• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    • Anmeldelse: Memory
    • Anmeldelse: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
    • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Forsvarets nye reklamefilm hedres med pris

«Noe mer enn en utdanning» fra Forsvaret er kåret til den beste kinoreklamen i det første kvartalet i 2017.
Forsvarets nye reklamefilm hedres med pris
Per Mork
7. april 2017

Forsvarets reklamefilm «Noe mer enn en utdanning» er kåret til den beste kinoreklamen i det første kvartalet i 2017.

Reklamefilmen fra Forsvaret får dermed sin Sølvfilm og er nå kvalifisert for 2017-finalen i reklamekåringen for kinoreklame, melder kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame.

De står bak etableringen av Gullfilmen, som i 2017 er inne i sitt tredje år.

Vinmonopolets reklamefilm «Vær så snill!».

I 2016 gikk filmen «Vær så snill!» fra Vinmonopolet helt til topps og vant Gullfilmen.

I 2015 vant filmen «Butler» fra Joh. Johannson historiens første Gullfilmen.

Skuespiller Morgan Freemann i reklamefilmen hvor han hevder at Evergood er den beste kaffen. Filmen «Butler» ble kåret til beste reklamefilm på kino i 2015. Foto: Joh. Johannson og Evergood

«Noe mer enn en utdanning» er første film klar for 2017-finalen.

Alle kvartalsvinnere, det vil si de som blir tildelt Sølvfilm, er med og konkurrerer om Gullfilmen som deles ut i starten av neste år.

«Noe mer enn en utdanning» fra Forsvaret er kåret til den beste kinoreklamen i det første kvartalet i 2017.

Seks filmer var med i finalekampen om den første Sølvfilmen i 2017. Det var Forsvarets «Noe mer enn en utdanning», Talkmores «du trenger ikke lete etter wi-fi», Kreftforeningens «La meg hjelpe», TINE melks «Ferie – Smaker melken annerledes i utlandet?», Farris-filmen «Isbit» og Stabburets makrell-film «Er du en av oss?».

Juryen skriver blant annet følgende om vinnerfilmen fra Forsvaret i første kvartal 2017:

«Forsvaret fortsetter å lage gode reklamekampanjer, og denne gangen en solid film for å markedsføre utdanningsmulighetene og retningene. Godt manus, veldig god produksjon. Skuespillerne er troverdige og castingen veldig god. Og ikke minst en god pay off som lyder «For alt vi har. Og alt vi er». Kort sagt: dette er virkelig god reklame!».

Bak vinnerfilmen står reklamebyrået Try med personer som Caroline Ekrem, Sara Hødnebø, Øystein Halvorsen, Karin Lund, Marte Heiersted og Lars Mitlid. Motion Blur er produksjonsselskapet bak vinnerfilmen.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Kino er på offensiven både i forhold til antall besøkende og reklameomsetning. Antall solgte kinobilletter økte fra 12 millioner i 2015 til drøye 13,1 millioner i 2016, viser tall fra Film & Kino. Ikke siden 1983 har det blitt solgt flere kinobilletter i Norge.

Reklamemarkedet for kategorien kino har hatt et voldsomt oppsving i Norge de siste årene. I 2016 vokste reklamemarkedet for kino med 46,3 prosent, ifølge Mediebyråforeningen, og det i et totalmarked som hadde en oppgang på 0,7 prosent. I årets to første måneder økte reklameomsetningen på kino med 11 prosent, ifølge samme kilde.

Ronny Lieblein er administrerende direktør i Media Direct Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

Administrerende direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge sier følgende om vinner-filmen for 1. kvartal 2017.

– En ny flott film fra Forsvaret. Filmen gir motivasjon til utdanning. Effektiv og god kino-reklame, sier Ronny Lieblein.

Insights and Research Manager i CAPA, Silje Helen Gundersen mener følgende om vinnerfilmen fra Forsvaret.

– En meget god reklamefilm fra Forsvaret. Filmen er veldig flott, samtidig som den er informativ og viser bredden av utdanningsmuligheter. Og jeg mener den treffer målgruppen svært godt, sier Gundersen.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom er godt fornøyd med vinnerfilmen for første kvartal fra Forsvaret og reklamebyrået Try.

– Try fortsetter å levere kvalitetsfilm – og første kvartal i 2017 er i så måte ikke noe unntak. Flott film som viser muligheten innen Forsvaret – og som ikke minst er med på å gjøre Forsvaret til en attraktiv utdanningsinstitusjon. Kvalitet i alle filmens ledd, sier Lasse Gimnes.

Bilde fra «Noe mer enn en utdanning» fra Forsvaret.

Juryen består av følgende bransjepersoner: Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Thomas Borge, researcher i Media Direct Norge AS, Silje Helen Gundersen, Insights and Research manager i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere markevaresjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Basert på en pressemelding.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
7. april 2017
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte sakerForsiden
  • Vinmonopolets reklamefilm vant Sølvfilm-pris 12.01.2017
  • Sølvfilm til VGs fotball-film 17.10.2016
  • Sølvfilm til Telenors bredbåndsfrieri 04.07.2016
  • Gilde vant årets andre sølvfilm 07.07.2015
  • Kino-sølvfilmpris til Grandiosa 20.04.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Vangelis er død
    DØDSFALL19. mai 2022
  • Hvorfor får filmer oss til å gråte, skvette og juble
    19. mai 2022
  • To år etter blir det krigsfilmpremiere
    FILMLANSERING19. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix skrekk spenning thriller Star Wars superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Villmenn
    ANMELDELSE21. april 2022
  • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    ANMELDELSE4. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Kampen om kinogodtet fortsetter. Noen norske kinosjefer ønsker å nekte kundene å ta med medbragt.
    KINOBRANSJEN22. april 2022
  • Vangelis er død
    DØDSFALL19. mai 2022
  • Hvorfor får filmer oss til å gråte, skvette og juble
    19. mai 2022
  • To år etter blir det krigsfilmpremiere
    FILMLANSERING19. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

CAPA utvider produktspekteret og endrer grafisk profil
Historien om en nordisk popcornsuksess