• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Forsvarets nye reklamefilm hedres med pris

«Noe mer enn en utdanning» fra Forsvaret er kåret til den beste kinoreklamen i det første kvartalet i 2017.
Forsvarets nye reklamefilm hedres med pris
Per Mork
Per Mork
7. april 2017

Forsvarets reklamefilm «Noe mer enn en utdanning» er kåret til den beste kinoreklamen i det første kvartalet i 2017.

Reklamefilmen fra Forsvaret får dermed sin Sølvfilm og er nå kvalifisert for 2017-finalen i reklamekåringen for kinoreklame, melder kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame.

De står bak etableringen av Gullfilmen, som i 2017 er inne i sitt tredje år.

Vinmonopolets reklamefilm «Vær så snill!».

I 2016 gikk filmen «Vær så snill!» fra Vinmonopolet helt til topps og vant Gullfilmen.

I 2015 vant filmen «Butler» fra Joh. Johannson historiens første Gullfilmen.

Skuespiller Morgan Freemann i reklamefilmen hvor han hevder at Evergood er den beste kaffen. Filmen «Butler» ble kåret til beste reklamefilm på kino i 2015. Foto: Joh. Johannson og Evergood

«Noe mer enn en utdanning» er første film klar for 2017-finalen.

Alle kvartalsvinnere, det vil si de som blir tildelt Sølvfilm, er med og konkurrerer om Gullfilmen som deles ut i starten av neste år.

«Noe mer enn en utdanning» fra Forsvaret er kåret til den beste kinoreklamen i det første kvartalet i 2017.

Seks filmer var med i finalekampen om den første Sølvfilmen i 2017. Det var Forsvarets «Noe mer enn en utdanning», Talkmores «du trenger ikke lete etter wi-fi», Kreftforeningens «La meg hjelpe», TINE melks «Ferie – Smaker melken annerledes i utlandet?», Farris-filmen «Isbit» og Stabburets makrell-film «Er du en av oss?».

Juryen skriver blant annet følgende om vinnerfilmen fra Forsvaret i første kvartal 2017:

«Forsvaret fortsetter å lage gode reklamekampanjer, og denne gangen en solid film for å markedsføre utdanningsmulighetene og retningene. Godt manus, veldig god produksjon. Skuespillerne er troverdige og castingen veldig god. Og ikke minst en god pay off som lyder «For alt vi har. Og alt vi er». Kort sagt: dette er virkelig god reklame!».

Bak vinnerfilmen står reklamebyrået Try med personer som Caroline Ekrem, Sara Hødnebø, Øystein Halvorsen, Karin Lund, Marte Heiersted og Lars Mitlid. Motion Blur er produksjonsselskapet bak vinnerfilmen.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Kino er på offensiven både i forhold til antall besøkende og reklameomsetning. Antall solgte kinobilletter økte fra 12 millioner i 2015 til drøye 13,1 millioner i 2016, viser tall fra Film & Kino. Ikke siden 1983 har det blitt solgt flere kinobilletter i Norge.

Reklamemarkedet for kategorien kino har hatt et voldsomt oppsving i Norge de siste årene. I 2016 vokste reklamemarkedet for kino med 46,3 prosent, ifølge Mediebyråforeningen, og det i et totalmarked som hadde en oppgang på 0,7 prosent. I årets to første måneder økte reklameomsetningen på kino med 11 prosent, ifølge samme kilde.

Ronny Lieblein er administrerende direktør i Media Direct Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

Administrerende direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge sier følgende om vinner-filmen for 1. kvartal 2017.

– En ny flott film fra Forsvaret. Filmen gir motivasjon til utdanning. Effektiv og god kino-reklame, sier Ronny Lieblein.

Insights and Research Manager i CAPA, Silje Helen Gundersen mener følgende om vinnerfilmen fra Forsvaret.

– En meget god reklamefilm fra Forsvaret. Filmen er veldig flott, samtidig som den er informativ og viser bredden av utdanningsmuligheter. Og jeg mener den treffer målgruppen svært godt, sier Gundersen.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom er godt fornøyd med vinnerfilmen for første kvartal fra Forsvaret og reklamebyrået Try.

– Try fortsetter å levere kvalitetsfilm – og første kvartal i 2017 er i så måte ikke noe unntak. Flott film som viser muligheten innen Forsvaret – og som ikke minst er med på å gjøre Forsvaret til en attraktiv utdanningsinstitusjon. Kvalitet i alle filmens ledd, sier Lasse Gimnes.

Bilde fra «Noe mer enn en utdanning» fra Forsvaret.

Juryen består av følgende bransjepersoner: Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Thomas Borge, researcher i Media Direct Norge AS, Silje Helen Gundersen, Insights and Research manager i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere markevaresjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Basert på en pressemelding.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
7. april 2017
Per Mork
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte sakerForsiden
  • Vinmonopolets reklamefilm vant Sølvfilm-pris 12.01.2017
  • Sølvfilm til VGs fotball-film 17.10.2016
  • Sølvfilm til Telenors bredbåndsfrieri 04.07.2016
  • Gilde vant årets andre sølvfilm 07.07.2015
  • Kino-sølvfilmpris til Grandiosa 20.04.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Derfor nekter de fleste norske kinoer å vise den nye Disney-filmen
    KINOBRANSJEN6. mars 2021
  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det ikke finnes en «vei tilbake» til hvordan filmdistribusjon var tidligere
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Nytt kinoteknisk selskap skal jobbe sammen med Kulturmeglerne
    NYTT OM NAVN9. februar 2021
  • Derfor nekter de fleste norske kinoer å vise den nye Disney-filmen
    KINOBRANSJEN6. mars 2021
  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det ikke finnes en «vei tilbake» til hvordan filmdistribusjon var tidligere
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

CAPA utvider produktspekteret og endrer grafisk profil
Historien om en nordisk popcornsuksess