hva kjennetegner ditt firma?
– Strukturert og høy gjennomføringsevne. Kunnskapsrike kolleger som brenner for det de jobber med.
– Hvem imponerer deg mest i den norske kinobransjen og hvorfor?
– Jeg har generelt fått et veldig hyggelig og positivt møte med den norske kinobransjen. Det som imponerer meg mest må være alle de dyktige personene jeg har blitt kjent med ute på kinohusene. De er veldig viktige bidragsytere til at publikum får en hyggelig kinoopplevelse.
– Hva er ditt beste kinominne/opplevelse i hele livet?
– Det må være den første Ringenes Herre-filmen. Den så jeg flere ganger på kino, like begeistret hver gang.
– Hvilken kino/sal er din favorittkino gjennom tidene?
– Colosseum, sal 1.
– Har du tips til hvem vi bør intervjue i denne spalten?
– Erlend Bøksle i Oslo Kino og Vegard Olsen i Media Direct.
– Hva vil du lese mer om på KINOMAGASINET.no?
– Fortsett med det varierte og gode innholdet!
– Hva synes du om KINOMAGASINET.no (bransjenettstedet) og KINOMAGASINET (forbrukerutgaven – print/trykt magasin)?
– Jeg tror mange setter pris på Kinomagasinet. Det er spennende å få et innblikk i kinobransjens verden og hverdag, og samtidig kunne lese nyheter om hvilke filmer som kommer.
Facebook
RSS