
HAUGESUND: I alt 16 ansatte og styrking av teamene i Bodø, Stavanger og Haugesund gjør at DX nå satser enda sterkere på produktutvikling.
Tore Martin Hansen, seniorutvikler og Martin Berg, utvikler, i Dialog eXe, sto for presentasjonen og tok for seg selskapets kjerneprodukter.
Den store nyheten er at hovedproduktet DX går på web.
– Det blir en massiv flytting av alt lokalt over til web, som er dagens funksjonalitet for kinoer og kulturhus. Det blir mye funksjoner som også kommer. Den største fordelen er at det er tilgjengelig overalt så lenge du er på nett. Det er alt fra vaktlister, markedsføring/CRM og programmerings- og bookingmuligheter.
Dagens DX programvare blir ikke redusert. DX lover en kontinuerlig videreutvikling og en ny versjon rett etter filmfestivalen. Nytt her er at flerhus/kinoer kan kjøre sammen. Bankterminalmulighetene forbedres, og man kan ha abonnement/festival-valg. Byråene har innført filmleiekategorier. Dette er det lagt til rette for i ny versjon, sa Hansen.
DXpos er en ny programvare for salg av billetter og kioskvarer. En gruppe kinoer skal være med og teste ut dette.
ebillett. Her minnet DX om at kinoene bør få inn logoen, i tilpasset formatet, for å få ebillett-systemet til å se enda proffere ut.
Mobil. – Vi har snakket mye om mobil, og da vi sto her for to år siden var det hele 7 % nettsalg på mobil. Det er ganske imponerende to år etterpå at tallet 42 % hos våre kunder, tilsvarende 11 % av det totale billettsalg til DX-kunder. Det øker mer fra hver måned og stanser ikke. Vær bevisst på det dere gjør på mobil. Det er blitt en viktig salgskanal. Vi i DX vil fortsette å utvikle ting på mobil. Vi har veldig tro på det, sa Martin Berg.

Facebook
RSS