• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Forsvarets nye reklamefilm hedres med pris

«Noe mer enn en utdanning» fra Forsvaret er kåret til den beste kinoreklamen i det første kvartalet i 2017.
Forsvarets nye reklamefilm hedres med pris
Per Mork
7. april 2017

Forsvarets reklamefilm «Noe mer enn en utdanning» er kåret til den beste kinoreklamen i det første kvartalet i 2017.

Reklamefilmen fra Forsvaret får dermed sin Sølvfilm og er nå kvalifisert for 2017-finalen i reklamekåringen for kinoreklame, melder kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame.

De står bak etableringen av Gullfilmen, som i 2017 er inne i sitt tredje år.

Vinmonopolets reklamefilm «Vær så snill!».

I 2016 gikk filmen «Vær så snill!» fra Vinmonopolet helt til topps og vant Gullfilmen.

I 2015 vant filmen «Butler» fra Joh. Johannson historiens første Gullfilmen.

Skuespiller Morgan Freemann i reklamefilmen hvor han hevder at Evergood er den beste kaffen. Filmen «Butler» ble kåret til beste reklamefilm på kino i 2015. Foto: Joh. Johannson og Evergood

«Noe mer enn en utdanning» er første film klar for 2017-finalen.

Alle kvartalsvinnere, det vil si de som blir tildelt Sølvfilm, er med og konkurrerer om Gullfilmen som deles ut i starten av neste år.

«Noe mer enn en utdanning» fra Forsvaret er kåret til den beste kinoreklamen i det første kvartalet i 2017.

Seks filmer var med i finalekampen om den første Sølvfilmen i 2017. Det var Forsvarets «Noe mer enn en utdanning», Talkmores «du trenger ikke lete etter wi-fi», Kreftforeningens «La meg hjelpe», TINE melks «Ferie – Smaker melken annerledes i utlandet?», Farris-filmen «Isbit» og Stabburets makrell-film «Er du en av oss?».

Juryen skriver blant annet følgende om vinnerfilmen fra Forsvaret i første kvartal 2017:

«Forsvaret fortsetter å lage gode reklamekampanjer, og denne gangen en solid film for å markedsføre utdanningsmulighetene og retningene. Godt manus, veldig god produksjon. Skuespillerne er troverdige og castingen veldig god. Og ikke minst en god pay off som lyder «For alt vi har. Og alt vi er». Kort sagt: dette er virkelig god reklame!».

Bak vinnerfilmen står reklamebyrået Try med personer som Caroline Ekrem, Sara Hødnebø, Øystein Halvorsen, Karin Lund, Marte Heiersted og Lars Mitlid. Motion Blur er produksjonsselskapet bak vinnerfilmen.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Kino er på offensiven både i forhold til antall besøkende og reklameomsetning. Antall solgte kinobilletter økte fra 12 millioner i 2015 til drøye 13,1 millioner i 2016, viser tall fra Film & Kino. Ikke siden 1983 har det blitt solgt flere kinobilletter i Norge.

Reklamemarkedet for kategorien kino har hatt et voldsomt oppsving i Norge de siste årene. I 2016 vokste reklamemarkedet for kino med 46,3 prosent, ifølge Mediebyråforeningen, og det i et totalmarked som hadde en oppgang på 0,7 prosent. I årets to første måneder økte reklameomsetningen på kino med 11 prosent, ifølge samme kilde.

Ronny Lieblein er administrerende direktør i Media Direct Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

Administrerende direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge sier følgende om vinner-filmen for 1. kvartal 2017.

– En ny flott film fra Forsvaret. Filmen gir motivasjon til utdanning. Effektiv og god kino-reklame, sier Ronny Lieblein.

Insights and Research Manager i CAPA, Silje Helen Gundersen mener følgende om vinnerfilmen fra Forsvaret.

– En meget god reklamefilm fra Forsvaret. Filmen er veldig flott, samtidig som den er informativ og viser bredden av utdanningsmuligheter. Og jeg mener den treffer målgruppen svært godt, sier Gundersen.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom er godt fornøyd med vinnerfilmen for første kvartal fra Forsvaret og reklamebyrået Try.

– Try fortsetter å levere kvalitetsfilm – og første kvartal i 2017 er i så måte ikke noe unntak. Flott film som viser muligheten innen Forsvaret – og som ikke minst er med på å gjøre Forsvaret til en attraktiv utdanningsinstitusjon. Kvalitet i alle filmens ledd, sier Lasse Gimnes.

Bilde fra «Noe mer enn en utdanning» fra Forsvaret.

Juryen består av følgende bransjepersoner: Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Thomas Borge, researcher i Media Direct Norge AS, Silje Helen Gundersen, Insights and Research manager i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere markevaresjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Basert på en pressemelding.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
7. april 2017
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte sakerForsiden
  • Vinmonopolets reklamefilm vant Sølvfilm-pris 12.01.2017
  • Sølvfilm til VGs fotball-film 17.10.2016
  • Sølvfilm til Telenors bredbåndsfrieri 04.07.2016
  • Gilde vant årets andre sølvfilm 07.07.2015
  • Kino-sølvfilmpris til Grandiosa 20.04.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye Lord of the Rings-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON26. februar 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

CAPA utvider produktspekteret og endrer grafisk profil
Historien om en nordisk popcornsuksess