• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

2018 starter med fortsatt sterkt reklamefilmsalg på kinoene

Administrerende direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge (MDN). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
2018 starter med fortsatt sterkt reklamefilmsalg på kinoene
John Berge
4. januar 2018

Men kapasiteten for å vise kinoreklame er i ferd med å bli sprengt.

– Vi opplever god etterspørsel i Norge og vil får tidenes beste januarmåned. Vi har fortsatt noen små huller igjen, men ser at vi også her vil oppnå 100 % fyllingsgrad i januar, forteller administrerende direktør Ronny Lieblein i Egmont-eide Media Direct Norge (MDN), markedslederen på kinoreklame, til KINOMAGASINET.

– Vi har en formidabel start på året, så det er ikke mye ledig kapasitet de første ukene hos oss heller, bekrefter adm. direktør Jan Tore Kristiansen hos CAPA Kinoreklame overfor vårt nettsted.

Jan Tore Kristiansen er direktør i CAPA. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

Det er nemlig slik at kapasiteten er nærmest «sprengt». Etter vekst på 46,3 prosent i 2016 og 16 prosent i 2017 er reklameflatene i ferd med å fylles.

«Kinoene er tomme for annonseplass», sier tv- og videosjef Marianne Massaiu i mediebyrået Mediacom, til Dagens Næringsliv.

– Det er ikke mer å selge. De hadde klart å selge mer om de hadde flere billetter å selge, men siden besøkstallene har vært så gode som de har, kan man ikke forvente det, sier hun til avisen.

Det påregnes dyrere kinoreklamepriser i 2018. Ronny Lieblein sier til Dagens Næringsliv at han håper på bedre besøkstall på kinoene i 2018.

«Utover det må vi jobbe for å fylle alle hull, så vi har 100 prosent belegg gjennom hele året. Markedet svinger, og i likhet med tv har vi også svake perioder. Utfordringen blir å fylle disse så svingningene ikke kommer. Varelageret for kino er begrenset, og vi er prisgitt besøket», sier han til næringslivsavisen.

MDN øker prisene med 3,6 prosent i 2018, men annonsørene som ønsker å være med i de publikumsmessig svakere periodene får en lavere pris, mens annonsørene som vil knytte seg opp mot filmene i høysesongene må regne med å betale mer for synligheten.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
4. januar 2018
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • Flere kinoer velger CAPA og Filmgrails applikasjon 21.11.2017
  • MDN jakter på ny markedssjef 08.11.2017
  • MDN og Filmweb samarbeider om annonsetilbud 18.05.2017
  • CAPA utvider produktspekteret og endrer grafisk profil 04.04.2017
  • CAPA vil tilby kinoapp til alle 03.01.2017
  • 2016 – det store endringsåret for MDN og selskapets nye sjef 22.12.2016
  • Kinoreklame utsolgt ut året hos MDN og CAPA 30.11.2016
  • CAPAs sjefsanalytiker har ordet 05.10.2016
  • MDNs nye filmekspert 12.09.2016

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

2017 ble enda et rekordår for Kino & AV Teknikk
Skeie starter året med et pang